Toyol Berjaya Ditangkap.Lihat!

Toyol Berjaya Ditangkap.Lihat!

Loading...
Jakarta, Sesosok makhluk seperti tuyul ditangkap di perumahan penduduk. Penangkapan makhluk kawasan Kelapa Gading, Jakarta Utara, itu menyebabkan penduduk gempar disekitarnya.



Menurut Jejen (19), anak dari pemilik rumah, makhluk gaib itu berhasil ditangkap oleh bantuan paranormal. Penangkapan bermula saat orangtuanya merasa curiga kerana wang di rumah yang selalu hilang secara misteri.

"Hilangnya wang tersebut cukup unik iaitu secara bertahap, selembar-selembar," ungkapnya, Selasa (18/5/2010). Kerana curiga siayah, Dedy Kusmadi, meminta bantuan pawang untuk meninjau kawasan rumah dan mencari penyebab hilangnya wang selama ini.

Melalui sebuah ritual perbomohan, akhirnya sosok toyol ditemukan ada di depan rumah berhampiran semak . Sekali tangkap toyol itu pun kemudian berhasil dimasukan ke dalam botol dan ditutup dengan sebuah kain di atasnya.

Makhluk itu kelihatan berbentuk seperti gumpalan asap. Secara kasar mata fisiknya terlihat ada bentuk kepala, mata, badan hingga kaki nampak jelas. Toyol tersebut memiliki ketinggian lebihkurang tujuh sentimeter, dengan bahagian kaki mengerucut, begitu juga bahagian kepalanya. [

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Cerita2 begini memang biasa di sana.Tengok saja di YT, macam2 hantu dia orang tangkap.

    BalasPadam
  2. betul ke nie?? eeyy.. dulu pernah tengok kat muzium..

    BalasPadam

jerit kat sini