Lelaki Berbini 2 Cuba Bunuh Diri

Lelaki Berbini 2 Cuba Bunuh Diri

Loading...
KUCHING: Seorang lelaki beristeri dua yang dipercayai menghadapi krisis rumah tangga cuba terjun dari Aras 3 Menara Dewan Suarah Kuching di sini hari ini namun percubaannya itu digagalkan sepasukan anggota polis serta Bomba dan Penyelamat.
Pada mulanya lelaki berusia 32 tahun berasal dari Kampung Siol Kandis, dekat sini cuba dihalang oleh pengawal keselamatan daripada meneruskan niat, namun dia bertindak mengacu pisau terhadap pengawal keselamatan itu.
Ketua Polis Kuching ACP Roslan Bek Ahmad berkata pihaknya menerima panggilan pada 3.30 petang sebelum bergegas ke tempat kejadian sambil dibantu sepasukan anggota bomba dan penyelamat.

"Lelaki itu dipujuk supaya membatalkan niatnya tetapi tidak memberi sebarang respons. Selepas hampir sejam dipujuk anggota bomba mengambil peluang ketika dia terleka dengan memegang kolar baju manakala anggota lain merampas pisau sebelum berjaya menarik lelaki itu masuk semula ke dalam kawasan berpagar Aras 3 menara," katanya ketika dihubungi Bernama.

ANGGOTA bomba cuba mententeramkan lelaki yang dipercayai menghadapi krisis rumah tangga dan cuba terjun dari Aras 3 Menara Dewan Suarah Kuching. FOTO NADIM BOKHARI

Menurutnya siasatan awal mendapati lelaki itu, pekerja swasta dalam bidang IT yang mempunyai dua isteri serta dua anak, mengalami krisis rumah tangga dan sudah tiga bulan tidak pulang ke rumah.

"Keluarga kedua-dua isteri sudah dihubungi. Laporan polis juga telah dibuat untuk tindakan undang-undang," kata Roslan. 

Sementara itu, Penolong Kanan Penguasa Bomba dan Penyelamat negeri Tan Min Chai berkata sepasukan tujuh anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Batu Lintang tiba di tempat kejadian dengan sebuah jentera selepas mendapat laporan tentang kejadian itu.

"Kecekapan pasukan bomba dan penyelamat dengan kerjasama polis menggagalkan niat lelaki itu untuk terjun bangunan," katanya. - BERNAMA

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. kak tie, camana nak buat halaman yang macam kat atas tu ye? yg ada info, hiburan dsb

    BalasPadam

jerit kat sini