Amboi..Pandainya Budak Ni Reka Cerita...

Amboi..Pandainya Budak Ni Reka Cerita...

Loading...
Bayi atas alas kaki anak sendiri
GADIS yang direman pada Jumaat lalu menunjukkan alas kaki tempat seorang bayi ditemui di Kampung Beladau, Kepong, Kuala Terengganu.

berita dari KOSMO
KUALA TERENGGANU – Tanda tanya bayi siapa yang ditinggalkan atas alas kaki di depan pintu sebuah rumah di Kampung Beladau, Kepong dekat sini pada Jumaat lalu terungkai apabila bayi itu sebenarnya anak kepada wanita yang membuat laporan polis mendakwa menemui bayi itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, K. Manoharan berkata, tembelang pekerja sebuah kedai makan berusia 23 tahun itu terbongkar selepas polis menemui beberapa bukti mengaitkan kelahiran bayi berkenaan di salah sebuah bilik di rumah yang didiami wanita terbabit.

Menurut beliau, hasil pemeriksaan lanjut mendapati wanita itu baru melahirkan bayi berkenaan secara bersendirian sebelum suspek membuat laporan polis pada Jumaat lalu mendakwa bayi itu diserahkan oleh seorang warga emas.

“Siasatan mendapati sebaik bersalin, wanita itu terus menyerahkan bayinya kepada seorang kakak angkatnya untuk dijaga beberapa hari.

“Selepas itu, kakak angkat wanita terbabit memulangkan semula bayi itu kepada si ibu,” kata Manoharan ketika ditemui di pejabatnya di sini semalam.

berita dari BERNAMA

                                     Ibu bayi alas kaki 'buat cerita' ditahan

KUALA TERENGGANU - Bimbang rahsianya melahirkan anak tidak sah taraf terbongkar, seorang pembantu kedai sanggup mengadakan cerita termasuk kepada media, kononnya bayi itu ditinggalkan di rumahnya oleh seorang warga emas.

Namun tindakan wanita berusia 22 tahun itu berjaya dibongkar polis yang menyiasat kes 'penemuan' bayi lelaki di atas alas kaki di sebuah rumah di Kampung Beladau di sini, dan membawa kepada penahanannya pukul 3.30 petang semalam.

"Terdapat laporan yang bercanggah dibuat dan hasilnya kita mengesyaki remaja terbabit tidak bercakap benar.

"Hasil siasatan lanjut ke atas tempat tinggal remaja itu, polis telah menjumpai dan mengambil bukti beberapa barangan yang dipercayai ada kaitan dengan bayi berkenaan," kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri ACP K. Manoharan, di sini hari ini.

Beliau berkata wanita itu yang berasal dari Manir dan tinggal bersama ibu bapa angkat di kampung tersebut juga mengakui melahirkan bayi berkenaan dan berbuat demikian kerana tidak mampu menjaganya.

"Sebelum ini, ibu bapa angkat remaja berkenaan telah mengesyaki dan bertanyakan sesuatu namun dinafikan remaja itu," katanya.

Manoharan berkata wanita berkenaan yang kini direman empat hari, telah dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk pemeriksaan lanjut serta menjalani ujian asid deoksiribonukleik atau DNA.

Katanya polis juga percaya akan dapat mengesan bapa bayi berkenaan tidak lama lagi. Kes disiasat mengikut Seksyen 371 Kanun Keseksaan kerana membuang bayi dan Seksyen 182 kanun yang sama kerana membuat laporan palsu.

Bernama sebelum ini melaporkan seorang wanita warga emas yang menutup hampir keseluruhan mukanya dengan sehelai kain, bertindak meninggalkan seorang bayi di rumah terbabit sebelum ditemui oleh penghuni rumah itu, seorang wanita berusia 22 tahun pada Jumaat lepas di Kampung Beladau. - Bernama

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. masalah ngan akhbar kita...satu tulis 23 tahun, satu lagi 22 tahun...yg mana satu la tu.haha...

    BalasPadam
  2. macam macam orang zaman sekarang ni

    BalasPadam

jerit kat sini