Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2013

BONGKAR!!! Rahsia Tidur Berbantalkan Celah Ketiak Suami

Imej
Dari bancian ke atas 10 ribu pasangan yang berkahwin (sumber kajian MOHEMA) hanya kira-kira 45% sahaja isteri yang tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 tahun berkahwin.

Dan hanya tinggal 21.7% sahaja isteri yang masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 tahun usia perkahwinan.

Tahukah kaum isteri, bahawa hormon bau phero yang di rembes dari ketiak lelaki/suami boleh mengaktifkan hormon wanita/isteri hingga mereka merasa damai dan tenang?

Sebenarnya hampir 65% bau badan lelaki/suami datang dari celahan ketiak dimana kelenjar phero paling aktif.

Jadi para isteri semua, ketepikanlah bantal-bantal anda, tidurlah di atas lengan suami hingga ke pagi, hampirkan hidung di celahan ketiaknya.

Tidak di nafikan anda akan peroleh pengalaman yang cukup rilex dan tenang.

Ianya tanda bahawa bau phero suami anda sedang bertindak balas dengan kelenjar hormon anda (pengalaman ini hanya perempuan sahaja yang tahu bertapa asyik dan rilexnya)…

FAKTA…. Serius….

Dan dari kajian itu juga menyatakan ister…

Inilah Geisha Tercantik 100 Tahun Yang Lalu

Imej
Keindahan salah seorang geisha di Tokyo yang paling popular telah diawetkan dalam serangkaian kad pos menakjubkan yang diambil lebih dari satu abad yang lalu. 

Koleksi gambar menunjukkan Hawaryu, yang bekerja di ibukota Jepun pada awal abad ke-20, berpose dalam berbagai kimono yang dengan rambutnya dalam gaya tradisional. Porselen kulitnya seperti boneka telah menangkap imajinasi dari pengguna internet yang telah berbagi ratusan gambar ini sejak gambar ini diposting. 

Mereka ditemukan oleh seorang fotografer Amerika yang tinggal dan bekerja di Jepang dan memposting foto-foto tersebut pada akaun Flickr-nya dengan nama Okinawa Soba. 

Ia mengatakan pemilihan itu diambil pada tahun 1910, hanya beberapa tahun sebelum jumlah geisha yang bekerja di negara itu mencapai puncaknya. Tidak diketahui berapa usia Hawaryu dalam gambar ini tapi gaya rambut dia geisha ini mungkin di bawah 20 tahun. 

Profesion sebagai Geisha muncul pada abad ke-18 dan bukan pelacur, wanita yang akan menghibur tapi tidak…

Budak 5 Tahun Melambung Setinggi 8 Kaki Disembur Air Pancut Di China

Imej
Seorang budak berusia 5 tahun melambung ke udara setinggi 8 kaki setelah dia bermain di kawasan air pancut di China. Baju kanak-kanak malang itu koyak dan cedera pada muka dan luka di seluruh badan setelah disembur dengan air berkelajuan tinggi. 

Kanak-kanak itu jatuh muka dahulu setelah melambung. Gambar kanak-kanak itu sempat dirakam oleh pengunjung yang melawat ke kawasan air pancut terkenal di wilayah Hubei itu.




sentiasalah memantau anak2 sekalipun waktu beriadah sebegini...


Debaran seorang doktor menanti bayi merdeka

Imej
BUKAN angka yang menjadi ukuran namun debaran menyambut bayi ketika hari kemerdekaan merupakan antara momen indah yang tidak dapat dilupakan oleh seorang doktor. 

 Itulah perasaan yang dialami oleh seorang Pakar Obstetrik & Ginekologi (Perbidanan & Sakit Puan) dari Hospital Kuala Lumpur, Doktor Ramadas Rajagovallu sepanjang bertugas.

 Sepanjang berkhidmat selama 15 tahun beliau telah berjaya menyambut hampir 26 orang ‘bayi merdeka’. “Walaupun hanya 26 orang, namun ianya amat bermakna bagi saya. “Bayi ini istimewa kerana mereka lahir pada tarikh negara merdeka,” katanya dengan penuh bangga. Sementara itu, beliau berkata, sepanjang bertugas sebagai doktor, beliau telah menyambut lebih 5000 orang bayi. 

 Katanya, sepanjang tempoh bertugas, beliau tidak menafikan menyambut bayi pada tarikh 31 Ogos itu sendiri mempunyai sedikit kelainan berbanding hari biasa. “Perasaan saya penuh debaran, menanti detik 12 malam untuk menyambut kelahiran bayi kerana ia adalah sesuatu yang sangat…

Jom Raya Bersama Kak Tie Di MRSM...

Imej
Hari ini...30 Ogos 2013...hari yang sibuk dan memenatkan di tempat akak kije...
Namun  jangan tak tahu..bahagian dobi nampaknya sedikit rileks....agaknya budak2 sibuk jadi terlupa nak hantar dobi kot..
Tapi di kopersi mmg terasa nyawa sedikit semput sbb pelajar2 tak putus2 masuk...tengah makan pun rasa terkejar2...
Kat bahagian bawah koperasi lagi sibuk dgn guru2 dan para pelajar sama2 bergotong royong menyediakan juadah memasak utk jamuan hariraya ptg tadi..
Jom  kenali mereka yang bekerja disekeliling akak....
Ini Zol..bos bhgn pembersihan...bujang lagi tauuuu....ensem gitu.. bila dressing kalah artis KPop... asal masuk coop jer,ayat first yg kluor...haus...haus!!.... padahal baru kul 8 pagi....hadooyyy
Haaaa...yang ni...akak perkenalkan yer... namanya Yan.. peminat tegar minuman bergas.... panggil je Kak Yan, tapi ingat,jgn sesekali panggil makcik,melentingnya 3 hari 3 mlm lum tentu habis ... tugasnya kerani koperasi,tapi terlalu suka jual pau....hari2 dia jerit.. Pau!!pau!!pauuu!…

Inilah Pemimpin Yang Telah Diberi Balasan Di Dunia

Imej
Sedang dia berada di hotel Park yang berhadapan dengan masjid, muazzin telah mengumandangkn azan. Lantas dia berkata kepada org yg disekelilingnya (dengan nada menghina): “Siapa yang kata kita ni terkenal? 

Kita tak terkenal pun. Kalian lihatlah kepada Lelaki ini (Nabi SAW). Macam mana dia tak terkenal kalau dah namanya diulang di seluruh penjuru alam?

 Hancurkan jer menara masjid tu!” 

 BALASAN SU’UL KHATIMAH DAN BALA YANG MENIMPANYA

 Akan tetapi dia mendapat Su’ul Khatimah. Ataturk sangat takut akan kesihatan dirinya maka oleh sebab itu dia telah mengarahkan para doktor yang pakar-pakar untuk merawatnya. 

Lebih menyedihkan lagi dia tidak tidak menyedari bahawa dirinya telah mengidap penyakit hati sehinggalah ia mencapai tahap yang sangat kritikal. 

Ini bala yang pertama tetapi sangat azab dirasakannya. Tidak cukup dengan itu Allah menghinakan lagi dengan penyakit siflis hasil dari tabiat terkenalnya yang suka berzina.

 Dan ketika matinya Allah membalakan dia dengan serangga kecil yang …

Wow..Perkampungan Desa Dari Roti,Sosej,dan Sayur

Imej
Desa yang diperbuat daripada roti. 

Karya seni yang tercipta dari tangan seorang jurugambar dariLondon, Carl Warner. Makanan yang dulunya hanya menjadi keperluan  manusia saat ini telah berkembang menjadi material yang boleh digunakan untuk mencipta sebuah karya seni. 

Salah satunya adalah karya seni yang tercipta dari tangan seorang jurugambar London, Carl Warner. Ia telah mengkreasikan pelbagai makanan seperti roti, daging, sosej, sayur-sayuran dan buah-buahan menjadi sebuah pemandangan lanskap realistik.

Lautan yang dibuat dari salad. Karya seni yang tercipta dari tangan seorang fotografer asal London, Carl Warner.
                                                        Jambatan dari mentimun


                                                      Suasana di pasar....


                                    Suasana di karnival,juga diperbuat dari bahan makanan


                                                             Tembok besar China


Kelihatan Taj …

Lagi Foto-foto menarik Restoran bertema hospital di Latvia

Imej
Makanan dengan topingan bentuk bahagian tubuh manusia. Hidung, telingan, lidah, dan jari tangan yang tampak nyata

RIGA - Sebuah restoran yang bertema hospital dibuka di Latvia baru-baru ini bagi memancing pelanggan yang meminati kerjaya sebagai doktor dan jururawat, lapor akhbar Daily Mail kelmarin.

 Pelanggan juga boleh menyewa jaket doktor atau seragam jururawat untuk dipakai semasa menikmati hidangan di restoran itu.

 Restoran unik berkenaan dikenali sebagai Hospitalis. Hidangan boleh dimakan di dalam ruang bertemakan bilik pembedahan atau kerusi doktor gigi. Malah, restoran berkenaan turut menyediakan ruang makan menyerupai bilik pemeriksaan ginekologi 

 Pelanggan juga mempunyai pilihan untuk menikmati hidangan dengan disuap oleh pelayan yang memakai seragam jururawat. - Agensi


Suasana di dalam restoran Hospitalis, sebuah restoran bertema rumah sakit. Di sini para pengunjung akan dilayani oleh perawat layaknya di rumah sakit


Gelas medis, tabung uji, dan botol ukur menggantikan…

Sosok Malaikat Muncul di Langit AS

Imej
Awan berbentuk malaikat (Foto: Daily Mail)

FLORIDA - Sosok malaikat terlihat sedang mengawasi pemandu kereta di jalan raya Florida, Amerika Syarikat (AS) saat jam sibuk. Bentukan awan putih yang menyerupai malaikat ini terlihat pada 27 Ogos 2013 jam  7:00 pagi waktu tempatan. 

Seorang wanita dalam perjalanan untuk bekerja di Florida, melihat gambar indah yang kelihatan seperti malaikat sedang mengawasi jalan raya. 

Demikian dilansir Daily Mail, Kamis (29/8/2013). Wanita yang bertugas sebagai reporter di WPTV ini memposting foto di website berita dan juga di laman Facebook miliknya. 

Dalam foto yang dia posting tersebut disisipkan kata-kata "Dalam perjalanan untuk bekerja pagi ini melihat gambar ini indah sekali seperti malaikat mengawasi kita ". Hal seperti ini bukan pertama kalinya sebuah awan berbentuk malaikat telah muncul di langit Florida. 

Pada Mac lalu di saat Paus yang baru terpilih, seorang wanita dari Palm Beach Gardens, Florida…

Hukum Buat Kad Kahwin Bercetak Ayat Suci

Imej
Perbuatan mencetak ayat al-Quran dan hadis Nabi S.A.W pada kad jemputan kahwin boleh menjejaskan kesucian Islam jika kad-kad itu dibuang merata-rata, kata Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Othman Mustapha. 

 Beliau berkata tindakan tersebut juga mungkin boleh dikategorikan sebagai menghina ayat-ayat al-Quran. "Istilah-istilah suci dalam Islam seperti Bismillah, Assalamualaikum dan sebagainya tidak boleh digunakan dengan sewenang-wenangnya kerana dikuatiri akan disalah guna dan diletak di tempat yang tidak sewajarnya," katanya kepada Bernama hari ini. 

 Namun Othman berkata pihak yang terlibat meletakkan ayat-ayat suci al-Quran dan hadis pada kad jemputan kahwin dipercayai berniat baik iaitu ingin memberi peringatan dan berdakwah kepada orang lain, bagaimnapun ia patut dielakkan. "Jika bertujuan untuk memberi pengingatan hanya memadai dengan menulis maksudnya sahaja," jelasnya. 

 Beliau juga berkata pihak yang menerima kad jemput kahwin …

Kenali Cikgu Norkiah Dalam Cerita Masam Masam Manis

Imej
Cikgu Norkiah

Nama sebenarnya adalah Yang Mulia Sharifah Hanim binti Almarhum Tuanku Syed Hamzah Jamalullail. Beliau adalah kerabat Diraja Perlis dan merupakan anak perempuan pertama Almarhum Tuanku Syed Hamzah Jamalullail iaitu Raja Negerin British masuk semual ke Tanah Melayu Perlis semasa era pemerintahan Jepun.

Selepas Jepun menyerah kalah dalam perang dunia kedua dau, Almarhum Tuanku Syed Hamzah Jamalullail telah diturunkan dari tahta dan digantikan dengan Almarhum Tuanku Syed Putra Jamalullail iaitu Ayahanda kepada Raja Negeri Perlis sekarang, Duli Yang Maha Mulia Tuanku Syed Sirajuddin Ibni Almarhum Tuanku Syed Putra Jamalullail.

 Sharifah Hanim diputerikan di Bandar Diraja Arau, Perlis pada 1935 dari bondanya Sharifah Amina binti Syed Abbas Al-Sagoff yang merupakan isteri ketiga Almarhum Tuanku Syed Hamzah Jamalullail. Mendapat pendidikan di Kolej Sultan Abdul Hamid hingga peringkat Senior Cambridge.

 Beliau pe…