Bocah Malang Ini Harus Pakai Topeng Selama 10 Tahun

Bocah Malang Ini Harus Pakai Topeng Selama 10 Tahun

Loading...


BEIJING -
Malang benar nasib Wang Gengxiang (5), tubuhnya terbakar dan kepalanya hampir tidak mempunyai kulit lagi selepas kemalangan yang dialaminya. Bocah 10 tahun itu perlu menggunakan topeng elastik dan kemungkinan perlu menghabiskan masa 10 tahun untuk menyembuhkan dirinya. Bocah malang tersebut terjatuh ke dalam kobaran pembakaran jerami di laman rumahnya di Fenyang, propinsi Shanxi, China.
Kulit kepalanya sudah hampir tidak lagi tinggal, begitu pula dengan jari kecilnya. Gambar terkini yang diperolehi, dia mengenakan pelindung kepala putih elastik sambil bermain dengan anjing dan mainannya. Doktor mengatakan bahawa operasi tidak lagi boleh diteruskan kerana batang tenggorokannya belum cukup kuat, dijangka akan memakan masa 10 tahun lagi. "Kami perlu menunggu trakeanya membesar, mungkin dianggarkan saat usianya 14 atau 19 tahun. Itu pun bergantung situasi," ujar wakil pengarah Hospital Liberation Army Shen Chuan'an, seperti dilansir China Daily, Jumat (8 / 7 / 2011).
Keluarganya yang terbentur masalah dana kini harus dihadapkan masalah masa depan Wang, pengaruh apa yang akan dirasakannya kerana topeng yang dikenakannya. Anak-anak seusianya kini tidak mahu lagi bermain dengan Wang kerana penampilannya yang aneh. "Teman-temannya kini takut kepadanya. saya perlu membeli makanan agar mereka mahu bermain dengannya, "ujar sang ayah Wang Shouwu. (

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini