Header Ads

Saksikan surat wanita frust menonggeng di Tembok Juliet

loading...

Masih ingat dengan kisah cinta Romeo dan Juliet yang melegenda itu? kisah cinta sepasang anak muda ini memang menjadi salah satu kisah cinta terindah yang berakhir tragis. Salah satu bukti tragisnya kisah cinta ini adalah Tembok Juliet atau Juliet 's Wall yang terdapat di Kota Verona, Itali. Bandar ini merupakan bandar keempat yang paling banyak dikunjungi pelancong mancanegara. Tujuan utamanya adalah mendatangi muzium rumah Juliet. Rumah Juliet adalah bangunan pada abad ke-12. Bahagian balkoni di rumah ini adalah satu-satunya bahagian yang cukup baru di bangunan ini. Balkoni dibina tahun 1937 untuk kepentingan pelancongan, dalam rangka memperingati renovasi rumah.

Setiap pelancong yang datang ke Verona tak mau menyiakan kesempatan dengan mengnjungi Rumah Juliet, memfoto balkoni Romeo-Juliet serta meninggalkan tulisan di tembok rumah tersebut. Selain itu, pelancong juga memegang payudara kanan patung gangsa Juliet. Hal ini merupakan tradisi yang khabarnya akan membawa keuntungan, terutama dalam hal cinta. lintascerita.com Amalan meletakkan surat di dinding Juliet ini sudah berlangsung dari tahun 1940-an. Kebanyakan wanita muda itu meminta nasihat dalam hal cinta.

Awalnya surat tersebut diselipkan di dinding, kemudian pada malam hari surat tersebut dibawa dan dijawab sekumpulan sukarelawan wanita di Verona. Hingga kini sebanyak 5.000 surat datang setiap tahun di tempat ini. Relawan yang tergabung dalam sebuah Club di Giuletta ini terdapat 15 orang lebih dan mempunyai kemahiran bahasa-bahasa romantis.

Sumber: http://www.lintascerita.com/2011/08/menyaksikan-curhat-wanita-patah-hati-di.html#ixzz1WIAIggKN
Loading...

4 ulasan:

  1. I would like to thank You for looking at this post. Please allow me to have the possibility to express my satisfaction with acid reflux in infants Treatment. They have professional and express support. Please see this : [url=http://sellhealth.forumhealth.net/acid-reflux-treatment/]what does acid reflux feel like[/url].

    I love acid reflux pregnancy information, You will too.

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.