Makhluk Halus Berbulu di Air Terjun Puteri Mandi

Makhluk Halus Berbulu di Air Terjun Puteri Mandi

Loading...

Makhluk Halus Berbulu di Air Terjun Puteri Mandi




Air terjun puteri mandi, Gunung Jerai, Kedah



Pernah dengar nama air terjun puteri mandi ni? baru-baru ni aku tersesat sampai ke air terjun ni. yes, tersesat! Sebab plan asal nak hiking ke puncak gunung Jerai, Kedah. Tapi rupanya trail yang kami lalu tu hanya untuk ke air terjun puteri mandi ni je. Hiking 3km hanya untuk ke air terjun!

tangga kenari, tangga hiking ke gunung jerai


Kami tahu dah yang tangga kenari tu trail yang betul untuk ke puncak gunung jerai, tapi saja try trail yang satu lagi sebab Nampak dalam peta macam trail ni bersambung, rupanya tak. So, tersilap trail. Kira sesat la jugak...

pintu masuk trail hiking ke air terjun puteri mandi dari air terjun titi hayun


Tapi bila dah sampai ke air terjun puteri mandi ni, serius tak menyesal walaupun tak sama dari plan asal.Sebab air terjun ni sangat cantik. Tinggi gila! Air sejuk pulak tu. Siap boleh mandi lagi. 


JARAK MASA DAN PERJALANAN KE AIR TERJUN PUTERI MANDI



Lagipun, nak ke air terjun puteri mandi ni pun dah kena hiking hampir 3 jam. Dah macam hiking naik gunung dah! 3 km sehala menjadikan total 6km hiking pergi dan balik. Kalau ikut apps yang kawan aku guna, total 7.47 km pergi balik. 

seberang sungai

0900 - 1130 : hiking dari Titi Hayun Forest Eco Park ke Ait terjun Puteri Mandi
1130 - 1200 : mandi di Air Terjun Puteri Mandi
1200 - 1330 : hiking balik dari Air Terjun Puteri Mandi ke Titi Hayun Forest Eco Park


rehat kejap. mana mai entah asap putih kat belakang tuh

air terjun puteri mandi. tinggi. tak sure berapa ratus meter


Air kat sini memang sejuk gila. Kami mandi tengah hari pun sejuk macam rendam dalam air ais. Sampai kaki aku kejang. Sejuk sangat. Masa hiking turun balik tu memang sambil tahan sakit kaki kejang. Nasib baik ada member bawa ubat tahan sakit. 

mandi luu.. pantang nampak sungai!

Makhluk Halus Berbulu di Air Terjun Puteri Mandi


#MisiMuatBajuPengantin

Masa kami ke sana, balik je dari air terjun puteri mandi tu, kami terserempak dengan makhluk halus berwarna hitam  yang agak berbulu. sehinggakan bila sampai je kat bawah, salah seorang dari kami masuk hospital bahagian unit kecemasan akibat buatan makhluk halus berbulu tu!

Kisahnya begini. Masa hiking balik, tetiba kawan aku rasa ada benda berbulu sentuh tengkok dia. Dia kais buat tak tau ja. Lepas tu rasa macam ada benda dalam baju dia. Lepas buka baju, tengok dah 1 badan berbintik-bintik!

Sampai je kat bawah, dia dah macam lemah dah. Terus kami bawak pi hospital. Bila kat hospital, dia kena tahan wad kecemasan yellow zone. Dahsyat tak dahsyat buatan makhluk halus berbulu tu.

Makhluk halus berbulu tu memang orang kampung area situ tau, memang dia ada kat area hutan gunung jerai tu. Orang kampong kat situ panggil makhluk halus berbulu tu dengan nama “ulat bulu”. Yup, member aku kena allergic reaction sebab ulat bulu terjun dari atas pokok masuk dalam baju.

Seram tak?  

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Saya ada masalah dengan gangguan penghuni bangunan lama ,ia itu adalah makhluk halus .Tolong hubungi saya dlm almari Gmail ini. Saya akan beritahu yg selanjut.

    BalasPadam

jerit kat sini