PERPISAHAN INI MEMANG MENYEDIHKAN

PERPISAHAN INI MEMANG MENYEDIHKAN

Loading...
"Baby...esok kita x jumpa lagi dah"
terdiam aku seketika...biar betul budak nih...bisik hati aku.
Sedih benor raut wajah dia...sayu...
Aku panggil..
"Meh sini nak..duduk sebelah makcik"
Dia menurut...kulihat...4 tahun lepas dia masih kecil,masih mentah,tapi hari ini dia dah jadi jejaka tampan,tinggi,raut wajahnya bersih...tutur katanya masih sopan spt dulu.
"Awk nak gi mana?"kataku
"Saya pindah ke Alor Gajah le baby.."aku senyum...ramai budak2 kat sini panggil aku baby..w/pun aku hari2 berleter..umpama ibu memarahi anak2 bila anak buat silap,tapi mereka x pernah ambil hati...malah kalau lapar diorang selalu dtg jumpa aku.
"Baby lapar la..pagi tadi x sempat sarapan"aku kata..makcik ada bawak mee ngan nasik lemak..ada lagi lebih 2 bungkus..gi la makan..share la sket2 sorang ye..(memang selalunya aku beli lebih..kalau ada sape2 nak makan aku bagi je..x kisah..tu je sedikit amal yang aku mampu buat,yang lain payah)
Berbalik budak tadi..maaf aku x ingat nama,aku tanya lagi..."kenapa awk pindah,awk form 5 kan?..tak lama lagi nak SPM"
Dia kata.."Saya kena buang Baby..ditukarkan ada kes"
Terkejut aku..x caye..sbb budak ni mmg baik budi pekerti.
"Kenapa ni..awk buat apa sampai gitu skali?"
"Saya belasah orang..budak form 4".
Terlopong mulut aku...dia??...budak sebaik dia??
Aku gosok belakang dia..tenangkan dia.."kenapa nak??"
"Saya tolong kawan saya...x sampai hati tengok dia kena buli"
"Maafkan saya Baby..halalkan makan minum,salah silap saya selama ini,segala kenakalan saya,doakan saya dalam SPM"...berair matanya kulihat..
Hhhhmmmm....tanpa sedar,aku sebak....airmataku menitis laju..
"Pergilah nak..makcik doakan awk berjaya dunia akhirat..bila ada masa datang sini jenguk makcik.."
Sayu matanya...dia beredar sambil memandangku dari jauh...
sayang skali aku lupa nak tanya nama dia...
Kesian dia...

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Alahai... siannya... kdg2 y tersurat kita nampak... y tersirat kita x tahukan...

    BalasPadam
  2. Pn Sheila..sesungguhnya allah itu maha kaya..

    BalasPadam

jerit kat sini