Catatan

Tunjukkan catatan dari 2015

Kisah dongeng ke ni?.. Bayi bertukar jadi Buaya (8 Gambar)

Imej
Kisah-kisah seperti lagenda yang membabitkan tentang jelmaan haiwan ada yang menganggap ia sekadar satu cerita dongeng. Kini terdapat satu berita yang sangat aneh dan pelik tersebar dimana dikatakan satu cerita yang di percayai benar apabila seorang bayi yang telah bertukar menjadi seekor buaya.

Dasyat.....Gadis Jelita Pasang Impian Untuk T****i 100,000 Lelaki Seluruh Dunia

Imej
Gadis dari Poland ini mempunyai satu impian yang bodoh iaitu bersetubuh dengan 100,000 orang lelaki seluruh dunia. Dia mempunyai teman lelaki tetapi lelaki itu tidak tahan dengan obsessi Ania itu.

Air Mandian Mayat Di Gunakan Untuk Rawat AIDS Dan Penerang Hati

Imej
Kuala Terengganu: Air mandi mayat dijadikan ubat. Itu fahaman khurafat segelintir umat Islam di negeri ini yang masih menular dan sukar dibendung sejak puluhan tahun lalu.

NGERI ..Pemandu Jengkaut Maut Dihempap Bongkah Batu

Imej
IPOH - Seorang pemandu jengkaut maut selepas dihempap bongkah batu ketika melakukan kerja-kerja kuari di Sungai Raya, Keramat Pulai, di Simpang Pulai, dekat sini, hari ini.

Misteri Nota dan Harum Wangian Air Mawar Pada Mayat

Imej
Mayat seorang lelaki dipercayai warga asing, yang dibungkus dengan plastik hitam, ditemui dalam semak berhampiran ladang kelapa sawit di Kubang Menerong, Tasek Gelugor, Kepala Batas.


[12 Gambar] PELIK !! Rumah Di Bandar Ini Semuanya Senget Dan Bengkok

Imej
[12 Gambar] PELIK !! Rumah Di Bandar Ini Semuanya Senget Dan Bengkok:



[12 Gambar] PELIK !! Rumah Di Bandar Ini Semuanya Senget Dan Bengkok | Lavenham adalah sebuah bandar kaya zaman pertengahan yang mempunyai sejarah berasaskan perdagangan bulu. 


Dalam abad ke-15 dan ke-16, bandar Lavenham yang terkenal dengan kain biru diperbuat daripada bulu berkualiti tinggi. Menjelang abad ke-15-an, bandar ini adalah yang paling kaya di Kepulauan British, pendapatan cukai daripada bandar ini jauh lebih besar seperti York dan Lincoln. 


Kemakmuran di pekan ini dan kekayaan pada era itu dapat dilihat dengan jelas dan mewah, gereja-gereja di bina berdiri megah di atas puncak bukit di akhir jalan utama yang tinggi.  

Pekan ini berkembang dengan begitu pantas dan banyak rumah-rumah telah dibina dengan tergesa-gesa dengan kayu yang belum cukup kering. Dan bilamana kayu kayu pada bahagian rumah yang telah siap di bina mula mengering, ianya mula meleding, menyebabkan rumah-rumah membengkok pada sudut yang tid…

Gambar-gambar terbaik Boikot Israel, Save the Children of Gaza

Imej
Ini adalah gambar-gambar terbaik yang diambil poster kempen Anti Israel / Zionis, Boikot Israel, Save the Children of Gaza, dari seluruh dunia.

Berapa lama lagi kita harus membiarkan Israel menyiksa mereka, menghina mereka dan membunuh mereka. Pertanyaan ini harus ditanya pada diri anda..

Bayangkan gambar bayi-bayi yang dibunuh ini adalah anak-anak anda.. Apakah perasaan anda, mampukah anda menyimpan segala yang terbuku dihati atau mampukah anda mendiamkan diri..








Anak Perempuan Jadi Batu Selepas Derhaka Kepada Ibu Di Indonesia

Imej
Masyarakat di Dusun Jublek, Desa Napis, Kecamatan Tambakrejo, Kabupaten Bojonegoro, digemparkan oleh penemuan mayat di dalam peti.

Yang lebih menghairankan l lagi, mayat tersebut telah mengeras seolah-olah dipelihara bertahun-tahun lamanya.



Sebenarnya mayat seorang wanita ini telah disumpah oleh ibunya kerana telah menderhaka terhadap ibu sendiri.



Biarpun peristiwa ini telah lama berlaku namun diharapkan ianya menjadi iktibar buat kita semua

Maklumat ini diperolehi melalui Berita Jatim di lapangan, Khamis (20/8/2009) menyebutkan, mayat tersebut dijumpai warga di salah satu rumah kosong di tengah hutan jati sekitar desa setempat.

Dulu Kepalanya Di Rendam Kerana Mencuri Kelapa,Kini Budak Itu Telah Berubah

Imej
Pada suku akhir tahun 2014.... ada siarkan berita mengenai seorang kanak-kanak di Kemboja yang mana telah direndam kepalanya di dalam tempayan berisi air sehingga hampir mati hanya kerana mencuri kelapa.

Tindakan tersebut bagaimanapun mendapat kutukan dari ramai pihak kerana menyifatkannya sebagai keterlaluan.

 Selain itu hukuman itu tidak patut dikenakan kerana pencuri tersebut masih kanak-kanak.




Selain itu dia mencuri kerana kemiskinan dan tidak mampu ke sekolah.

Terkini, menerusi laporan sebuah portal Kemboja, oleh kerana berita akan kanak-kanak itu turut tesebar di kalangan masyarakat setempat.

Perihatin akan hal itu, ramai yang membantunya sehingga dia berjaya ke sekolah seperti anak-anak yang lain.


Itu sahaja maklumat yang kami ada mengenai kisah budak ini pada ketika ini. 

-Siakapkeli.com.my

Fazura Dan Zizan Bila Bersama....Makan Gelak,Makan Gelak

Imej
Gambar Fazura Dan Zizan Keluar Bersama Tersebar

Setelah pelbagai spekulasi kononnya 2 selebriti paling berpengaruh di Malaysia iaitu Zizan Razak dan Fazura sedang bergaduh, akhirnya segalanya menjadi reda setelah kedua-dua arti ini memuatnaik gambar bersama.

Zizan Razak dan Fazura memuatnaik gambar sedang keluar bersama dengan gelak ketawa di laman sosial Instagram masing-masing.




Gambar dimuatnaik Zizan

Gambar Dimuatnaik FazuraGambar ini dimuatnaik oleh mereka berdua serentak, pada masa yang hampir sama iaitu lebih kurang pada jam 1130 malam, 4 Februari 2015.

Mereka berdua juga meletakkan caption yang sama di laman sosial instagram masing-masing.

Ini caption yang ditulis mereka berdua: "Makan gelak makan gelak #LovenotHate"

Nampaknya peminat-peminat Zizan Razak dan Fazura tak perlukan bergaduh lagi. Nampaknya kedua-dua artis ini tidak ada masalah pun.


sumber:hotlipscorner

Gelap Mata Kerana Duit,Mamat Tinggalkan Tahi Buat Pengurus Artis Selepas Menang Gegar Vaganza

Imej
Penyanyi Mamat yang popular dengan lagu "Untukmu Ibu" suatu ketika dulu pernah hilang dalam industri seni tanah air.

Namun, bintangnya menyinar kembali selepas menyertai pertandingan Gegar Vaganza malah berjaya memenangi tempat ketiga.

Walaubagaimanapun, kini timbul cerita yang tidak enak tentang penyanyi itu. Dimaklumkan Mamat kini bertindak menghilangkan diri selepas mengambil wang bayaran beberapa persembahan yang sepatutnya dia jalankan.






Insan yang bertanggungjawab menaikkan nama Mamat kembali selepas pelbagai kontroversi yang melandanya dulu adalah komposer dan merangkap pengurus artis iaitu Mie Kuarters. Berikut merupakan penjelasan Mie tentang isu Mamat;

"Duit membuatkannya gelap mata, malah beberapa tawaran persembahan yang sudah diterima terpaksa dibatalkan kerana Mamat tidak dapat dihubungi. Jangan terlalu hidup dibayangi populariti kerana tidak selama-lamanya kita akan berada di atas. Mamat sepatutnya belajar daripada kesilapannya dan tidak mengulangi apa yang pe…

Isu Nama Anak Ala Omputih,Nurul Dianggap Tak Sedar Diri

Imej
Ramai yang sudah tahu mengenai nama anak kedua Nurul Wahab iaitu Raphael namun dalam masa yang sama ramai juga peminat dan individu lain yang tidak bersetuju dengan nama tersebut.

“Nama Raphael diambil daripada bahasa Hebrew yang bermaksud Israfil iaitu malaikat peniup sangkakala ketika tibanya hari kiamat.

Selain itu, Raphael juga bermaksud penyembuh. Justeru tidak timbul soal dia sengaja memilih nama Barat”

“Setelah saya mengumumkan nama Raphael, saya mendapat banyak teguran. Malah ada juga yang mengkritik saya sebagai mat saleh celup gara-gara nama anak”

“Sedangkan saya sudah bertanyakan kepada beberapa orang alim sebelum memberikan nama itu kepada anak saya.

Apa yang penting sebenarnya ialah bukan kepada nama, tetap Nurul dapat membesarkan Raphael dengan didikan yang sempurna dan cukup kasih sayang.

TERKINI.....MAZIDUL SEMAKIN PULIH

Imej
Keadaan kesihatan wartawan yang juga blogger terkenal, Mazidul Akmal Sidik semakin pulih selepas diserang angin ahmar atau strok sekitar Jun 2014.
Berita menggembirakan itu disahkan oleh rakannya menerusi laman Facebook selepas memuat naik gambar beliau bersama Pengkaji Paranormal Malaysia 'Penyingkap Fakta'.


Mazidul dilihat cukup sihat, berpakaian baju Melayu berwarna hijau lumut, lengkap bersongkok, ketika memeriahkan majlis perkhawinan adik iparnya di Petaling Jaya, baru-baru ini.




"Kami tetap bersama dan kekal utuh..qadaq dan qadar harus diterima..ujian Allah harus dihadapi dengan keimanan yang kuat...Terima kasih sahabat yang banyak mendoakan sahabat saya Mazidul Akmal", kata rakannya dipetik melalui Facebook Penyingkap Fakta.
Isuterkini, berkesempatan untuk menziarah Mazidul Akmal sidik.

Isteri beliau, Fazlin berkata beliau tidak pernah berputus asa dalam membantu memulihkan suaminya, yang diketahui umum pernah menjadi aset stesen tv swasta, TV3.


Ibu kepada dua anak i…

Tragedi Cinta Berdarah....Inilah Wajah Ayu Nursyuhada Yang Maut Di Kelar Teman Lelaki

Imej
Taiping :  Masalah hubungan cinta dipercayai menjadi punca seorang pelajar perempuan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Pulau Pinang maut dalam keadaan menyedihkan apabila lehernya dipercayai dikelar  oleh teman lelakinya hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari di Kilometer 228.2, Le­buh Raya Utara Selatan dekat Bukit Gantang di sini, mangsa, Nursyuhada Johari, 20, disahkan meninggal dunia selepas dua jam bertarung nyawa ketika mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Kangsar.

Pemangku Ketua Polis Daerah Taiping, Superintendan Ismail Che Isa berkata, kejadian berlaku ketika mangsa dan teman lelakinya berusia 25 tahun, menaiki kereta jenis Proton Perdana menghala arah selatan.
Menurut beliau, sebelum kejadian, terdapat saksi melihat pasangan tersebut bertengkar di dalam kenderaan berkenaan sebelum kereta itu berhenti.



“Saksi kemudiannya melihat seorang perempuan keluar dari tempat duduk pemandu dan terjatuh ke atas lebuh raya. Seorang penumpang lelaki kemudian keluar dan cuba me…

Jiran Dakwa Fazura & Taufik Batisah Bertunang

Imej
Apa benar?  Tergelak-gelak apabila membaca screenshot perbualan individu yang dipercayai bernama Sabrina ini.
 Dari apa yang ditulis, Fazura dikatakan telah dirisik oleh penyanyi dari Singapura, Taufik Batisah baru-baru ini. Macam mana boleh tersebar berita ni? Sebab setahu kami Fazura pernah memberitahu umum yang dia dan Taufiq adalah kawan lama. Tak ada pula kata mereka bercinta.


“This is a LIE” – FazuraBagaimanapun, Fazura yang mengetahui hal ini terus menepis gosip tersebut dan menganggap apa yang cuba disampaikan oleh Sabrina adalah satu penipuan.
Malah, Taufik juga menyarankan Fazura supaya tak melayan khabar angin yang disifatkan mengarut itu. Bagus Taufik ni, tak melatah langsung.
Dalam perbualan yang lain pula, Sabrina mengatakan dia merupakan jiran kepada Fazura dan mengaku sangat rapat dengan selebriti berkenaan. Eh, tadi Fazura kata sepupu, ni jiran pula. Mana satu ni?
Persoalannya sekarang, siapa Sabrina dan apa motif Sabrina cuba menyebarkan berita palsu tersebut? Haa dah maca…

Iklan Turun, Pendapatan Google Malah Melonjak

Imej
Jakarta - Google kembali mencatatkan pertumbuhan pendapatan yang luar biasa. Jumlahnya tak kira-kira banyaknya. Dan hebatnya, angka itu berhasil diraih di tengah kondisi menurunnya jumlah iklan.

Seperti detikINET kutip dari Reuters (2/2/2015), Google sepanjang kuartal keempat 2014 lalu mencatatkan pendapatan USD 14,5 miliar. Naik 17% pertumbuhannya dibandingkan periode sama 2013 lalu yang sebesar USD 12,4 miliar.

Meski dari sisi pertumbuhan doubel digit, tetapi Google tengah menghadapi tantangan yakni penurunan tarif pemasangan iklan online, serta fluktuasi nilai mata uang asing yang terlalu besar.

Turunnya pendapatan Google dari iklan juga dipicu banyaknya pengakses layanan online melalui perangkat mobile seperti ponsel dan tablet. Tarif pemasangan iklan di perangkat seperti itu memang lebih murah jika dibanding perangkat lainnya.

Menurut Google, tarif rata-rata untuk iklan online atau sering disebut dengan cost per click menurun 3% dibanding 2013, sementara jumlah konsumen yang mengekli…

Siti Nampak Comel dalam Back To School

Imej
Semalam telah berlangsung satu acara perjumpaan Datuk Siti Nurhaliza bersama para ahli kelab peminat Sitizone yang juga merupakan sambutan ulangtahun ke-11 mereka. Bukan sekejap rupanya kelab peminat ini ditubuhkan. Yang menarik perhatian kami adalah konserp majlis ini yang mengambil tema alam persekolahan di mana para peminat hadir mengenakan pakaian seragam sekolah dan Siti Nurhaliza pula tampil dalam persalinan biru ala seorang ketua pengawas. Cantik!



Tidak banyak maklumat tentang majlis ini yang kami ada namun berdasarkan gambar yang dimuat naik ke laman sosial sepanjang ianya berlangsung, kami dapat rasakan kemeriahan perjumpaan ini lebih lebih apabila para peminat setia dapat meluangkan masa bersama penyanyi kesayangan. kredit:Rotikaya

Trend Terkini Anak Orang Kaya Beristagram......Ayah belikan aku Ferrari...ayah kau beli kereta apa?

Imej
KUALA LUMPUR: Laman Instagram 'The Rich Kids Of Malaysia' yang meriah dengan 'tayangan' barangan mewah anak-anak golongan harwawan negara membuktikan rendahnya tahap keyakinan kumpulan berkenaan kepada masyarakat sekeliling.

Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Psikologi Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Dr Abdul Jalil Hassan berkata, situasi itu sekali gus menunjukkan keadaan tidak normal pemilik laman berkenaan dengan dunia realiti.


Isu Instagram RKOM: 'Ayah belikan aku Ferrari...ayah kau beli kereta apa?'
"Mereka saling berlawan dan menunjukkan harga keluarga masing-masing. Ayah dia belikan dia Ferrari, selepas itu tanya ayah kawan dia belikan dia kereta apa pula.

"Ini kumpulan rendah keyakinan diri, tidak menghargai diri sendiri dan cuba mencari perhatian dengan cara yang tidak sesuai," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


Salah satu gambar di dalam Instagram RKOM yang memaparkan gaya hidup mewah golongan berkenaan - Sumber gambar 'The Ri…

Lesen Dah Ada Tapi Takut Nak Drive

Imej
RAMAI dalam kalangan wanita yang memiliki lesen memandu, memperbaharuinya saban tahun tetapi diperam dalam simpanan.

Pendek kata, lesen tersebut tidak dimanfaatkan untuk kegunaan sebenar. Situasi ini bukan asing malah kebanyakan kita hanya bersungguh-sungguh mempelajari teknik pemanduan untuk berjaya mendapatkan lesen.

Tetapi untuk memandu kereta sendiri selepas memiliki lesen besar pun, kita jadi takut.

Ada sesetengah wanita lesen diperam kerana faktor situasi. Kemungkinan selepas memperoleh lesen, wanita belum berkeupayaan membeli kereta sendiri atau memandu kereta ahli keluarga.

Sudahnya, skill dan pengetahuan memandu luput ditelan masa. Ketakutan mula menerpa setiap kali mahu memandu semula.

Ia ibarat bermula dari bawah. Jadilah wanita seperti pada pertama kali memegang stereng kenderaan dek kerana keterbiasaan tidak memandu semasa tiada kereta dahulu.



Reaksi 1

“Nama saya Ieja. Di rumah saya hanya ade sebuah kereta dan kereta tu digunakan oleh adik. Saya memang teringin sangat memandu ke…

Banner Pelik Para Penyokong JDT Malam Tadi

Imej
Pada Perlawanan Piala Sumbangsih 2015 antara JDT vs Pahang, penyokong JDT merentangkan banner bergambar anjing memakai baju lambang FAM sambil memegang anak anjing.
Foto tersebut telah tersebar menerusi media sosial bagaimanapun telah mendapat kritikan orang ramai dengan menyifatkan perkara tersebut sangat keterlaluan.



Meskipun banner tersebut tidak ditujukan kepada Pahang namun tenyata ia dituju khas kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

 Bagaimanapun kami tidak tahu apakah sebenarnya maksud kain rentang dengan gambar anjing tersebut.




Semoga ianya tidak memberi maksud yang tidak baik kerana sukan adalah salah satu cara untuk mengeratkan silaturahim dan merapatkan hubungan antara pihak lawan.