Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari, 2012

Ini Dia Sejarah Kuntilanak Dan Sejarah Pontianak

Imej
Kuntilanak (bahasa Melayu: puntianak, pontianak) adalah hantu yang dipercaya berasal dari perempuan hamil yang meninggal dunia atau wanita yang meninggal kerana melahirkan dan kanak-kanak tersebut belum sempat lahir. Nama "kuntilanak" atau "pontianak" kemungkinan besar berasal dari gabungan kata "bunting" (hamil) dan "anak".

       Kota Pontianak mendapat namanya kerana konon Abdurrahman Alkadrie, pengasas Kesultanan Pontianak, diganggu hantu ini ketika akan menentukan tempat pendirian istana. Dalam folklor melayu, sosok kuntilanak digambarkan dalam bentuk wanita cantik yang punggungnya berlubang. Kuntilanak digambarkan senang meneror penduduk kampung untuk menuntut balas. Kuntilanak sewaktu muncul selalu diiringi harum bunga kamboja.

     Konon laki-laki yang tidak berhati-hati boleh dibunuh sesudah kuntilanak berubah wujud menjadi penghisap darah. Kuntilanak juga senang menikmati bayi dan mencederakan wanita hamil. Dalam cerita seram dan film …

Siapa Kata Rosmah Boros??BACA!!

Imej
Festival Fesyen Islam: Rosmah tak 'belanja sakan'

Pengerusi Festival Fesyen Islam (IIF) Raja Rezza Shah yang turut bersama dalam rombongan lawatan isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak ketika membeli-belah di butik pereka Australia berkata, Datin Seri Rosmah Mansor tidak berbelanja sakan seperti yang didakwa.

Menjawab soalan yang dikemukakan oleh Malaysiakini, Datuk Raja Rezza (kanan) berkata 61 helai pakaian yang dibeli di pusat membeli-belah Carl Kapp di Paddington, Sydney, Australia, baru-baru ini sebenarnya adalah stok atau bekalan untuk sebuah kedainya di London.

Ditanya jika pakaian berkenaan termasuk pembelian daripada Rosmah, Raja Rezza berkata: "Ya, ini adalah stok bagi kedai saya di London yang akan menjadi platform kepada pereka daripada pelbagai latar bangsa dan agama dari seluruh dunia."


Raja Rezza, yang ketika ini berada di luar negara untuk mempromosikan Festival Fesyen Islam berkata bahawa beliau sedih kerana “aktiviti positif seumpama it…

Hantu Puteri Diana Terakam?

Imej
Is this the ghost of Princess Diana or an optical illusion?
@LittleMissKristie22: Continued... the bankers continue to rip off the world and subsequently billions of people live in poverty and die around the world. They may seem like 'heroes' of sorts picking up one charity and 'trying to make a difference' but the royal family is a big player in the banking system and that system creates the poverty we see in the world today, not to mention as people being a product of their environment it causes almost every other problem we have.

Ibu Kucing menangis melihat anak-anaknya dibunuh...Kesiann

Imej
The poor mother cat kept licking the kittens, hoping it would revive the kittens. According to the family that adopted the stray cat, on the morning of the 11th when they heard thecat’s tragic cries, they rushed downstairs to discover this stray cat’s four kittens abused to death, and even placed in front of the mother cat. The kittens’ bodies were covered with bullet holes, with blood all over. One of the kittens had its neck tied with a rope and elongated, its chest cut open, heart exposed, while the other three kittens’ heads were stepped on.


p/s sampainya hati...:(

sumber

Skodeng Beg Tangan Datin Seri Rosmah....Cantik..

Imej
Kisah BEG TANGAN Rosmah Bernilai RM1 juta


Beg tangan Birkin adalah beg buatan tangan Hermes dan dinamakan dengan nama seorang pelakon dan penyanyi Jane Birkin. Beg tangan ini menjadil simbol kekayaan kerana harganya yang tinggi dan tidak mampu dimiliki oleh orang awam. Harga bagi sebuah beg adalah diantara US$9,000 (lebih RM25 ribu) hingga US$150,000 (lebih RM450 ribu).

Harganya menjadi lebih mahal bergantung kepada jenis bahan yang digunakan. Beg-beg tangan ini diedarkan ke butik Hermes pada jadual yang tidak berkala dan dalam jumlah yang terhad, ini mencetuskan rebutan dan, secara tidak langsung ia telah menjadi eksklusif. Ia akhirnya menjadi kegilaan ramai, ia dikatakan mempunyai senarai menunggu yang panjang sehingga 6 tahun, dan dikatakan mempunyai senarai menunggu paling lama dalam sejarah.

Victoria Beckham antara artis antarabangsa yang mempunyai koleksi beg tangan Birkins.

Dan gambar-gambar Rosmah di bawah ialah bersama dengan beg tangan Bi…

Kondom Owh Kondom...Macam-macam Ada!!

Imej
Manusia...
memang kreatif..
tak caye??
meh lihat

                                                Bunga Unik Dari Kondom!!



kreatif...tapi........

Cerita Seram Muncul di Parkiran Gajah Mada Plaza

Imej
Lelaki yang terjun dari Plaza Gajah Mada
       Seorang lelaki keturunan Cina mati setelah melompat dari tingkat 7, Gajah Mada Plaza, Jalan Gajah Mada, Jakarta Pusat, Isnin (30/1/2012). Mangsa diketahui bernama Bong Djan Khiun (60) warga Krendang, Jakarta.

       Pasca kejadian pelbagai cerita mistik di lokasi itu pun kemudian muncul kembali. Kisah-kisah menyeramkan di Gajah Mada Plaza, memang sering didengar oleh pekerja di sana. Pasalnya, dalam setahun kebelakangan sudah empat orang bunuh diri di tempat yang sama. "Kalau malam ada saja yang dengar suara anak kecil nangis, kata seorang pekerja Gajah Mada Plaza enggan disebutkan namanya, di Jalan Gajah Mada, Gambir, Jakarta Pusat, Isnin ( 30/1/2012).

       Lebih banyak dia mengatakan, ada rakannya yang melihat hantu sosok wanita di tempat letak. "Ada juga cewe kalau malam sendirian, udah gitu terdengar suara dari dalam parkiran," tambahnya. Sementara itu, Rina, penjaga kedai di Gajah mada Plaza, membenarkan adanya cerit…

Ini Dia SiTanggang Moden

Imej
Anak buat maksiat pukul ibu


KULIM - Seorang remaja perempuan 21 tahun yang tinggal bersama ibunya di sebuah taman perumahan di sini, sanggup menjadikan rumah mereka seperti rumah tumpangan dengan membawa rakan perempuannya berusia 23 tahun bersama teman lelaki masing-masing untuk menempiaskan nafsu.

Perlakuan sumbang dilakukan mereka diketahui penduduk setempat sebelum membuat aduan kepada Pejabat Agama Islam Daerah Kulim (PADK).

Enam pegawai penguat kuasa PADK membuat membuat pemantauan dan mengepung rumah berkenaan kira-kira jam 3.30 pagi.

Pengadu yang tidak mahu namanya disiarkan berkata, seorang remaja perempuan yang ditahan sering memukul ibunya dan perbuatan itu mengakibatkan ibunya itu takut untuk membuat laporan polis atau PADK.

“Pasangan ini sudah lama melakukan perlakuan maksiat di rumah mereka dengan membawa balik teman lelaki masing-masing. Perkara ini berlaku sejak enam bulan lalu. Ibu suspek tidak berani menegur anak perempuannya, kerana takut dipukul dan diherdik sekira…

Tali gantung...Ada Cerita Disebaliknya

Imej
KISAH TALI GANTUNG DAN PERMINTAAN TERAKHIR

Tali gantung yang diimport ini diperbuat dari jenis jut yang paling
bagus dan dibalut dengan kulit lembut supaya tidak mencederakan
kulit banduan yang akan digantung.

Setiap satu berharga di antara RM4,000 satu hingga RM5,000.

Tali gantung ini semasa diterima daripada ejen pembekalnya akan
diuji ketahanannya dengan menggantungkan patung seberat lebih 90
kilo selama 72 jam.

Setiap tali gantung ini mempunyai nombor siri dan ia
diklasifikasikan sebagai senjata dan disimpan di dalam peti besi.

"Setiap tali gantung kita terima ada perkiraannya. Kita tak boleh
poie terus dan pasang, ada cara-cara yang kita kena ikut. Kita ada
empat jenis tali dan kita pilih mengikut berat banduan," jelas
Samuel.

Di antara ciri utama tali gantung ialah tembaga pembunuh yang
berfungsi untuk mematahkan tengkok banduan.

APABILA RAYUAN DITOLAK
Di Penjara Kajang umpamanya banduan yang dijatuhi hukuman gantung dikenali sebagai banduan akhi…

Tutorial Lampu Hiasan Dari Bahan Buangan..Jom..Jom..Jom....Rugi Tak Tengok!!!

Imej
Is it possible? Designer lamp for $2? Well, it is. Here is the manual.
Bukan susah pun...senang jer..
pasti raya tahun ni rumah korang meriah giler..
tambah-tambah rumah baru...
jom..jom..jom..
pakat-pakat blajar...

Ini ler barang-barangnya...carik dalam tong sampah....banyakkk
Lepas rumah2 jiran wat kenduri pun banyak...korang mintak ler ngan jiran2 korang...mesti diorang baginya lah...

Botol....banyak gak lat tepi2 jalan yang orang buang...kutip je la..
pastu cucuk tang sana,cucuk tang sini
haaa...nampak tak...ikut jer
yang ni hati-hati sket...takut kena karen!!
sikit lagi....satgi siap r..
Taraaaa....siap pun....elegant kan??

Apa Ada Dalam Perut Ikan Pari?Lihat!!

Imej
Malas nak cakap banyak...
nengok gambar je yer..





ishk..ishsk..ishkk
Apa korang pikir??Agaknya pari tu dapat dari mana bende2 yang dia telan tu...pelik


Yang Lain-lain Semua Dah OK Dah..Cuma.....

Imej
baik tunjok perangai yg betul dr perangai plastik...kan..kan...kan??

Nak cari bini....pastikan jangan salah pilih..tauuuuuu??!!!

Apa Dah Jadi Ni mak Oii??Botox Anak Sendiri?

Imej
Mak suntik botox pada anak sendiri!
Seorang ibu telah memberi suntikan botox kepada anaknya yang baru berusia 8 tahun, dalam usaha untuk mempersiapkan anaknya bagi memasuk sebuah pertandingan ratu cantik kanak kanak. Ibu ini mendakwa dia seorang ibu yang baik dan apa yang di lakukan itu adalah keranan permintaan anaknya sendiri.

Dia mendakwa anaknya mengeluh tentang kedutan di wajah dan dia memberikan suntikan bagi mengatasi masalah tersebut. Keluhan seorang kanak kanak berusia 8 tahun adalah perlu di ambil perhatian dan segala akal fikiran mestilah di tolak ketepi, itulah resepi untuk menjadi ibu yang baik tambah beliau.


                                           Tempat yang akan di cucuk di tanda terlebih dahulu


                                                                   Bagus mak dia ni....


Gempar!!Al-Quran dibuang dalam guni

Imej
Inilah sebahagian naskhah al-Quran yang dibuang di Kawasan Perindustrian Ringan Jerantut, Pahang semalam.
JERANTUT – Tidak bertanggungjawab dan tidak sensitif. Itu yang berlaku apabila penduduk di sekitar Kawasan Perindustrian Ringan Jerantut di sini dikejutkan dengan penemuan naskhah al-Quran, muqaddam dan kitab agama dibuang bersama dengan sampah.
Keadaan itu mengundang rasa tidak puas hati mereka apatah lagi kitab suci berkenaan ditemui terbiar dalam guni besar di celah longgokan sampah di hadapan sebuah premis di kawasan tersebut petang kelmarin.

Selain 15 naskhah al-Quran, turut ditemui bersama longgokan sampah berkenaan ialah surah Yasin, serta kitab ilmu Tauhid dan Fiqah yang mengandungi ayat suci al-Quran.

Kesemua kitab suci itu ditemui bersama dengan buku rampaian sekolah, kertas dan fail yang dibuang di kawasan berkenaan.

p/s  sampainya hati,tak tahu dosa pahala ke diorang??

TAKUT RAMALAN KIAMAT, SEORANG GADIS 14TAHUN GANTUNG DIRI.

Imej
Seorang remaja di Republik Mari El, nekad menggantung dirinya kerana takut ramalan dunia kiamat yang akan terjadi pada 21 Mei 2011.Pihak penyelidik Alexander Kosharin mengatakan, ada perubahan sikap dari gadis remaja berusia 14 tahun tersebut saat dirinya mendengar ramalan dari Harold Camping mengenai hari kiamat.

“Ikan paus berusaha naik ke pantai, dan burung pun tenat. Ini tanda akhirnya dunia. Kita bukan orang yang berbudi, hanya mereka yang akan naik ke syurga, sementara yang lain tetap tinggal di bumi dan menghadapi keadaan buruk,” tulis gadis tersebut.Sebelum gantung diri, dia sempat menulis mesej. “Saya tidak mahu meninggal seperti orang lain. Itu sebabnya saya memilih untuk menamatkan nyawa saat ini,
Seperti diketahui Harold Camping, presiden Radio Keluarga, meramalkan kiamat akan datang pada 21 Mei.Tetapi yang banggangnya, Camping yang juga penyiar radio agama di California itu, memindahkan tarikh kiamat tersebut. Dah mcm tarikh pilihanraya, boleh di pindah2kan. Setelah ramala…

Alamak...Cantiknya Blog Budak Ni!!

Imej
Heh??Blogger ni komen entry kat blog akak..
biasalah..mesti akak jejalan kat umah sape2 yang bagi komen kat blog akak..
samaada lambat atau cepat...kunjungan tetap akan berbalas..
adat orang meayu kan..

masuk blog budak ni..mata akak terus melekat..cantik.
blog sape tu??

Tekan gambar yer...



TAJ MAHAL MULA SENGET

Imej
Satu daripada 4 menara Taj Mahal dilapor senget 4 sentimeter.


Ia dikatakan berpunca daripada Sungai Yamuna, yang kekeringan air.

Keadaan itu sekaligus menjejaskan air bawah tanah dan memberi kesan kepada struktur menara berkenaan.

Asas binaannya bergantung atas andas kayu jati yang tidak reput dalam air.

Teknologi berkenaan menjadikan taj mahal kalis gempa.

Semua menara berkenaan dibina di empat penjuru bagi mengimbangi berat bangunan ini.

Kajian Jabatan Alam Sekitar Universiti Agra juga mendakwa, fenomena yang sama turut menyebabkan keretakan.

Sejak tiga dekad lalu, salah satu menara berkenaan dilaporkan senget 3.57 sentimeter, bagaimanapun ia tidak menjejaskan struktur ketinggianya.

Bila Hidup Semakin Mewah,Macam Ni Pula Jadinya

Imej
BILA HDUP SEMAKIN MEWAH

MENGIKUTI kisah-kisah yang dipaparkan di ruangan ini seumpama membaca diari hidup saya sendiri.
''Walaupun ada kelainan tetapi banyak persamaannya dalam hidup saya yang terpaksa berdepan kerenah suami yang saya anggap tak tahu diuntung,'' ujar Noradlina membuka bicara dalam e-melnya yang panjang lebar.

Dia mengakui dulu tidak mampu menahan air mata setiap kali membaca kisah yang ada persamaan dengan hidupnya.

"Saya merasa terlalu sedih mengenangkan sikap suami yang jauh berubah berbanding ketika sama-sama panjat bas dengan saya.

''Ketika berkahwin 15 tahun lalu, kami sama-sama susah. Saya bersyukur dijodohkan dengan suami yang ketika itu amat bertimbang rasa, pandai mengambil hati, rajin solat dan amat jujur hinggakan apa jua yang dibelanjakannya akan diberitahu tanpa ditanya.

''Agaknya kerana itu, Allah ingin menduganya. Setelah mendapat dua orang anak dan tujuh tahun berkahwin, dia bertukar kerja dan mendapat gaji lebih ban…

Lihat seorang guru memberikan hukuman kepada MURID nya ....Zalim...

Imej
Kurang asam betul cikgu ni...