Azwan Ali Ludah MB Selangor Kerana Tak Sanggup Lagi mandi Kerbau

Azwan Ali Ludah MB Selangor Kerana Tak Sanggup Lagi mandi Kerbau

Loading...
Nampaknya makin sukarlah Khalid Ibrahim untuk menjadi Timbalan Presiden PKR apabila dia diserang dari segenap penjuru oleh Pakatan Rakyat. 

Dia tidak sahaja ditekan kerana kedekut dan suka menjual aset negeri untuk ditukarkan dengan tunai bagi tujuan membangga-banggakan diri kononnya pentadbirannya lebih pandai cari duit berbanding pentadbiran Barisan Nasional dahulu, malah sekarang ini isu air pula menjadi senjata utama puak-puak Pakatan Rakyat menghentam Khalid Ibrahim.

Di sebalik tekanan kepada Khalid Ibrahim, seorang lagi calon Timbalan Presiden atau lebih tepat lagi mempertahankan jawatan yang disandangnya selepas merampasnya daripada Syed Hussin tidak lama dahulu, Azmin Ali juga berada dalam tekanan apabila perkembangan pemilihan sekarang ini tidak berpihak kepadanya.

Adiknya yang juga merupakan penyokong kuatnya, Azwan Ali kelihatan sudah berputus asa untuk melihat abangnya menjadi Menteri Besar sekalipun pada tahun 2010 dahulu, dia dengan bangganya mengumumkan abangnya akan menjadi Menteri Besar Selangor menggantikan Khalid Ibrahim dalam usaha yang tidak kesampaian.


Masalah bekalan air di Selangor nampaknya semakin mencetuskan perasaan tidak puas hati di kalangan penduduk, bahkan pemimpin Pakatan Rakyat sendiri. Walaupun Khalid Ibrahim mengumumkan catuan air mungkin akan berakhir dalam tempoh terdekat, namun nampaknya kemarahan para pemimpin Pakatan Rakyat dan penyokong mereka yang tidak mampu menutup perasaan malu kerana Pakatan Rakyat sekadar bercakap besar tetapi tidak pandai mentadbir dan menguruskan negeri, semakin ketara.

Kerana itulah, Azwan Ali 'meludah' Khalid Ibrahim. Kerana itulah juga Jeff Ooi mendesak agar Khalid Ibrahim meletak jawatan kerana tidak sanggup lagi 'mandi kerbau'. 

Sumber

Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini