TAKUT RAMALAN KIAMAT, SEORANG GADIS 14TAHUN GANTUNG DIRI.

TAKUT RAMALAN KIAMAT, SEORANG GADIS 14TAHUN GANTUNG DIRI.

Loading...
Seorang remaja di Republik Mari El, nekad menggantung dirinya kerana takut ramalan dunia kiamat yang akan terjadi pada 21 Mei 2011.Pihak penyelidik Alexander Kosharin mengatakan, ada perubahan sikap dari gadis remaja berusia 14 tahun tersebut saat dirinya mendengar ramalan dari Harold Camping mengenai hari kiamat.

“Ikan paus berusaha naik ke pantai, dan burung pun tenat. Ini tanda akhirnya dunia. Kita bukan orang yang berbudi, hanya mereka yang akan naik ke syurga, sementara yang lain tetap tinggal di bumi dan menghadapi keadaan buruk,” tulis gadis tersebut.Sebelum gantung diri, dia sempat menulis mesej. “Saya tidak mahu meninggal seperti orang lain. Itu sebabnya saya memilih untuk menamatkan nyawa saat ini,
Seperti diketahui Harold Camping, presiden Radio Keluarga, meramalkan kiamat akan datang pada 21 Mei.Tetapi yang banggangnya, Camping yang juga penyiar radio agama di California itu, memindahkan tarikh kiamat tersebut. Dah mcm tarikh pilihanraya, boleh di pindah2kan. Setelah ramalannya gagal mengenai kiamat yang akan terjadi pada Sabtu, 21 Mei 2011, Harold Camping memberi tarikh ramalan baru bahawa sebenarnya kiamat itu datang pada 21 Oktober 2011. Tapi tak jadi juga. Dah buat ramalan bangang mcm ni pun masih ramai pengikut.

P/S:apa sudah jadi manusia sekarang...(kisah ni dah lama..namun jadikanya sebagai pengajaran kpd semua)


Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini