Header Ads

Misteri Percikan Api Keluar Dari Kubur Gadis Berusia 20 Tahun Menjadi Tanda Tanya

loading...
                           
Kejadian di Kabupaten Gowa, Sulawesi Selatan mengemparkan penduduk kampung apabila dikatakan salah satu kubur di Romangtobang mengeluarkan api yang dahsyat selama tiga malam berturut-turut.

api yang keluar dari kubur tersebut dapat dilihat pada jam 8 mlm hingga 3 pagi .Menurut Rauf beliau telah melihat api yang keluar dari kubur tersebut selama tiga dan tidak mengetahui apakah punca sebenar .Menurut penduduk kampung kemuncunlan api tersebut hanya lingkugan 5 minit

Pada mulanya api tersebut sebesar nyalaan api lilin namun ia berubah semakin besar dan menyebabkan batu nisan dikawasan perkuburan berkenaan menjadi merah Berikut petikan daripada laman blog indonesia



Salah seorang warga bahkan rela berdesak desakan sambil menunggu fenomena alam ini. Beberapa warga lainnya tampak mengabadikan momentum tersebut dengan kamera ponsel.

"Iya katanya ada kuburan yang menyala. Makanya kita datang kesini lihat dan memang tadi sempat saya lihat tadi satu kali menyala," kata Fitri, salah seorang warga.

Nisan yang kerap mengeluarkan api tersebut milik seorang gadis yang meninggal sejak 20 tahun lalu.Kuburan yang terbuat dari batu marmer berwarna biru ini tampak biasa saja layaknya makam yang ada sekitarnya.

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.