Cerita Seram Muncul di Parkiran Gajah Mada Plaza

Cerita Seram Muncul di Parkiran Gajah Mada Plaza

Loading...

Lelaki yang terjun dari Plaza Gajah Mada

       Seorang lelaki keturunan Cina mati setelah melompat dari tingkat 7, Gajah Mada Plaza, Jalan Gajah Mada, Jakarta Pusat, Isnin (30/1/2012). Mangsa diketahui bernama Bong Djan Khiun (60) warga Krendang, Jakarta.

       Pasca kejadian pelbagai cerita mistik di lokasi itu pun kemudian muncul kembali. Kisah-kisah menyeramkan di Gajah Mada Plaza, memang sering didengar oleh pekerja di sana. Pasalnya, dalam setahun kebelakangan sudah empat orang bunuh diri di tempat yang sama. "Kalau malam ada saja yang dengar suara anak kecil nangis, kata seorang pekerja Gajah Mada Plaza enggan disebutkan namanya, di Jalan Gajah Mada, Gambir, Jakarta Pusat, Isnin ( 30/1/2012).

       Lebih banyak dia mengatakan, ada rakannya yang melihat hantu sosok wanita di tempat letak. "Ada juga cewe kalau malam sendirian, udah gitu terdengar suara dari dalam parkiran," tambahnya. Sementara itu, Rina, penjaga kedai di Gajah mada Plaza, membenarkan adanya cerita-cerita mistik tersebut.

      Namun wanita berambut panjang ini tidak pernah mengalami peristiwa mistik tersebut. "Saya sering mendengar dari teman-teman, katanya ada kuntilanak lah, atau yang lain, tapi kalau saya pulang malam belum pernah melihatnya, "tambahnya. Menurutnya, hal itu tak perlu dikhuatiri kerana hampir tiap malam di sekitar Gajah Mada Plaza ramai, kerana terdapat diskotek di tingkat atas. Kanit Reskrim Polsek Gambir, Kompol Taufik mengatakan ada empat orang yang terjun di Gajah Mada Plaza. Bahkan dia menyebut, parkiran di lokasi itu pun dikenal sangat berhantu/menyeramkan

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. kalo bunuh diri, memang ler ruh tak tenteram

    BalasPadam
  2. semuanya angkara syaitan...

    http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/01/hari-terakhir-di-benut.html

    BalasPadam

jerit kat sini