Suasana Seram Dirakamkan Dalam banglo Tinggal DiBelgium

Suasana Seram Dirakamkan Dalam banglo Tinggal DiBelgium

Loading...
Di dalam banglo ini diBelgium  yang ditinggalkan penuh dengan perabot mahal telah ditinggalkan oleh pemiliknya begitu sahaja.


Gambar-gambar yang menyeramkan ini telah dirakam oleh London explorer ,Andre Govia , 37 , selepas dia membuat keputusan untuk memulakan mendokumenkan foto-foto bangunan terbengkalai.

 Dengan roda tiga ditinggalkan duduk di koridor kosong, terbiar

Senyap dan sunyi: Selonggok pakaian juga ditinggalkan di atas kerusi di salah satu daripada sembilan bilik tidur bersama kertas dan juga segelas wain

Penyewa di Mansion Round di barat Belgium ini telah lama tiada, tetapi bilik tidur masih dipenuhi oleh perabot mahal dan perhiasan.

Jika dilihat bilik tidur ini kelihatan seperti penghuni baru sahaja meninggalkan banglo ini, tetapi tanda-tanda jelas menunjukkan- banyak perabot-perabot telah reput dan dab berhabuk dan ianya mengundang sebuah cerita lain.

Andre Govia berkata...

'Ia adalah sangat sejuk dan menyeramkan , udaranya lembap  dan bunyi dari angin yang  begitu menyejukkan .' Bahagian yang paling menarik bagi saya adalah saiz semata-mata rumah agam itu.

' Saya tidak percaya sembilan bilik tidur dan bilik-bilik yang besar telah digunakan dengan hanya satu keluarga yang tinggal di sini . '

Encik Govia menjelaskan: " Apabila orang melihat gambar-gambar ini mereka berfikir bahawa ia adalah satu pembaziran bangunan dan sejarah.

Saya suka tindak balas ini kerana saya sentiasa cuba untuk merasai suasana dan tekstur lokasi supaya orang boleh merasa apa yang sebenarnya wujud didalam banglo ini"

'


Pengupasan kertas dinding dan serpihan berdebu pada perabot menunjukkan tahap besar kerosakan  rumah besar ini.
Sebuah tangga  besar kini berdiri megah di dalam rumah terbengkalai yang indah ini.

Dengan segala-galanya daripada selipar dipakai , buku-buku dan pakaian lama , rumah lama ini nampaknya telah tditinggalkan sejak awal 1990-an .

Mainan Seorang kanak-kanak yang tinggal di atas meja.


p/s...kemanakah agaknya penghuni banglo mewah ini menghilangkan diri...sayang bila barang-barang ditinggalkan begitu saja,rasanya kalau kat Malaysia dah 'selamat'dah barang-barang dalam rumah tu kena angkut...silap-silap kertas dinding pun kena kopak....paling tidak pun banglo ni dah jadi tempat budak-budak hisap dadah....

Catat Ulasan

0 Ulasan