Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2012

Pemasangan Langsir, Pelekat Di Cermin Kenderaan Adalah Dilarang

Imej
MEMASANG langsir dan pelekat pada tingkap kenderaan adalah satu kesalahan dan amalan ini boleh menyebabkan pemilik kenderaan dipenjara jika mereka ditangkap dan didakwa di mahkamah.

Walaupun langsir digunakan untuk melindungi pemandu dan penumpang daripada silau dan haba matahari, ramai yang tidak sedar bahawa memasangnya adalah satu kesalahan.

Pelekat ini nampak cantik apabila dipasang di cermin kereta tetapi ia sebenarnya melanggar undang-undang.


Pemasangan langsir hanya dibenarkan pada bas, 'caravan' dan van yang digunakan untuk membawa pelajar sekolah.


Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Selangor Yusoff Ayob berkata pemilik kenderaan yang memasang langsir atau pelekat telah melakukan satu kesalahan.

"Kesalahan ini membawa hukuman denda yang berat dan hukuman penjara.

"Ramai yang tidak menyedarinya.

"Kebanyakan mereka yang telah dikeluarkan saman membuat kesalahan kali pertama," katanya.

Yusoff menambah terdapat hanya beberapa saman yang dikeluark…

Babi Kebulur,Kereta Pun Dimakan!

Imej
Tidak pasti bagaimana seekor babi telah menghampiri sebuah kereta buruk dan menyondol-yondol kereta tersebut dengan menggunakan hidungnya. Ia seperti seakan-akan sedang memamah atau makan bahan besi tersebut. Apa yang lebih mengejutkan, babi tersebut telah menyebabkan kereta tersebut telah berlubang seperti tertanggal. Macam ni kot yang dipanggil gila babi hahaha. Mari tengok gambar pelik bagaimana seekor babi makan sebuah kereta. Jom!









                                                   Macam-macam bila dah kebulur

Isteri guna darah haid dan air mani gajah sihir suami

Imej
Halim menceritakan kepada penulis mengenai nasib dirinya yang menjadi mangsa sihir isteri sejak lima tahun lalu.

SEORANG isteri tergamak menggunakan darah haidnya dan air mani gajah untuk menyihir suami supaya menurut segala perintahnya, manakala dia bebas melakukan apa saja.


Selain dua bahan jijik itu, isteri durjana berkenaan turut menggunakan minyak pengasih, tangkal pengikat nafsu dan wafak (gambar rajah yang dilukis di atas kain kuning dalam bentuk tulisan Jawi dengan menggunakan kalimah ALLAH) supaya dia kelihatan hebat pada pandangan orang lain.

Bagi memastikan kemujaraban tangkal darah haid itu, ia dibalut dalam kertas bertulisan Jawi dicelup dalam minuman suami.

Apabila meminum air itu, suami menjadi lemah, tidak mampu melawan kata-kata isteri, menurut arahannya atau menjadi pak turut, selain mengalami sakit badan dan kepala serta jiwa yang tidak tenteram.

Kesengsaraan itu diceritakan seorang suami yang mahu dikenali sebagai Halim, 30-an, apabila menjadi mangsa sihir isteri…

I took photos of Duchess sunbathing, admits woman called 'sewer' who says she snapped royals sunbathing in full view of the road

Imej
A photographer who filmed the Duchess of Cambridge sunbathing at the French chateau was last night revealed as a woman whose name is pronounced ‘sewer’.
Valerie Suau took pictures of Kate in her swimsuit, but not, she says, topless.
She described her pictures, published in France’s La Provence regional newspaper, as ‘all decent’.




Valerie Suau says she was given free rein to take photos of the couple enjoying themselves in full view of the road



X marks the spot: The long lens pictures taken of the topless Duchess were shot from the side of the road between trees around half a mile away from the chateau
‘Valerie is concerned by the fuss and is keeping a low profile,’ said a colleague. Yesterday Ms Suau appeared to have reduced her internet presence, removing her profile picture from Facebook, for instance.
Ms Suau had expected the chateau to be heavily guarded. ‘She says she was given free rein to do what she liked – taking pictures of the couple enjoying themselves in full view o…

Skandal gambar Kate berterusan

Imej
ANTARA gambar Kate yang disiarkan Se og Hør.

LONDON: Hanya dua minggu lalu, dunia dikejutkan dengan penyebaran gambar separuh bogel isteri Putera William, Kate Middleton oleh majalah Perancis.

Semalam, majalah gosip Denmark, Se og Hør menyiarkan lebih banyak gambar yang memalukan bakal Permaisuri Britain berkenaan yang dirakam oleh paparazi ketika pasangan terbabit bercuti di Provence, Perancis.


Tetapi kali ini, ia lebih teruk, gambar yang disiarkan termasuk menunjukkan Kate tanpa seluar dalam.

Gambar itu disiarkan majalah terbabit selepas ia mengiklankan janji untuk menunjukkan isteri William berbogel sepenuhnya minggu lalu.


Pengarang Se og Hør, Kim Henningsen memberitahu Belfast Telegraph sebelum ini: “Ia gambar unik seorang selebriti Kelas-A. Kami adalah majalah gossip paling unggul di Denmark dan sudah menjadi tugas saya untuk menyiarkannya.


“Jika keluarga diraja Britain ingin menyaman, kami terima dan kami akan menanganinya.”

Majalah Perancis, Closer yang mula menyiarkan gambar s…

Rumah kartun Dialam Realiti

Imej
1. Rumah The Simpsons


Rumah ini dihasilkan oleh seorang peminat fanatik. Ia bukan sahaja sama di bahagian luar malah hiasan dalamannya juga seperti dalam kartun. Rumah ini terletak di Henderson, Nevada.

2. Rumah Seperti Flinstones


Rumah batu ini hampir sama dengan rumah dalam The Flinstones. Walaupun bentuknya agak luar biasa namun hiasan dalamannya mempunyai gaya kontemporari. Rumah ini mempunyai pintu masuk, beberapa buah tingkap dan bumbung. Ia terletak di Nas Montanhas de Fafe di Portugal.

3. Rumah Barbie


Rumah moden ini dihasikan oleh pereka dalaman Jonathan Adler sempena ulang tahun Barbie yang ke-50. Ia seluas 3,500 kaki persegi dan menghadap Lautan Pasifik. The Barbie’s Real Life Malibu Dream House ini terletak di Malibu, California.

4. Rumah Minnie Mouse


Rumah ini bukan sahaja nampak comel dari luaran tetapi juga mempunyai kelengkapan penuh di dalamnya. Ia termasuk mesin menjawab telefon (anda boleh mendengar suara Mickey dan Goofy), oven yang sedang membakar kek dan ketuhar…

Kisah benar pelajar UIA bermimpi bertemu Rasullullah SAW

Imej
Sesuatu yang berharga utk dikongsi bersama...

Luangkan masa kalian untuk membaca.. .. tunjukkan kecintaan pada Rasulullah
s.a.w...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Ya Allah..inilah sebuah pengalaman yg amat berharga
dr seorang insan yg dipilih Allah utk berjumpa Nabi Muhammad s.a.w.
melalui mimpi hari Khamis, 16 Rejab 1427H bersamaan 10 0gos 2006.



Nama yg dipilih oleh ayah beliau adalah Syamimi yg bermaksud
'kesayanganku', jua gelaran Nabi pada puteri kesayangan Baginda,
Fatimah. Ketika khilaf memilih nama itu, ayah beliau mengharapkan
mudah2an suatu hari nanti anaknya akan menjadi salah seorang mutiara
kesayangan Rasulullah s.a.w. Alhamdulillah, doanya makbul selepas 23
tahun kelahiran anak sulungnya daripada 8 adik-beradik.

Al-Quran 30 juzuk terpelihara kemas dalam hatinya. Beliau menghabiskan
masa 3 tahun utk menghafal 30 juzuk Kalamullah ketika berada di negeri
kelahirannya. Beliau hafal sendiri utk memenuhi harapan ibu ayah yang

Begini Sekali Deritanya Bila 'Frust Menunggeng'

Imej
Seorang wanita merantai anaknya yang sakit mental dalam sebuah bilik sejak 21 tahun lalu dengan sebahagain besar masanya hanya terlantar di katil.Menurut media semalam, Hong Chunlin terpaksa dirantai dan dikurung di rumahnya apabila dia mula menjadi ganas dan sukar dikawal.Hong, 37, kini dijaga ibunya, Chen Jiufang, 71, di rumah mereka di di Nanjing, Jiangsu, timur China.

Disebabkan terlalu lama dirantai, pergelangan tangan Hong mempunyai parut yang dalam.Chen berkata, Hong mula mengalami gangguan mental ketika berusia 16 tahun akibat kemurungan melampau kesan gagal bercinta. "Sebelum ini, Hong pernah dibiarkan bebas tetapi dia selalu bergaduh, memaksa saya mengurungnya di rumah , "katanya.
Menurut Chen, Hong mudah menjadi agresif jika ternampak warna merah kerana bekas kekasihnya mengenakan pakaian berwarna itu ketika mereka berpisah. "Kami petani miskin dan tak mampu membiayai perubatan Hong di hospital atau membeli ubat untuk mengawal perlakuannya," katanya.


Ap…

Banyaknya Sampah Dalam KFC Ni.Macamana Diorang Makan?

Imej
Semua orang tahu bahawa elemen yang sangat penting bagi sesebuah kedai yang menjual makanan adalah kebersihan. Tapi di salah sebuah restoran KFC di China, elemen itu nampaknya diabaikan bila keadaan dalam restoran KFC tersebut nampak kotor dengan bekas makanan yang bertaburan di atas lantai. Tapi peliknya, ianya tetap menjadi tempat pilihan orang ramai untuk mengisi perut.

Cuba lihat....tak rasa geli ke....







mesti banyak tikus kat sini kan??

Kasarnya Tapak Tangan Ibu...

Imej
Pada suatu pagi, berlangsungnya satu temuduga di sebuah syarikat yang terkenal di Malaysia.

Semasa menemuduga salah seorang calon, pengurus syarikat tersebut mendapati seorang calon temuduga perempuan mempunyai rekod akademik yang baik sejak dari sekolah menengah sehinggalah sepanjang pengajiannya di universiti. Setiap semester calon tersebut memperoleh keputusan yang cemerlang.

Pengurus itu bertanya, "Adakah awak mendapat apa-apa biasiswa di sekolah atau universiti?"
Gadis itu menjawab "Tidak."

Pengurus itu bertanya lagi, "Jadi adakah ayah awak yang membayar semua yuran pengajian?"
Gadis itu menjawab,"Ayah saya telah meninggal ketika saya berusia satu tahun, ibu saya yang telah membayar semua yuran pengajian saya."

Pengurus meneruskan soalannya, "Ibu awak bekerja di mana?" Gadis itu menjawab,"Ibu saya bekerja sebagai pencuci kain dari rumah ke rumah."

Pengurus meminta gadis tersebut menunjukkan tapak tangannya dan gadis ter…

Wahai Perempuan,Lelaki Tak Suka Kalau Korang Macam Ni...

Lelaki Tak Suka:

* Wanita yang suka mengumpat

* Sombong dan bongkak


* Menunjukkan sikap yang terlalu memiliki

* Hisap rokok

* “Kau ni macam orang tiga suku!” Mengutuklah tu…

* Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki

* Wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk dapatkan perhatian

* “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yang betul!”

* “Jangan cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yang tak patut I lakukan..”

* Wanita yang hipokrit

* Pembohong dan suka mencari alasan

* Terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki

* Sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka

* Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang

* Pengotor dan pemalas

* Tak bertanggungjawab langsung

* Tak pandai mengemas

* Terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan

* Kuat berleter walau hal remeh temeh

* Boros berbelanja

* Tak tahu memasak

* Sikap manja yang terlalu menyakitkan hati

* “Queen Control” atau suka mengarah-arah

* Tak pandai bergaya atau selekeh

* Suka bermekap tebal…

Toyol Berjaya Ditangkap.Lihat!

Imej
Jakarta, Sesosok makhluk seperti tuyul ditangkap di perumahan penduduk. Penangkapan makhluk kawasan Kelapa Gading, Jakarta Utara, itu menyebabkan penduduk gempar disekitarnya.



Menurut Jejen (19), anak dari pemilik rumah, makhluk gaib itu berhasil ditangkap oleh bantuan paranormal. Penangkapan bermula saat orangtuanya merasa curiga kerana wang di rumah yang selalu hilang secara misteri.

"Hilangnya wang tersebut cukup unik iaitu secara bertahap, selembar-selembar," ungkapnya, Selasa (18/5/2010). Kerana curiga siayah, Dedy Kusmadi, meminta bantuan pawang untuk meninjau kawasan rumah dan mencari penyebab hilangnya wang selama ini.

Melalui sebuah ritual perbomohan, akhirnya sosok toyol ditemukan ada di depan rumah berhampiran semak . Sekali tangkap toyol itu pun kemudian berhasil dimasukan ke dalam botol dan ditutup dengan sebuah kain di atasnya.

Makhluk itu kelihatan berbentuk seperti gumpalan asap. Secara kasar mata fisiknya terlihat ada bentuk kepala, mata, badan hingga kaki…

Eksklusif:Ceritera Cinta Anwar-Wan Azizah

Imej
Semua orang mengimpikan sebuah pertemuan manis yang akan dikenang sampai ke akhir hayat. Ramai juga yang berusaha mengejar apa yang panggil sebagai cinta sejati.

Bagi si teruna menjadi impiannya bertemu dengan gadis idaman, begitu juga bagi seorang gadis yang mengimpikan seorang jejaka impiannya muncul dan menyatakan hasrat bagi menyunting bunga nan mekar. Semua ini dianggap sebagai sebuah kejayaan apabila mereka bersatu secara sah sebagai suami isteri



Tatkala mula menjalankan tugas sebagai seorang doktor, umur saya sudah mencecah 26 tahun. Satu angka yang kritikal bagi seorang gadis pada zaman tersebut andai belum bertemu jodoh. Bukan tidak ada yang mahu, semasa masih bergelar pelajar di Ireland ada beberapa orang pelajar daripada negara luar mahu
melamar, semestinya tidak dibenarkan oleh kedua ayah dan kedua ibu saya. Mesti habiskan
pengajian dahulu, pesan mereka dan saya akur.


iba-tiba nama Anwar Ibrahim muncul dalam hidup saya. Anwar Ibrahim… satu nama yang sangat
terkenal. …

Jari kita gambaran perjalanan hidup manusia seluruh alam semesta

Imej
Cuba tengok jari anda. Genggam kuat-kuat & angkat ke atas sambil laung..”Allahu Akbar”. Itulah Rukun Islam yang mesti dijunjung.



Luruskan kan jari ke depan dalam keadaan terbuka & renung dalam-dalam. Itulah kewajipan solat lima waktu jangan kita abaikan.

Put ur hand on the table, perhatikan. Start dari jari kelinking yg kecil & kerdil, mcm manusia & apa benda pun akan start dari kecil then membesar & terus membesar. Itulah fitrah insan dan alam seluruhnya. Whatever we do semua start dari kecil. Kegagalan mendidik pd usia muda akan beri impact/kesan yg besar pd masa depan.

Then tgk jari kedua, jari manis. Mcm tu jugak la dgn usia remaja..semuanya sweet.. manis mcm jari manis. Ms remaja kita selalu di duga dgn cabaran & dugaan. Hanya iman & takwa akan tunjukkan jalan kebenaran.

Jari ketiga jari yang paling tinggi, jari hantu ibarat alam dewasa kita. At 30′s kita dah punya status & ekonomi & career yg stabil but kita kena careful sebab masa ni la bany…

Dah Namanya Pun Orang Gila

Imej
Dah Namanya Pun Orang Gila...perbuatannya pun gila-gila juga la..
Orang gila memang susah nak tahu apa yang ada difikiran mereka..
Meroyankah atau....??

Lihat saja orang gila ini yang memperkosa patung ,kat tengah jalan pula tu..
Macam-macam...




sumpah pocong...akak memang takut dengan spesis orang gila meroyan macam ni.....seramm

Sebarkan.... mohon bantuan,Tabung Sumbangan Mohd Hazrul b. Mokhtaruddin

Imej
BISMILLAHIRAHMANIRAHIM....

SAYA NURAQILAH ADIK IPAR KEPADA MOHD HAZRUL (LEBIH DIKENALI SEBAGAI LEN,ABE,YONG,JOKER) DENGAN RENDAH HATI INGIN MEMINTA BANTUAN IKHLAS DARI ANDA UNTUK MEMBANTU MENGHULURKAN SUMBANGAN BAGI MENAMPUNG KOS PERUBATAN BELIAU YANG SEDANG TERLANTAR KOMA AKIBAT DEMAM


ALHAMDULILLAH DOCTOR MEMBERITAHU DOS PANADOL YG BELIAU AMALKAN TEMPOH HARI SEMASA LEBARAN SUDAH DI SULING, CUMA DOCTOR XDAPAT KESAN PUNCA PENYAKIT SEBENAR BELIAU, SEBELUM BELIAU SAKIT,

puasa 2012

BELIAU DALAM KEADAAN SIHAT, CERIA, SUKA BERBUAL DENGAN TEMAN2 DAN AGAK PEMALU, BELIAU JUGA NADI UTAMA UNTUK KELUARGA SBG PENGGANTI TEMPAT ARWAH BAPA MERTUA SY... DALAM USIA MUDA BELIAU TELAH DI UJI OLEH ALLAH S.W.T. DALAM KEADAAN SEPERTI INI...
terkini di wad CHDW

SAYA X SALAHKAN TAKDIR, SAYA ANGGAP INI SEMUA UJIAN DARI ALLAH S.W.T YANG MAHA BERKUASA LAGI MAHA MENGETAHUI... KAMI MEMERLUKAN KOS KADAR SEGERA UNTUK TUJUAN MEMBAYAR BIL HOSPITAL DAN MEMBAWA PULANG ABG IPAR SY KE RUMAH KERANA SEKARANG ABG IPAR SY MA…