Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2011

Hantu ludah...hantu pelaris dikedai makan

Imej
Hantu Peludah adalah hantu yang di pakai sebagai sarana penglaris makanan. Dikatakan Peludah kerana sebelum di sajikan kepada pelanggan, makanan ini di ludahi akan menjadi terasa nikmat dan pelanggan akan ketagihan untuk datang ke warung makan tersebut. Hawa yang terbawa oleh lidah tersebut ternyata juga mampu menambah rasa makanan yang di sajikan itu, Bahkan kadang-kadang jika di rasa kurang maka tindakan meludah itu dilakukan sampai dua kali atau tiga kali secara berturut-turut,
Namun kadang tidak semua pemilik warung tahu apa-apa tindakan yang sepatutnya dilakukan oleh hantu teman simpanan dalam rangka membuat laris warungnya, yang mereka tau hanya bahawa mereka memagari warung tersebut dengan tenaga penglarisan yang diperolehnya entah dari orang pintar ataupun hasil dari dia melakukan kegiatan ritual tertentu di tempat-tempat yang di anggap keramat.

Kesan dari tindakan hantu ini di samping membuat enak masakan yang di sajikan juga membuat tenaga negatif akan masuk …

MASIH LAGI DENGAN GHADAFI,LIHAT AKSI-AKSI PEMBERONTAK INI DIRUMAHNYA

Imej
Beginilah keadaan rumah Muammar Ghadafy saat para pemberontak menjarah dan memasuki rumahnya yang mewah. Selama ini warga Libya tak pernah mengetahui seperti apa keadaan di dalam kediaman pemimpinnya selama 4 dekad ini. Kini, seminggu selepas penjaga kediaman Khadafi melarikan diri, warga pun mennelanjangi 'istana' tersebut.























sumber:http://yepiye.wordpress.com/


Salam Aidilfitri buat semua sahabat,rakan FB,sedara mara dan semua kenalan

Imej
Esok(sekiranya) kita semua akan menyambut Hari Raya Fitrah atau dikenali sebagai Aidilfitri.
Dan setiap kali tiba detik berkenaan iaitu pada setiap kali menjelang Syawal, hati aku sebagai seorang isteri akan tersentuh. Wajah akan merona yang tidak menentu. Entah gembira. Entah kecewa.Semuanya berbaur sama rasa.

Seperti orang lain, waktu lebaran adalah detik istimewa dalam meraikan kejayaan setelah selesai menjalani ibadat puasa sepanjang Ramadan. Semestinya pada 1 Syawal, keriangan itu wajib dinikmati bersama keluarga. Balik kampung!
Namun satu yang pastu aku tidak berada dikampung halaman,aku berada disini....jauh dibumi Mersing,bersama suami dan juga anak-anak. Suasana berhari raya sudah lama seperti tidak ada rohnya ....semacam kosong terasa.Lagu-lagu raya juga tidak lagi menjadi sentimental,malah seperti lagu-lagu biasa yang lain.
Cuma satu yang aku pegang selama ini,beraya di tempat orang tidaklah sesadis mana,cuma sedikit lain dari yang lain.Dulu masa tinggal di Saba…

Ada apa dalam perut nenek ni??

Imej
Ada apa dalam perut?
Seorang wanita tua yang berusia 52 tahun tiba di hospital bagi mendapatkan rawatan dan mengadu sakit perut. Setelah para doktor cuba merawat wanita terbabit, doktor merasakan ada sesuatu benda yang keras di perut wanita itu dan mengeshorkan wanita itu membuat imbasan sinar-x.

Setelah filem dicuci, para doktor tersebut tercengang dan terkejut kerana mendapati ada ‘benda asing’ di dalam perut wanita tersebut dan setelah diperhatikan ianya adalah garfu! Bukan satu atau dua garfu didalam perut wanita itu, tetapi 72! Bagaimana garfu-garfu itu berada di dalam perut wanita tersebut membuatkan doktor kebingungan..

Akhirnya 72 garfu selamat dikeluarkan..

sumber;Berita Harian

Gambar trumpet Sangkakala di Hari Kiamat?

Imej
Penjelasan Bentuk Semesta Seperti Terompet Sebagai Sangkakala Saat Kiamat

“Sebelum kiamat datang, apa yang sekarang di lakukan oleh malaikat Isrofil?”
Jawabnya, “Sedang membersihkan terompetnya.” Mungkin yang ada di benak kita malaikat Isrofil itu seperti sesosok seniman yang asyik mengelap terompet kecilnya sebelum tampil diatas panggung.

Sebenarnya seperti apa sih terompetnya atau yang biasa juga dikenal dengan sangkakala malaikat Isrofil itu? Sekitar enam tahun silam sekelompok ilmuwan yang dipimpin oleh Prof. Frank Steiner dari Universitas Ulm, Jerman melakukan observasi terhadap alam semesta untuk menemukan bentuk sebenarnya dari alam semesta raya ini sebab prediksi yang umum selama ini mengatakan bahwa alam semesta berbentuk bulat bundar atau prediksi lain menyebutkan bentuknya datar saja. Menggunakan sebuah peralatan canggih milik NASA yang bernama “Wilkinson Microwave Anisotropy Prob” (WMAP), mereka mendapatkan sebuah kesimpulan yang sangat mencengangkan karena menurut hasil p…

Menelusuri Misteri Rumah Hantu AmityVille

Imej
Pada Desember 1975, George dan Kathleen serta anak-anak mereka pindah ke sebuah rumah di 112 Ocean Avenue, sebuah rumah besar bergaya kolonial Belanda di Amityville, sebuah lingkungan di pinggiran kota di selatan Long Island, New York.

Tigabelas bulan sebelum keluarga Lutz pindah, Ronald DeFeo, Jr., pemilik sebelumnya, telah menembak mati enam anggota keluarganya di rumah itu. Setelah 28 hari keluarga Lutz tinggal dirumah itu, mereka mulai merasakan hal-hal aneh dengan rumah tersebut.

Bagian ini berdasarkan buku yang ditulis oleh Jay Anson, 1977, The Amityville Horror – A True Story.

Jay Anson (1921-1980), adalah penulis The Amityville Horror

Rumah bernomor 112 di Ocean Avenue telah kosong selama 13 bulan setelah DeFeo membunuh anggota keluarganya, hingga pada Desember 1975 keluarga Lutz membeli rumah tersebut seharga $80.000. Rumah yang memiliki enam kamar tidur ini dibangun dengan gaya kolonial Belanda, dan memiliki atap yang melengkung. Rumah ini dilengkapi dengan kolam renang dan …

Fenomena Unik, Pohon-Pohon di Pakistan Diselimuti Sarang Labah-Labah

Imej
Jutaan laba-laba di Pakistan melakukan sesuatu hal yang belum pernah dilakukan sebelumnya. Mereka mengungsi ke atas pohon dan ramai-ramai membuat sarang yang menyelubungi seluruh pohon.

Kejadian ini pertama kali diabadikan oleh seorang fotografer yang berasal dari provinsi Sindh di sebelah tenggara Pakistan, dekat Karachi, di mana pohon-pohon di sana dibaluti oleh sarang laba-laba seperti layaknya kepompong.
Banyak yang mengaitkan peristiwa ini dengan banjir Pakistan yang terjadi tahun lalu, yang merupakan banjir terburuk yang dialami oleh Pakistan sejak 10 tahun terakhir.

Pada banjir ini, sekitar 20 juta warga Pakistan kehilangan tempat tinggal dan menurut data Department for International Development pemerintah Inggris, banjir masih meninggalkan genangan air seluas wilayah Inggris.

Peristiwa ini sendiri belum pernah terjadi sebelumnya. Namun, penduduk melaporkan bahwa kehadiran jaring-jaring laba-laba di pohon-pohon memiliki kontribusi dalam mengurangi jumlah nyamuk di tempat itu, ya…

Saksikan surat wanita frust menonggeng di Tembok Juliet

Imej
Masih ingat dengan kisah cinta Romeo dan Juliet yang melegenda itu? kisah cinta sepasang anak muda ini memang menjadi salah satu kisah cinta terindah yang berakhir tragis. Salah satu bukti tragisnya kisah cinta ini adalah Tembok Juliet atau Juliet 's Wall yang terdapat di Kota Verona, Itali. Bandar ini merupakan bandar keempat yang paling banyak dikunjungi pelancong mancanegara. Tujuan utamanya adalah mendatangi muzium rumah Juliet. Rumah Juliet adalah bangunan pada abad ke-12. Bahagian balkoni di rumah ini adalah satu-satunya bahagian yang cukup baru di bangunan ini. Balkoni dibina tahun 1937 untuk kepentingan pelancongan, dalam rangka memperingati renovasi rumah.

Setiap pelancong yang datang ke Verona tak mau menyiakan kesempatan dengan mengnjungi Rumah Juliet, memfoto balkoni Romeo-Juliet serta meninggalkan tulisan di tembok rumah tersebut. Selain itu, pelancong juga memegang payudara kanan patung gangsa Juliet. Hal ini merupakan tradisi yang khabarnya akan membawa ke…

Gerakan bawah tanah dan tanda-tandanya

Gerakan bawah tanah ~

"Didapati kini bahawa seluruh tanda-tanda kecil telah muncul dan terbukti seperti yang dinyatakan dalam hadis. Kebanyakan hadis-hadis ini dapat ditemukan di dalam Sahih Muslim, Sahih Bukhari dan Riwayat Tarmizi.

Penaklukan Baitulmuqaddis
“ Dari Auf b. Malik r.a., katanya, Rasulullah s. a. w. telah bersabda;Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat,Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis - Sahih Bukhari ”

“ ;Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang
- Sahih Muslim ”

Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik

Bermaharajalela alat muzik

“ Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka bumi.

"Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi…

GGGRRRRR.....Aku nyampah....orng seme balik rayer....

Imej
Pagi:
Tengah syok2 kemas umah...tetiba jiran sebelah manggil..
Yatiiiii!!!!!
Akak nak balik kmpung dah ni,tolong tengok2 kan umah...
toing..toing..toing...
hish...sebu otak eeeiihh...

Tengahhari...
baru nak lelap..
nak layan bijik mata jap..
tetiba..
Assalamualaikum...
Tieee....!!!
Aku nak balik dah ni..
Ko tolong bagikan surat/bil ni kat Idah,tu pun kalo dia datang..
Bila ko bertolak Zah?
Pas zohor..tolong tgk2 kan umah eih??
Lalalalalala....
aku hiburkan sendiri hati aku...sedey apee..

Petang(sebelum Asar):
Terpandang kut tingkap umah aku,orang depan umah dah mula pasang lampu kat luor umah...
hhhmmm....sah!!!!
dia mesti nak balik kampung gak...
Akak!!...
saya nak bertolak pas berbuka karang..
tolong tengok2kan umah ye kak...
ggggrrrr....tension...
jadi kat blok umah aku ada berapa je yang tinggal...
kalo cengginilah...
rayer tahun aku leh guling2 atas jalan nih...
kawasan umah mula sepi..
macam dilanggar garuda...
So..aku mula melayan perasaan sendirik..
Dah..dah...tamoo sedey2..

MENJELANG AIDILFITRI....TERJIWANG LA PULAK....AISEHH

Kau seperti cermin
Yang tekah usang dan berdebu
Sebarkan noda di hati ku
Berkalang awan kelabu di sini

Ku seperti kapas
Yang putih lemah dan terkulai
Meratapi cinta yang hitam
Ku jatuh cinta, jatuh cinta yang salah


Bersama mu serasi
Hati dan cinta ku bernyawa
Namun mengapa barulah kini
Ku bertemu dengan mu
Ku tak sendiri dan kau telah berdua

Ku sering menatap awan
Andai ku bisa jadi burung
Bisa hinggap di mana saja
Setiap saat bisa melihat kau dengannya
Getir…

er....jiwang pulak nak dekat nak rayer nih..
cam budak-budak...

Wow!!!......cer tengok....

Imej
Suatu waktu dulu aku pernah sharekan melalui FB aku,tapi mmg berkenan sangat so aku masukkan dlm blog pulak...
Maybe ramai yang dah tahu,ramai yang dah tengok...tapi x salah kalo kita pakat layan skali lagi...
layannnn ........

Wanita Bertubuh Kertas Di Dunia

Imej
Tatoo....itu dah biasa dah,tapi kalo jenis yang menulis ditubuh itu mmg pelik laa..


Anda mungkin tidak percaya bila kulit tubuh bisa dijadikan sebagai media untuk menulis? Tapi kejadian tersebut benar-benar dialami seorang nenek yang bisa menulis di tubuhnya sendiri dengan menggunakan kuku.

Kasus nenek bernama Huang Xiangji pertama kali terpublikasi tahun 2008. Seperti dilansir ChinaDaily, nenek Huang sudah mengalami kelainan kulit langka ini sejak kecil.

Oleh tim medis nenek Huang diidentifikasikan menderita sindrom artificial urticaria yang merupakan kelainan kulit langka.

Apapun yang dicoret di kulitnya dapat membekas termasuk kata-kata yang ditulisnya dengan lembut menggunakan kuku, sampai-sampai ia dijuluki 'buku berjalan'. Tubuh nenek yang kini berusia 52 tahun ini dipenuhi dengan puisi dan catatan.

"Kondisi ini sangat berguna karena saya bisa menggunakan tangan saya untuk menuliskan daftar belanjaan," jelas Huang, nenek yang dijuluki 'wanita kertas', s…

BAPAK BENGONG....Perkosa Dua Putrinya Selama 40 Tahun

Imej
Assalamualaikum.....aku terbaca satu berita cukup bengong malam ni,buat hati aku tersentap habis...
korang x caye??....ni baca kat bawah nih..

Ayah Perkosa Dua Putrinya Selama 40 Tahun
Ayah Perkosa Dua Putrinya Selama 40 Tahun dan lelaki tersebut kini telah menjadi datuk yang berusia 80 tahun. Kakek bejat itu menahan kedua-dua puteri mereka sejak usia 12 dan 4 tahun di sebuah dapur sempit di rumahnya di bandar Branau, Wilayah Upper. Dua wanita yang saat ini berusia 53 dan 45 tahun ini mengaku hanya diberi kerusi kayu untuk tempat tidur mereka.

Kes incest atau hubungan satu darah kembali mengejutkan awam Austria. Seorang ayah berusia 80 tahun dipercayai mengurung dan memperkosa ua puteri kandungnya selama 40 tahun di dalam rumahnya.

Dilansir BBC, Rabu, 25 Ogos 2011, datuk bejat itu menahan kedua-dua puteri mereka sejak usia 12 dan 4 tahun di sebuah dapur sempit di rumahnya di bandar Branau, Wilayah Upper. Dua wanita yang saat ini berusia 53 dan 45 tahun ini mengaku hanya diberi kerusi k…

Hhhhmmmm......Panahan Janda Miang

Sambil sembang-sembang, dalam hati Akak ni bergelora bak angin taufan apabila mendengar cerita kisah cinta tiga segi - dua wanita, seorang lelaki. Akak bukanlah wanita antipoligami kerana poligami itu tidak salah, sebaliknya yang menjadi masalah apabila orang menyalahgunakannya. Biarlah jalan ke arah itu caranya betul. Ini tidak, tindak tanduk mereka yang terbabit itu boleh mencetuskan kemarahan dan angin satu badan! Bukan apa, banyak-banyak lelaki di Malaysia ni, termasuklah Mat Bangla, Abang Nepal, Mas atau Bung Indonesia yang berstatus bujang trang tang tang atau pun duda, kenapalah suami orang juga yang diburu si janda ini?

Silaplah, jika dia fikir dia saja hebat. Dalam diam-diam rupanya si isteri pun ada pelan sendiri. Ibarat ilmu di medan tempur, strategi siap diatur sebelum gempur. Dialah askar peninjau, dialah juga ejen pengintip. Risik disusuli intip. Hendap disusuli catatan peribadi mana tempat ‘favourite’ pasangan kekasih suami orang, janda orang ini bertemu.

Bila ta…

Photo Photo Exklusive Kediaman Gaddafi Yang Super Mewah

Imej
Rezim anti Gaddafi terkejut ketika menggeledah kediaman Gaddafi dengan perabotan serba mewah karena kekayaan yang dikorupsi selama puluhan tahun. Bahkan terdapat koleksi photo para mantan mentri Luar negeri Amerika diantaranya Condoleezza Rice.

Gaddafi menyambut Rice di rumahnya yang super mewah. Selama kunjungan, dia disajikan nasi dengan cincin berlian, kecapi, sebuah liontin yang ada gambar wajahnya wajahnya.

Warga negara yang memasuki kediaman Gaddafi terkejut dengan tingkat kekayaan yang dinikmati oleh diktator ini, bahkan sejumlah barang telah dijarah sebagai pelampiasan kebencian kepadanya.

Para pemberontak merayakan kemenangan dengan perebutan kekayaan Gadhafi dibekas kediamnnya. Mereka percaya kemenangan ada di tangan mereka. Beberapa dari mereka bahkan membawa anak-anak mereka ke tempat kejadian. ”

Para Penjarah terkejut apa yang mereka temukan di kompleks kediamnnya. Ternyata ada bekas taman yang begitu luas seperti Neverland punya Michael Jakson. lengkap dengan p…

Inilah gambar aneh Ibu bapa bertukar posisi dengan Anak (Must See....hikhikhik)

Imej
Memang sentap habis lah pic2 kat bawah ni....
sekurang2nya ianya boleh membuatkan anda tersenyum...













ok....entry terakhir utk hari ni..
selamat berbuka semua...
salam Aidilfitri...