Header Ads

Anak Paling Derhaka Ada DiKuwait

loading...
 
Jenazah sang ibu selepas 8 bulan meninggal 

Kuwait. Telah terjadi hal yang sangat aneh di Kuwait. Seperti sebuah cerita rekaan, tapi benar-benar terjadi. 

Dua orang anak perempuan tidak mengetahui bahawa ibu mereka telah meninggal dunia 8 bulan yang lalu. Padahal mereka hidup dalam flat yang sama. 

Baru diketahui setelah tubuh ibu mereka mengurai dan hanya tinggal baju dan tulang dibalut baju. Seperti diberitakan Today 's Opinion, Kamis (24/4/2014).

Akhbar Kuwait, Al-Wathan, Rabu (23/4/2014) mengkhabarkan bahawa hasil bedah siasat menunjukkan ibu tua itu meninggal 8 bulan yang lalu. Sedangkan perisikan menyatakan tidak ada unsur jenayah pembunuhan dilakukan oleh kedua-dua anak perempuannya.

Kedua anak telah diperiksa dan terbukti tidak mengetahui perihal kesihatan ibu mereka sejak beberapa bulan sebelumnya, walaupun mereka berdua tinggal bersama ibu mereka. Hal itu menurut pengakuan mereka, kerana mereka sibuk dengan pekerjaan harian memandangkan mereka termasuk keluarga yang kurang mampu.

Hal itu membuat mereka tidak terfikir untuk mengetahui keadaan ibunya yang terbaring di bilik sebelah. Mereka biasa keluar rumah di pagi hari, dan pulang di malam hari. 

Mereka kira ibu mereka keluar bilik setiap hari untuk makan, minum dan sebagainya selepas pemergian mereka. Lalu masuk ke bilik lagi untuk kembali tidur seperti biasanya.

Terkuaknya peristiwa tragis ini berawal saat salah seorang anaknya yang lain dan telah lama terbaring di rumah sakit, ingin dan meminta bertemu dengan ibunya. 

Oleh kerana itu, dia dibawa ke rumahnya. Setelah masuk bilik barulah diketahui bahawa ibunya sudah meninggal dan hanya tinggal tulang yang tertutup bajunya.


2 ulasan:

  1. Tak logik di akal.Apakah tidak ada bau busuk di dalam rumah? Saya fikir mereka tahu,tetapi tidak ambil peduli dengan ibu mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam manusia sekarang...apa yang mustahil itu tidak mustahil terjadi pada anak2 zaman sekarang

      Padam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.