Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari, 2012

Ternyata Makanan Termahal di Dunia Ada di Negara Termiskin Didunia!

Imej
Di mana kamu boleh memperolehi makanan termahal di dunia? Di Amerika, Perancis, Belanda, atau Inggeris? Bukan. Jawapannya adalah di Sri Lanka, salah satu negeri termiskin di dunia.Ya...Sri Lanka!!

 Resort The Fortress di negara itu mendakwa menyediakan makanan termahal di dunia. Harganya mencapai 14.000 dollar AS . Kamu mau tahu makanannya macamana?

   Makanan itu berupa gula-gula mengandungi buah yang dihiasi patung nelayan bahan coklat dan batu permata raksasa. Pengurus Humas The Fortress Shalini Perera,  mengatakan, makanan bernama The Fortress Stilt Fisherman Indulgence itu diciptakan untuk memberikan pengalaman baru kepada para tetamu resort tersebut.

     Perera menambah, menu mahal itu perlu ditempah tetamu secara khusus . Dia mengaku, setakat ini pihaknya telah menerima banyak telefon yang menanyakan makanan tersebut, termasuk telefon dari Jepun. Namun, hingga kini belum ada seorang pun yang mahu menghabiskan wang untuk mencuba menu mahal itu.

p/s  kalau saya pun....

Peti Mayat Yang Dilengkapi Dengan Alarm.Lihat!

Imej
MALATUA - Di Turki terdapat sebuah tempat penyimpanan mayat yang dilengkapi dengan alarm, untuk berjaga-jaga jika nantinya mayat tersebut tiba-tiba hidup kembali!!.Wahh!!??

Pejabat berita Turki Anatolia melaporkan bahawa ruang tempat penyimpanan mayat berbentuk almari ais tersebut sangat sensitif jika ada gerakan di dalamnya.

Seorang petugas pemakaman mengatakan bahawa jika ada gerakan yang terjadi di tempat penyimpanan mayat itu meski kecil sekalipun, otomatik alarm akan berbunyi.

"Meski pesakitnya dinyatakan telah meninggal dunia oleh doktor, kami tetap menjaga adanya kemungkinan mayat tersebut hidup kembali," ujarnya seperti dikeluarkan oleh BBC,


Sementara petugas lainnya, Akif Kayadurmus menambahkan bahawa pintu penyimpanan mayat tersebut dilengkapi dengan sistem istimewa yang secara otomatik akan membuka pintu jika ada gerakan.

Rumah mayat di Provinsi Malatua tersebut memiliki kekosongan untuk menampung mayat sebanyak 36 mayat

.p/s macam-macam

Patung Jesus Disambar Petir.Lihat!

Imej
Sebuah patung Yesus Kristus 62-kaki disebuah gereja di Ohio telah dipanah petir semasa ribut petir yang teruk dan meletup kemudiannya terbakar dan mengakibatkan patung tersebut hangus dijilat api. Patung yang bernilai $300,000 US dan diperbuat daripada bahan gentian kaca dan Styrofoam itu hanya tinggal rangka dawai. Kebakaran yang berlaku juga telah menyebabkan kerosakan $400,000 US kepada 'Solid Rock Church' di Monroe, Ohio.









Sesungguhnya hanya Allah S.W.T. Tuhan Yang Satu Maha Berkuasa Seluruh Alam

Ular ‘Hamil’ Dilanggar Anaknya Berterabur.Lihat!!

Imej
Pernahkah anda melihat ular sawa yang sedang ‘hamil’ dan isi-isi perutnya terburai keluar?

Penulis agak geli melihatkan satu rakaman video seekor ular sawa yang besar dilanggar sebuah kenderaan di jalan raya hingga mati.

Di mana lokasi kejadian pelanggaran haiwan ini tidak pula penulis ketahui.

Tragisnya, telur-telur yang berisi janin ular dalam ‘kandungan’ ular sawa itu berterabur keluar hingga bersepah di jalan raya!

Ungkapan yang paling tepat untuk ular yang ‘hamil’ adalah Ovovivivar dan bukanlah beranak seperti haiwan-haiwan yang lain tetapi bertelur.

Ular berkembang membiak dengan bertelur di mana jumlah telurnya boleh menjadi sebutir, puluhan malah ribuan.

Ular akan meletakkan telurnya di lubang-lubang tanah, gua, lubang kayu lapuk atau pun di bawah timbunan daun-daun kering.

“Cahaya Malaika” Itu Nama Anak Mawi Dan Ekin

Imej
Cahaya Malaika. Itulah nama anak puteri Mawi dan Ekin yang telah dilahirkan semalam. Sedap sungguh namanya. Maksud nama tersebut ialah “Cahaya Permaisuriku”. Nama tersebut telah dipilih dan dipersetujui oleh Mawi dan Ekin.


Berkenaan dengan gambar anak sulungnya, Mawi berkata yang dia sedang menunggu masa yang sesuai untuk berkongsi wajah puterinya. Kata Mawi:-
Saya tahu ramai peminat yang ingin lihat anak saya, tapi tunggulah dahulu. Buat masa ini saya dan Ekin tidak selesa hendak berkongsi. wajah Bukan hendak sembunyikan selama-lamanya, tapi saya menunggu waktu yang sesuai. Mungkin saya benarkan pihak media rakamkan gambar anak ketika saya buat kenduri kesyukuran nanti.

Yoga Bayi,Seorang Ibu Melempar dan Memutar-mutar Bayinya di Udara!!Gila Apa...

Imej
LONDON - Sebuah rakaman video yang menggambarkan seorang wanita memutar-mutarkan bayi di udara kini menjadi perbincangan hangat di internet. Lena Fokina, nama wanita itu yang berusia 50 tahun, berkeras bahawa adegan bahaya yang nampak pada gambar 'bayi yoga' itu BAIK untuk anak-anak. Seperti ditulis the sun.co.uk,


Fokina mengatakan bahawa 'yoga bayi' dapat membantu anak- anak berkembang. 'Yoga bayi' membantu anak yang cepat membaca, menyanyi, bercakap dan berenang. Guru yoga Rusia itu mengatakan gadis bernama Platona Goryun tersebut dengan memegang tangan dan kakinya. Gambar video tersebut kemungkinan diambil di Mesir di mana Fokina tinggal. Tapi, mesej kesalahan pada URL asli mengarah ke laman kesalahan '404 Rusia '. Namun demikian, lokasi kejadiannya boleh juga telah dicatat di Ukraine. Video ini telah dihapuskan kerana isi kandungannya mengundang kontroversi. Namun, dikalangan orang tua yang mula geram dengan rakaman video tersebut.

       Seorang …

Kitab Injil 1,500 Tahun Ditemui

Imej
ANKARA – Satu naskhah kitab Injil berusia 1,500 tahun yang mengandungi ramalan Nabi Isa mengenai kedatangan Nabi Muhammad menarik perhatian Vatican apabila pemimpin agama Roman Katolik, Pope Benedict XVI, dilaporkan meminta untuk melihat kitab itu, yang disembunyikan di Turki sejak 12 tahun lalu.

Menteri Kebudayaan dan Pelancongan Turki Ertugrul Gunay, memberitahu akhbar Daily Mail, naskhah yang dianggarkan bernilai AS$22 juta (RM66 juta) itu mengandungi ramalan Nabi Isa mengenai kedatangan Muhammad.

Bagaimanapun Gereja Kristian menghalang maklumat itu daripada disebarkan dan diketahui ramai selama bertahun-tahun, berikutan persamaannya dengan pandangan Islam mengenai Nabi Isa, katanya.

Dalam Islam, Nabi Isa dilayan sebagai manusia, bukan Tuhan. Ia menolak idea Holy Trinity dan penyaliban serta mendedahkan ramalan Nabi Isa mengenai kedatangan Nabi Muhammad.

Dalam satu versi kitab Injil itu, Nabi Isa dikatakan bercakap dengan paderi: Bagaimana hendak memanggil penyelamat itu? Dia Moha…

Amboi..Pandainya Budak Ni Reka Cerita...

Imej
Bayi atas alas kaki anak sendiri
GADIS yang direman pada Jumaat lalu menunjukkan alas kaki tempat seorang bayi ditemui di Kampung Beladau, Kepong, Kuala Terengganu.
berita dari KOSMO
KUALA TERENGGANU – Tanda tanya bayi siapa yang ditinggalkan atas alas kaki di depan pintu sebuah rumah di Kampung Beladau, Kepong dekat sini pada Jumaat lalu terungkai apabila bayi itu sebenarnya anak kepada wanita yang membuat laporan polis mendakwa menemui bayi itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, K. Manoharan berkata, tembelang pekerja sebuah kedai makan berusia 23 tahun itu terbongkar selepas polis menemui beberapa bukti mengaitkan kelahiran bayi berkenaan di salah sebuah bilik di rumah yang didiami wanita terbabit.

Menurut beliau, hasil pemeriksaan lanjut mendapati wanita itu baru melahirkan bayi berkenaan secara bersendirian sebelum suspek membuat laporan polis pada Jumaat lalu mendakwa bayi itu diserahkan oleh seorang warga emas.

“Siasatan mendapati sebaik bersalin, wanita itu terus menyerahka…

Fenomena Lukisan Yang Penghuninya Ghaib (The Hand Resist Him)

Imej
Kononnya di dunia ini ada lukisan yang telah disumpah. Berita ini sudah tersebar ke seluruh dunia sejak dahulu, judul lukisannya 'The Hand Resist Him' (THRH). THRH atau yang juga dikenali sebagai eBay Haunted Painting adalah lukisan yang dilukis oleh Bill Stoneham pada tahun 1972, di lukisan ini, dia menggambarkan seorang anak kecil berdiri di depan sebuah pintu kaca bersama bonekanya, di pintunya banyak tangan yang menempel.

Menurut Bill, anak kecil di lukisan itu adalah dirinya saat berumur 5 tahun, pintunya merupakan pemisah antara dunia nyata dan dunia mimpi dan bonekanya sendiri sebagai pemandu yang mengawal kanak-kanak kecil itu. Sedangkan tangan-tangan yang menempel di pintu menggambarkan kehidupan lain.


Lukisan ini mulai jadi 'Urband legend' sejak di posting ke eBay pada Februari 2000. Lukisan ini pertama kali di pamerkan di Galeri Los Angeles tahun 1970-an, THRH akhirnya jatuh ke tangan pelakon John Marley, dia terkenal atas peranannya sebagai Jack Woltz dalam…

Edit paling jahat!

Imej
Game terbaru agaknya ni...

Psstt..Mawi & Ekin Dah Dapat Buah Hati..Tahniah...

Imej
PETALING JAYA: Penyanyi Mawi atau nama sebenarnya Asmawi Ani, kini sudah bergelar ayah selepas isterinya, Ekin, selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada pukul 4 pagi Selasa.

Bayi sulung seberat 2.8 kilogram (kg) itu dilahirkan secara normal di Hospital Pakar An-Nur Hasanah, Bangi dekat sini dan belum diberikan nama.

Menurut pengurus peribadi Mawi, Mohd Nasir Ismail, yang mengesahkan berita tersebut, Ekin atau nama sebenarnya Nora’Asikin Rahmat, diberikan suntikan ubat pelali kerana mempunyai sedikit komplikasi untuk bersalin.

"Alhamdulillah, akhirnya pasangan itu mendapat anak perempuan. Ekin telah dimasukkan ke hospital pada pukul 7.30 malam semalam (Isnin).

"Melihatkan keadaan Ekin yang masih lagi belum boleh bersalin mengikut masa yang ditetapkan, dia diberikan ubat pelali oleh doktor. Syukur, kedua-duanya selamat," kata Nasir yang dihubungi mStar Online, di sini, Selasa.

Sementara itu, Nasir berkata, pasangan itu enggan mendedahkan wajah anak sulung mereka bu…

Nurul: Mata saya hampir lebam seperti papa

Imej
aib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata, jika tidak ada campurtangan penyokong Pakatan Rakyat pada ceramahnya di Gambang, Pahang semalam, beliau pasti mendapat 'mata lebam' seperti bapanya Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini.

Katanya, serangan terhadapnya oleh lelaki pada ceramah di Felda Lepar Hilir I pada malam semalam itu hampir-hampir mengenainya

"Ia hanya beberapa inci (hampir mengenai), kamu pasti tidak mahu ukur, ia sangat tidak menyenangkan," kata Nurul Izzah.

Menurutnya lagi, penyerang yang memakai baju merah perlahan-lahan memasuki tempat ceramah di sebuah kedai kopi sebelum melancarkan serangan.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Petaling Jaya hari ini, Nurul Izzah berkata sekiranya tiada penyokong yang menahannya, beliau pasti menerima nasib seperti Anwar yang dipukul menjelang perbicaraan kes liwat pertamanya lebih sepuluh tahun lalu.

Nurul Izzah mendedahkan, polis tempatan berjaya mengenali identiti penyerang itu sebagai Asr…

Pelukis Kartun Menghina Nabi Muhammad SAW Terima Pembalasan.Lihat!!

Imej
Kurt Westergaard, lelaki yang melukis kartun Nabi Muhammad S.A.W dengan niat untuk menghina Islam suatu ketika dulu. Allah S.W.T telah bakar lelaki ini dalam api. Banyak cubaan untuk membunuh lelaki ini tetapi ramai yang mati ditembak oleh polis yang mengawal lelaki ini. Dengan kuasa Allah S.W.T, walaupun dijaga rapi oleh pihak polis. Api yang datang dari mana entah, membakar lelaki ini. AllahuAkbar!

TOLONG SHARE GAMBAR INI SEKIRANYA ANDA SAYANG NABI MUHAMMAD S.A.W.


Sumber: http://www.zimbio.com/Kurt+Westergaard/articles/7yQwV6okclH/Danish+blasphemer+burns+death

Kisah Menarik Loo Jo Yee,Siapa Dia??BACA!!

Imej
Loo Jo Yee (kanan). Ada kisah menarik mengenai beliau. Baru-baru ini beliau telah keluar di TV Al-Hijrah.
Sedikit perkongsian tentang beliau.


Beliau tiada nama Islam kerana sekarang seseorang muallaf sudah tak perlukan tukar nama dengan nama Islam, dan hanya perlu ber 'binti' kan kepada Abdullah serta tak perlu tukar bangsa, maka namanya kekal Loo Jo Yee binti Abdullah.

Beliau telah masuk Islam ketika masih berusia 17 tahun, disebabkan di Malaysia mempunyai undang-undang untuk memeluk agama Islam bermula 18 tahun sahaja. Jadi, beliau terpaksa menangguhkan dulu permohonan.

Keluarga Jo Yee merupakan pengikut agama kristian yang kuat. Dan beliau bakal menjadi seorang paderi di sebuah gereja. Disebabkan itu, keluarga beliau sangat bantah hingga menganggap masuk Islam adalah sangat menghinakan bagi keluarganya.

Loo Jo Yee mendapat hidayah melalui dua peristiwa yang menarik.

Yang pertama adalah, beliau mempunyai ramai rakan-rakan yang beragama Islam. Oleh itu, mereka telah berdeba…

'Permintaan' Azean Irdawaty

Imej
Hari ini genaplah usia 62 tahun seniwati Azean Irdawaty. Namun, sambutannya tidak semeriah seperti orang lain.

Tidak meminta sebarang hadiah sempena ulang tahun kelahirannya, Azean atau lebih mesra disapa Kak Yan hanya mengharapkan bantuan dan belas ehsan rakan-rakan seperjuangan.

'Permintaan' Kak Yan disampaikan oleh rakan artis Lydiawaty menerusi khidmat pesanan ringkas yang berbunyi;

"AsSalamuaalaikum, Hr ni I 62thn. Syukur Alhamdulillah... Nak mintak "present":)... Boleh x nak mintak tlg.. Boleh x u tlg kumpulkan kwn2,pggil org2 masjid,buat solat hajat mntak I sembuh? Sakit d 2lang blakang semakin btambah.. Kaki2 kebas balik. Panas membara mcm api dlm daging. Azab rasanye .. Tlg lah ye.. Kkyan."

Anak mati dalam perut ibu wajib tak bagi nama?UAI..Tolong Jawab..

Imej
Anak mati dalam perut ibu wajib tak bagi nama?

- tengok anak itu usia berapa,kalau cukup 4bln wajib letak nama kerana di padang masyar nanti kita dipanggil dengan nama kita..
❝ Sesungguhnya kamu dipanggil pada Hari Kiamat dengan nama-nama kamu dan nama-nama bapa kamu, dari itu elokkanlah nama-nama kamu ❞

Dan berikut adalah soalan2 lain yang diajukan..

2) Suami saya berkahwin dua dan saya isteri yang kedua,saya berjawatan tinggi dan bergaji besar lebih daripada gaji suami..apakah hukumnya suami saya tidak memberi nafkah kepada saya dan anak atas alasan gajinya kecil dan tidak cukup untuk menampung perbelanjaan?

-suami wajib bagi nafkah pada isteri sekalipun isteri bergaji besar,tidak boleh guna alasan tidak mampu untuk bagi nafkah dan isteri sunat membantu suami untuk menampung perbelanjaan. Berdosa besar suami sekiranya sengaja tidak memberi nafkah.

3) Saya dan suami dalam proses bercerai dan saya tidak benarkan dia balik berjumpa saya dan anak..apakah hukumnya tindakan saya itu?

-is…

Ibu Oh Ibu,Ibu Lebih Sayang Lipstik Dari Anak!

Imej
Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup.
Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".


p/s  Amarah tu adalah syaitan. Dari itu , berlatihlah menuangkan kesabaran bila api…

Senangnya,Dibuang Bagai Anak Kucing!!Cissss....

Imej
'Kalau tak nak, buang!

SAYANG... Wan Shahira memangku bayi lelaki yang ditinggalkan di hadapan pintu rumah keluarganya.
KUALA TERENGGANU: “Ambillah budak ini, kalau tak nak jaga buang je, budak ini baik, tak menangis,” kata seorang wanita warga emas kepada Wan Shahira Wan Nazri, 23, ketika meninggalkan bayi lelaki dipercayai baru berusia seminggu di pintu depan rumah keluarga angkatnya di Kampung Beladau Kepong, di sini, petang kelmarin.

Menurutnya, selepas berkata demikian, wanita berusia lingkungan 70-an itu meletakkan bayi malang yang dianggarkan seberat tiga kilogram dan masih bertali pusat itu di atas pengalas kaki di depan pintu sebelum bergegas meninggalkan rumah dalam kejadian jam 6 petang.


“Saya kemudian terus mengambil bayi yang lengkap berpakaian dan berstoking itu ke bilik tidur sebelum memberitahu ayah angkat yang pulang ke rumah selepas Maghrib,” katanya ketika ditemui di rumah keluarga angkatnya, malam kelmarin.

Wan Shahira berkata, kejadian berlaku ketika dia menidur…

Pokok Penuh Misteri.Lihat!!

Imej
Ukiran pokok misteri
UNIK... ukiran ikan raja udang ini dianggap hasil seni paling hebat.
PENDUDUK Knaresborough, Yorkshire Utara, baru-baru ini gempar apabila beberapa batang pokok di sekitar bandar berkenaan dihiasi ukiran misteri.

Ukiran cantik dan penuh teliti itu menjadikan sebahagian pokok di Knaresborough bertukar wajah menjadi pelbagai imej, termasuk naga, burung dan hantu.


Beberapa penduduk setempat percaya, sekumpulan artis ala Banksy yang enggan dikenali, ‘menyerang’ bandar berkenaan.

PELBAGAI... pengukir misteri turut menghasilkan imej menakutkan.
Banksy adalah nama samaran bagi seorang seniman dan aktivis politik yang berpangkalan di England dan giat melakukan pernyataan satira melalui grafiti.


Secara umum, penduduk Knaresborough kagum dengan ketelitian ukiran setinggi di antara tiga hingga tujuh meter itu.


Menurut mereka, walaupun mungkin dianggap merosakkan tanaman, sebenarnya kemunculan ukiran itu membolehkan Knaresborough menjadi destinasi tarikan pelancong.

Sesetengah m…

AURAT???Apa Kata UAI

Imej
Fikir-fikir dan renung-renungkanlah......

Ajaib! Di China, Ada Mayat Pengantin Wanita Kawin Lari dengan Mayat Lelaki Lain!

Imej
Di provinsi Hebei, Cina, ada seorang gadis yang telah meninggal dunia dan dinikahkan dengan seorang lelaki yang juga sama-sama telah tiada. Kurang aneh? Ini dia seterusnya: Setelah beberapa waktu, gadis tesebut kawin lari dengan laki-laki lain yang juga sudah menjadi mayat!Faham??

Miss Wu, nama si gadis yang sudah meninggal itu, dijual oleh orangtuanya ke Tuan Liu, saudara laki-laki pengantin lelaki yang juga sudah menjadi mayat. Tuan Liu berpikir bahwa Miss Wu merupakan pasangan yang sesuai bagi saudaranya yang baru saja meninggal. Dia pun membayar wang untuk mayat Wu dan mengatur upacara minghun (pernikahan hantar-mayat), dimana pasangan pengantin bahagia itu dikuburkan bersama-sama.

Namun, ternyata kebahagiaan keduanya tidak berlangsung lama. Miss Wu ternyata dicuri oleh pencuri kuburan dan dikawinkan dengan lelaki lain dengan harga diskaunn kerana kondisi mayat Miss Wu sudah agak membusuk. Setelah tahu saudara iparnya telah dicuri, Tuan Liu marah. Setelah diselidiki, akhirnya pen…

Inilah Bukti Bahwa Gunung Itu Bergerak

Imej
Dalam sebuah ayat, kita diberitahu bahawa gunung-gunung tidaklah diam sebagaimana yang tampak, akan tetapi mereka terus-menerus bergerak.

"Dan kamu lihat gunung-gunung itu, kamu sangka dia tetap di tempatnya, padahal dia berjalan sebagai jalannya awan. (Begitulah) perbuatan Allah yang membuat dengan kukuh tiap-tiap sesuatu; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan." (Al-Quran, 27:88)

Gerakan gunung-gunung ini disebabkan oleh gerakan kerak bumi tempat mereka berada. Kerak bumi ini seperti mengapung di atas lapisan magma yang lebih rapat. Pada awal abad ke-20, untuk pertama kalinya dalam sejarah, seorang saintis Jerman bernama Alfred Wegener mengemukakan bahawa benua-benua pada permukaan bumi menyatu pada masa-masa awal bumi, namun kemudian bergeser ke arah yang berbeza-beza sehingga terpisah ketika mereka bergerak menjauhi.

Para ahli geologi memahami kebenaran kenyataan Wegener baru pada tahun 1980, yakni 50 tahun selepas kematiannya. Sebagaimana pernah d…

Ayah oh Ayah..Ibu Baru Pergi,Ayah nak Kahwin Lagi!!

Imej
TAKDIR yang berlaku ke atas hidup kita adalah ketentuan Allah. Tidak boleh dinafi dan harus diterima dengan rasa dada lapang walaupun ia pahit untuk ditelan.

Kematian orang yang dikasihi terutama ibu tentunya mengundang rasa sedih yang mendalam. Rindunya tentu sehingga ke akhir hayat. Namun hidup mesti diteruskan kerana yang pergi tetap pergi dan tidak akan kembali, kita yang hidup perlu terus menghadapi cabaran.

Akan tetapi bagaimana perasaan anda sekiranya tempat orang yang hilang itu diganti dalam masa yang singkat? Ibarat kata, kubur masih merah, mata sudah melilau cari pengganti.

Berkongsi kesedihan dengan Fatihah (bukan nama sebenar), saya paparkan kesedihan Fatihah apabila bapanya ingin berkahwin lagi walaupun ibunya baru tiga bulan meninggal dunia.


Begini cerita Fatihah:

"Saya tidak marah ayah hendak berkahwin lagi, tetapi tunggulah dulu. Ini tidak, ibu baru tiga bulan pergi, ayah sudah mahu cari pengganti. Kami masih meratapi pemergian ibu, ayah sudah pasang angan-angan …

Jangan Tak Tahu,18 Sebab Jin Merasuk Manusia.Baca!!

Imej
Ustaz Dasuki menyatakan 18 sebab jin merasuk manusia, iaitu:

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.
2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
3. Meninggikan suara dalam bilik air
4. Menangis dan merintih sebelum tidur
5. Membuang air panas ke dalam bilik air
6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan
9. Selalu bertengkar suami isteri
10. Terlampau marah
11. Mengikut hawa nafsu
12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
15. Perempuan suka bersolek
16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir
17. Jin jatuh cinta pada manusia
18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir.

p/s  bagaimana dengan anda?

Biar Hina Dipandangan Manusia,NamunMulia diPandangan Yang ESA

Imej
Suatu hari seorang penceramah terkenal membuka seminarnya dengan cara yang unik.
Sambil memegang wang RM100, dia bertanya kepada hadirin,

“Siapa yang nak duit ini?”.

Kelihatan ramai penonton angkat tangan menunjukkan ramai yang minat.

“Saya akan berikan ini kepada salah seorang dari anda , tapi sebelumnya perkenankanlah saya buat ni dulu.”


Dia berdiri mendekati hadirin. Wang itu diramas-ramas dengan tangannya sehingga renyuk.
Lalu bertanya lagi,

“Siapa yang masih mahu duit ini?”
Jumlah tangan yang mengangkat tak berkurang.

“Baiklah,” jawabnya,

“Apa jadinya bila saya melakukan ini?”

Ujarnya sambil menjatuhkan wang itu ke lantai & melenyek-lenyekkan dgn kasutnya. Meski masih utuh, kini wang itu jadi amat kotor,lusuh dan amat renyuk.

"OK, sekarang masih ada yang berminat?”.
Tangan-tangan yang angkat ke atas masih tetap banyak.

Hadirin sekalian, Anda baru saja menghadapi sebuah pelajaran penting. Apapun yang terjadi dengan wang ini, anda masih berminat kerana apa yang saya lakuk…

Tengkorak Dari Otak Manusia

Imej
Seni itu indah, namun seni yang ini malah mengerikan. Bayangkan tengkorak ini tersusun dari hirisan otak2 manusia. Siapa yang punya idea ini?

Richmond, VA desainer grafis dan artis Nuh Scalin menciptakan tengkorak raksasa dari ratusan hirisan otak bahagian dari otak manusia - yang secara hati-hati diawetkan dan dikumpulkan oleh College of Physicians 'Mutter Museum di Philadelphia.
Bagaimana orang mendapatkan idea untuk membuat karya seni mengerikan ini? Nah, untuk asal-usulnya, kita harus kembali beberapa tahun ketika Scalin memulai projek Skull-A Day-nya: setiap hari selama satu tahun, dari 4 Jun 2007 hingga 2 Jun 2008, ia membuat tengkorak dari bahan sehari-harian : kertas, kaset rakaman, beg plastik dan bahkan sayuran dan kuih dadar.

Dia segera pindah dari yang kecil-kecil, di ulang untuk instalasi tengkorak tengkorak: sebuah rak buku tengkorak, tengkorak yang terbuat dari hambatan konstruksi dan sampah di New York dan bahkan seluruh gunung (setidaknya model gunung).



Dari sana…