Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei, 2012

Aksi Budak Kecil Marah Kucing.Lihat!!

Imej
Gambar ini asalnya mungkin si kecil tu bermain kucing di rumahnya sahaja.

Namun, ada manusia kreatif yang tambah dialog yang kalau kita amati, seolah amat sesuai dengan situasi gambar itu.

Apa pun, memang nampak menarik sekali gaya budak kecil itu.
hihihi...so cute..
mynewshub

Benarkah Ini Imej Hantu Penanggal?

Imej
Gempar! Gambar Misteri Kepala Terbang Dirakam (Seram!)
 Anda pernah nampak kepala terbang tak? Kalau tak pernah, anda boleh tengok kepala terbang setinggi 3 meter yang telah dirakam di Gunung Inas, Kedah ni.

    Kepala terbang atau kepala tanglung atau lebih dikenali dengan gelaran hantu penanggal itu dipercayai meronda-ronda kawasan gunung itu walaupun pada waktu siang. Anda boleh tengok sendiri gambar kepala terbang yang sempat dirakam. Betul ke? Leh caya ke?

P/S: Makhluk ghaib tu wujud dan kita wajib percaya tetapi kalau percaya makhluk ghaib tu berkuasa, boleh jatuh hukum syirik dan dosa syirik tidak akan diampun oleh Allah. Wallualam.



SEDIM – Penemuan objek menyerupai wajah manusia bersaiz sebiji buah kelapa yang berterbangan di ketinggian kira-kira 3 meter dicelah pokok di Banjaran Gunung Inas, disini jam 2.30 petang menjadi tanda tanya.

    Ada dalam kalangan penduduk setempat menyatakan objek yang dirakamkan wartawan Sinar Harian itu mungkin amalan khurafat orang terdahulu be…

Tukang kayu nampak pelesit atas siling.Lihat!!

Imej
Imej yang sempat dirakam sebelum lembaga itu hilang

KULIM - Seorang tukang kayu yang sedang membaik pulih siling asrama sebuah sekolah di sini, terkejut apabila ternampak satu lembaga di atas siling.

Dia yang tidak mahu dikenali berkata, dia segera merakamkan imej lembaga itu yang ketika itu berdiri dan memerhatikannya.

Dia kemudiannya memaklumkan kepada Sinar Harian berkenaan kejadian terbabit.

Menurutnya, ketika gambar itu diambil, lembaga misteri berukuran 15 sentimeter tinggi itu seakan-akan sedang bergayut.

“Apabila imejnya sekali lagi cuba dirakamkan ia terbang dan hilang,” katanya.

Imej itu kemudiannya ditunjukkan kepada seorang pengamal perubatan tradisional.

Pengamal perubatan itu berkata, lembaga itu adalah pelesit yang tinggal di atas bumbung asrama terbabit.

Menurutnya, pelesit digunakan sebagai alat perantaraan dan boleh dijadikan orang suruhan serta sering digunakan oleh pengamal perubatan yang mengamalkan ilmu sihir.

“Pelesit ini mempunyai keluarganya sendiri. Kadang-ka…

Mengoyak Buku Talipon Dengan Mudah.Lihat!!

Imej
Perhatikan betul-betul,
Lepas tu boleh cuba kat umah...





haaaa...jadi pun..kuat giler dia ni.... boleh juga cuba ni.... jap...nak carik buku telepon jap...itupun kalaulah ada lagi....

Nurul Izzah Pandai Bermuka-muka??!!

Imej
Sedikit cerita politik pembukaan pagi ini...baca!!

Laporan menarik tentang Nurul Izzah yang didedahkan oleh orang kuat beliau sendiri! Di antara laporan Agendaily :
TIBAI menurunkan barisan penceramah yang sama di Gombak dan Ampang cuma yang istimewa di Lembah Pantai ini adalah kemunculan yang tidak disangka-sangka, M. Parthiban yang merupakan bekas pegawai khas Nurul Izzah.


M. Parthiban (gambar) yang terima sms ugutan sejurus sebelum berucap bagaimanapun meneruskan ucapannya dan menceritakan perangai sebenar Nurul Izzah sehingga menyebabkan beliau meletak jawatan.


Sebelum itu, M. Partibhan yang yang menyertai PKR sejak 12 tahun lalu umum keluar dari parti itu bersama lebih 200 anggota cabang Lembah Pantai dan menubuhkan Persatuan Gerakan Semangat 1Malaysia (SESAMA), sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pelbagai kaum, yang menyokong Barisan Nasional (BN).


Bekas Ketua Biro Kebajikan dan Masyarakat PKR Lembah Pantai itu berkata apa yang digambarkan oleh PKR mengenai Nurul Izzah konon…

Anda Ada Masalah Selalu Terlepas Sabun Ketika Mandi?

Imej
Bagi rata-rata setiap rumah, sabun merupakan elemen penting yang mesti ada dalam bilik mandi.Tapi, bagi pengguna sabun buku, mereka mungkin mengalami kesulitan terlepas sabun akibat licin.

Perkara ini mungkin dilihat sebagai satu yang menyusahkan. Bagi mengatasi masalah ni, ada sebuah syarikat telah mencipta alat yang membolehkan anda menggunakan sabun buku ini tanpa perlu dipegang. Kalau sekali lihat,serupa macam alat kikir sayur pun ada. Jom tengok gambar di bawah ini.






susah-susah jer.....

KENING??!!!

Imej
Setiap wanita ingin sentiasa memperlihatkan diri mereka cantik dan menawan tidak kiralah ketika berada di rumah mahu pun keluar bersiar-siar.

Kalau keluar ‘dating’ dengan kekasih, sudah semestinya akan meriaskan diri semantap habis!

Apa lagi, nak nampakkan diri cantik dan buatkan kekasih hati terpesonalah semasa melihatkan wajah kita.

Buat wanita, satu kecantikan yang dititik beratkan adalah merias bulu kening mereka.

Ada yang akan membentuk bulu kening mengikut bentuk yang sesuai dengan wajah sendiri.

Macam-macam gaya dan bentuk yang boleh dibuat.

Lima contoh bentuk bulu kening supaya anda boleh mencubanya sendiri. Nak cuba? Pilihlah!

Tetapi, menurut agama Islam, mencukur bulu kening atau alis mata adalah sama sekali dilarang dan ditegah oleh Islam.

Menurut pandangan syara’ adalah haram kepada seseorang perempuan mencukur bulu keningnya kerana itu bererti mengubah ciptaan Allah dan ini adalah dilarang keras di dalam Al-Quran. Perbuatan ini juga menyerupai masyarakat yang bukan Islam…

Jangan Ketawa,Model Jatuh Tergolek-Golek Atas Pentas

Imej
Insiden terjatuh sewaktu mengadakan persembahan ‘catwalk’ bukanlah perkara baru.

Malah supermodel terkenal pun pernah mengalaminya.

Naomi Campbell, sebagai contoh, pernah mengalami insiden memalukan di atas pentas sewaktu terjatuh di atas pentas peragaan.

Semua yang hadir waktu itu tak mungkin dapat melupakan bagaimana Naomi tergelincir di atas ‘runway’.

Kejadian memalukan itu terjadi pada pertunjukan gaun musim dingin di Paris pada tahun 1993.

Sebenarnya ada insiden yang lebih ‘sadis’ kalau diikutkan.

Model Lindsey Wixson pernah mengalami hal yang serupa tahun lalu.

Malangnya Lindsey terjatuh hingga TIGA KALI dalam waktu yang sama!.


Mula-mula selepas terjatuh untuk kali pertama, dia dapat bangun.

Malah Lindsey sempat mengangkat tangannya kepada penonton seolah-olah hendak memberitahu yang dia ‘baik-baik saja’.

Tetapi, baru dua langkah, oooopss! dia jatuh lagi.

Setelah jatuh untuk kedua kalinya, dia mula berwaspada, dia berdiri kemudian berjalan dengan berhati-hati.

Entah apa malang n…

18SX: Kisah Sedih Dari Dominica, Tiga Beradik Lelaki Dihina Kerana Ada ‘Payudara’.Kesiannya mereka..

Imej
Mereka tidak minta dilahirkan begini, namun takdir menentukan ketiga-tiga beradik lelaki dari Dominica ini dikesan mempunyai ketidakstabilan hormon dalam tubuh badan mereka atau lebih dikenali dengan Gynecomastia.

Kesannya, kesemua mereka mempunyai payudara seperti seorang wanita.

Dek kerana fizikal mereka yang dikatakan aneh dan ganjil dari lelaki-lelaki lain, mereka sering dipukul, diganggu dan diejek oleh masyarakat sekeliling.

Namun, kini semuanya berubah apabila ‘payudara’ mereka telah pun dibuang melalui proses pembedahan di salah sebuah hospital di sana.


Gynecomastia atau Gynaecomastia adalah perkembangan tidak normal di mana kelenjar susu di bahagian payudara kaum lelaki membesar dan menyebabkan mereka mempunyai bentuk fizikal seperti wanita.

Keganjilan mempunyai payudara atau mempunyai hormon ini adalah mungkin disebabkan oleh keturunan atau pun memiliki hormon wanita yang diwarisi dari si ibu.

Golongan lelaki yang terdedah untuk mempunyai hormon tidak stabil ini adalah remaj…

Tak sanggup le nak melepas lam tandas cenggini.....

Imej
Pernah terasa seolah-olah ada yang memerhati sewaktu anda menggunakan tandas?
Ini mungkin tidak lama lagi menjadi reailiti di Bandar Ichihara di Jepun, setelah tandas awam paling luas di dunia siap. Tandas ini dibina di atas tanah seluas 200 meter persegi, dan menelan belanja USD 125,000.


Mereka mengatakan yang dinding setinggi 6.5 kaki akan dibina untuk mengelakkan pengintai dan dan juga terdapat langsir yang boleh digunakan untuk melindungi pemandangan dalam tandas yang diperbuat dari dinding kaca.

Dikelilingi pokok bunga dan tumbuhan, aroma bunga segar akan berlegar di dalamnya selepas anda menggunakan tandas.

Menurut seorang pegawai dari Jabatan Promosi Pelancongan di Bandar Ichihara, tandas mewah itu dan pemandangan indah di sekelilingnya dibina sebagai tarikan pelancong untuk Festival Seni Ichihara yang akan berlangsung tahun hadapan.

Bagaimanapun, yang lelaki jangan nak berangan ler sbb ianya akan membuatkan anda menggigit jari kerana tandas ini khusus untuk wanita sahaja.

amazin…

Lepas Ni Makan Epal Hijau Ye?

Imej
Khasiat Buah Epal Hijau (Menarik!)

Tidak ramai yang tahu tentang khasiat makan buah epal hijau ini. Kebiasaannya tertumpu kepada epal merah kerana rasanya yang lebih manis berbanding hijau sedikit masam.

Mengunyah sebiji epal atau meminum jusnya setiap hari sudah cukup untuk membekalkan khasiat bagi mengurangkan kandungan kolesterol dalam badan.Kajian menunjukkan epal mengandungi elemen kesihatan phytonutrient yang boleh melambatkan pengoksidan kolesterol yang tidak baik.


Berikut ialah kelebihan dan khasiat epal hijau yang perlu kita ketahui :
1. Membantu mencegah pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah.

2. Mengurangkan risiko penyakit jantung.

3. Membantu kesihatan membran paru-paru.

4. Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.

5. Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah.

6. Membantu mengekalkan berat badan.

7. Mengurangkan tekanan penyakit asma.

8. Mengurangkan risiko barah.

9. Adalah digalakka…

Misteri Disebalik Ayam Yang Masih Hidup Walau Sudah 9 Hari Disembelih…

Imej
Tiada sesiapa yang dapat menafikan kekuasaan yang dimiliki oleh Allah S.W.T baik manusia mahu pun makhluk-makhluk lain.

Setiap yang hidup dan mati, semuanya adalah ketentuan Allah S.W.T dan ketentuan itu jugalah dapat dilakukan olehNya hatta dalam sekelip mata.

Misteri menyelubungi sebuah kampung Bukit Raya Dalam di Pendang apabila seekor ayam sabung kacukan selasih yang disembelih masih lagi hidup walaupun sudah melepasi 9 hari ternakan itu disembelih.


Kejadian tersebut masih lagi baru di mana pemilik ayam ternakan itu, Esomuddin Idris, 40, menyembelih ayamnya untuk dijadikan juadah pada dua minggu yang lepas.

Selepas disembelih, Esomuddin membiarkan ayam itu mati dengan sendirinya memandangkan urat mareh dan urat leher sudah pun terputus.

Bagaimanapun, selepas dua jam dibiarkan ayam itu untuk ‘mati’, Esomuddin terkejut kerana ‘nyawa’ ayam itu masih lagi panjang.

“Saya sembelih mengikut cara yang sepatutnya dan apabila sudah selesai saya keluarkan darahnya serta melepaskannya dengan…

Kisah Menyayat Hati Seorang Pelakon Bernama Ahmad Nisfu

Imej
Ruginya rasa sbb tidak menyaksikan rancangan khas di TV1 malam tadi..
namun nasib baik sebuah blog ini ada mengupas kembali isu pelakon tersebut.
Mari kita sama2 menghayati kisah memilukan riwayat beliau..

Siapa yang tidak kenal dengan beliau merupakan seorang pelakon dan pelawak yang berbakat. Banyak sahaja tagline yang digunapakai sehingga hari ini antaranya :


“Walaupun rupa mu tidak ku kenal, tetapi lubang hidungmu tu tetap menjadi pojaan hati ku..”

       Ini adalah petikan dialog Aziz Sattar dalam filem Seniman Bujang Lapok yang ditujukan kepada tuan director lakonan Ahmad Nisfu. Dalam kita mengenang ramai artis-artis veteran terutamanya, mungkin tak semua yang tahu. Dalam kita mengangkat dan mengagungkan yang sudah pun berada dipuncak,namun kita terlupa dengan sekian insan-insan seni yang dahulunya membuat kita ketawa terbahak-bahak tapi masa memamah nama insan seni ini dan terus tenggelam ditelan oleh arus berzaman.


      Mengikut arwah Norizan bekas isteri kepada P. Ramlee (d…

Tolong Tahu!!Produk Pelangsing Acai Beri Dirampas!!

Imej
KUALA LUMPUR – Orang ramai terutama wanita yang gemar mengambil sejenis produk melangsingkan badan berasaskan buah acai beri, diminta menghentikan amalan itu kerana ia disahkan mengandungi bahan kimia beracun yang membahayakan kesihatan.

Hasil analisis Jabatan Kesihatan ke atas produk yang sudah setahun berada di pasaran itu mendapati ia tidak selamat dijadikan makanan kesihatan.

Menurut Timbalan Pengarah Farmasi (Penguat Kuasa), Jabatan Kesihatan Selangor, Jaafar Lassa, pihaknya mengenal pasti terdapat campuran bahan kimia beracun `Sibutramine Hydrochloride’ dalam produk kesihatan menggunakan buah yang kaya dengan bahan antioksida itu.

“Bahan kimia itu sebenarnya boleh diambil atas arahan dan pengawasan doktor, namun pengambilan tanpa dos yang sesuai dan dibenarkan boleh meninggalkan kesan sampingan dan menyebabkan kematian.

“Bagi produk keluaran syarikat ini, kita tidak tahu berapa dos `Sibutramine Hydrochloride’ telah dicampurkan. Pelanggan mungkin dapat melan…

NGERI, GAMBAR MAYAT YANG TERJUN DARI TINGKAT 110

Imej
NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Seramai 200 orang dilaporkan terjun dari Menara Berkembar Pusat Dagangan Dunia (WTC) di sini ketika pengganas menyerang beberapa lokasi utama di AS pada 11 September 2001, lapor sebuah akhbar semalam.
Berdasarkan rekod tidak rasmi, hampir semuanya menemui ajal secara bersendirian tetapi beberapa saksi mengakui mereka pernah menyaksikan satu pasangan terjun sambil berpegangan tangan.



Malah kata saksi, ketika berada di hujung nyawa seorang wanita turut dilihat memegang kuat skirtnya supaya dia tidak mati dalam keadaan yang memalukan.
Sebahagian lagi mangsa cuba membuat payung terjun daripada langsir dan alas meja tetapi daya graviti menyebabkan ia terlucut daripada pegangan sekali gus menyebabkan nyawa mereka melayang.

"Mangsa-mangsa itu memilih untuk terjun daripada mati terbakar dan saya dapat melihat mereka jatuh seorang demi seorang," kata seorang anggota bomba yang bertugas pada hari kejadian, Maureen McArdle-Schulman.

"Kerana terla…

Bapa Nayati Dipecat Kerana Enggan Pulang Ke Belanda

Imej
KUALA LUMPUR – Keluarga kepada seorang kanak-kanak warga Belanda, Nayati Moodliar menerima tamparan hebat meskipun masih diselubungi trauma ekoran insiden penculikannya.

Bapa Nayati, Shamelin telah dibuang kerja kerana enggan berpindah keluar dari Malaysia selepas anaknya yang berusia 12 tahun dibebaskan.

“Majikan saya memberitahu Malaysia tidak selamat, maka mereka memberi notis seminggu meminta kami sekeluarga untuk pulang ke Belanda.

“Saya tidak fikir rakyat Malaysia berhak menerima kenyataan itu selepas apa yang mereka lakukan untuk mengembalikan anak lelaki kami.

“Dan bagaimana kami pergi dari sini? Kami perlu berada di sini bagi memastikan proses pendakwaan berjalan.

“Kami mempunyai tanggungjawab untuk memastikan penculik-penculik itu dikenakan tindakan undang-undang supaya mereka tidak akan melakukannya lagi,” kata Shamelin berusia 41 tahun, merupakan seorang perunding di sebuah firma pengurusan antarabangsa yang disertainya sejak setahun setengah lalu.

Shamelin dalam satu tem…

Wajah Siapa Muncul Dipokok?

Imej
Gempar di Kedah khususnya bagi penduduk di kampung gunung dipinggir taman rekreasi Gunung Keriang Kedah. Ini disebabkan terdapat jelmaan wajah mirip seorang wanita yang muncul pada sebatang pokok pelik jenis akasia di taman itu.

Menurut seorang penduduk disitu 3 malam berturut turut penduduk sekitar mendakwa mendengar tangisan seorang perempuan dari pokok akasia ini. Tidak lama selepas itu satu lagi peristiwa misteri berlaku pada batang pokok pelik ini.


Seorang kanak kanak melihat bentuk manusia dari paras kepala hingga kepinggang dengan mirip wajah seorang wanita berambut panjang mengurai. Ia didakwa mula kelihatan pada Khamis 7 April 2012


Penemuan misteri ini menarik perhatian orang ramai untuk melihat dengan lebih dekat wajah manusia tersebut. Namun ada pula didakwa melakukan pemujaan di perdu pokok untuk niat tertentu.

Kisah Seram Ustaz Dan Isteri Derhaka.Baca!

Imej
Seorang ustaz telah didatangi oleh teman lamanya dan terungkaplah kisah seram seorang isteri derhaka. Semoga kejadian ini menjadi iktibar kepada semua.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Kisah terbaru ini pula diceritakan oleh Ustaz Nahrawi (bukan nama sebenar) tentang kisah isteri derhaka seorang rakannya yang bernama Arifin (bukan nama sebenar). Semoga dapat kita ambil iktibar dan tauladan. Benar atau tidak kisah ini, hanya Allah sahaja yang tau. Apa yg lebih penting, kita ambil iktibar dan pengajaran daripada kisah ini..

                  Gambar hiasan: Rupa isteri derhaka yang sudah berubah menjadi hodoh.

Lama benar saya tidak berjumpa dengan Ariffin. Rasanya sudah lebih Tujuh tahun sejak kawan lama saya itu di arahkan mengajar di Johor. Kerana itulah, apabila dia datang ke pejabat saya pagi itu, saya Merasa terlalu seronok.

“Eh, makin kurus nampak. Diet ke?” kata saya setelah mempersilakannya Duduk.
“Tak adalah. biasa…

Mawi Tidak Sepopular Dulu,Namun............

Imej
Tak popular tapi bahagia


PETANG yang penuh syahdu, diusik samar cahaya dari belakang banglo milik Asmawi Ani, 31, majlis kenduri doa selamat dan tahlil ringkas buat puteri tercinta, Cahaya Malaika berlangsung lancar.

Puteri sulung milik pasangan Mawi dan isterinya, Nor'Asikin Rahmat atau Ekin itu kini sudah memasuki usia tiga bulan selepas selamat dilahirkan pada tanggal 28 Februari lalu.

"Majlis ini diadakan untuk tujuan akikah Cahaya memandangkan majlis cukur jambul, berzanji dan marhaban dibuat terlebih dulu sempena perkahwinan adik saya di Kulai, Johor, sebelum ini," ujar Mawi ketika ditemui di kediamannya di Bangi Golf Resort, Bandar Baru Bangi, Selangor kelmarin.

Ditanya mengenai signifikan tarikh yang dipilih untuk mengadakan kenduri berkenaan, ujar Mawi, tiada yang istimewa melainkan bagi tujuan memudahkan urusan memandangkan cuti hujung minggu.

"Tiada yang istimewa pun tarikh untuk kenduri kesyukuran hari ini (Ahad), tapi sebab cuti hujung minggu, jadi tet…

Misteri Apakah Di Restoran Adik Manja?

Imej
“Dah lama aku perhatikan…sebagai maklumat, restoran ni dibina awal tahun 90-an dulu..berlokasi di tepi Jalan Gambang (sebelah kiri) menghala ke bandar Kuantan. Dulu kalau tak salah, nama restoran ni lain sebelum dimiliki oleh owwer baru…tapi setelah baru jer beroperasi, atas sbb tertentu atau misteri, restoran ni ditinggalkan begitu sahaja hingga kini. Anehnya ‘jiran’ berdekatan amat rancak pembangunannya dan tidak mustahil restoran ni kurang sesuai berlokasi di situ dan yang paling misteri, sehingga kini juga masih tiada owner baru mengambilalih dan Restoran Adik Manja dibiarkan mereput dan berdiri sebagai sebuah entiti yang memiliki kemisterian tersendiri”…

Pengalaman seorang teman;

Aku pernah ada pengalaman dengan kedai ni kira2 7 tahun lepas. Van company yang aku bawak rosak berhampiran dengan kedai ni…kira2 300 meter je. Time tu malam dalam pukul 9.00. Kawasan tu agak gelap jadi aku boleh nampak kedai tersebut terang benderang dan meriah, nampak macam ramai orang berhenti. Aku ing…

FOTO: Patung Unik dari Rantai Basikal.Lihat!!

Imej
Ianya diciptakan oleh seniman Korea Selatan, Seo Young Man.

Karya yang luar biasa 'dari Seo Young Man jelas terinspirasi oleh bentuk tubuh manusia,Apa yang membuatkan ianya unik -ianya dibuat dari rantai sepeda. Miles rantai logam, tepatnya, dilas sedemikian rupa sehingga mereka menciptakan tubuh manusia untuk rincian terbaik.

 Deok mengatakan ia menemukan inspirasi untuk karya seninya di pasar , dan metro atau stesen bus, tapi juga di patung Budha dan lukisan,. "Saya suka Kecantikan Asia" katanya,