Eeeeee....Saksikan Peniaga Di China Guna Minyak Masak ‘Kitar Semula’ Dari Najis, Kumbahan

Masalah keselamatan makanan di negara China amat tidak memuaskan dan kali ini satu video telah menunjukkan peniaga makanan di China menggunakan minyak dari sampah dan longkang.
Boleh anda bayangkan betapa jijiknya makanan di sana?

Peniaga di China seboleh-bolehnya mencari sumber minyak dari longgokan sampah, pembentung, menggunakan kembali sampah pepejal atau cecair yang mengandungi minyak atau bahagian haiwan yang boleh dijadikan minyak.


Kemudian mereka memproses bahan kotor itu ke dalam minyak masak, yang mereka jual pada kadar di bawah harga pasaran kepada vendor makanan yang menggunakannya untuk memasak makanan yang boleh membuat anda sakit.

Video ini, yang dihasilkan oleh Radio Free Asia, menunjukkan secara terperinci bagaimana beberapa vendor minyak longkang menghasilkan minyak ‘istimewa’ mereka.


Ia bermula dengan beberapa cedokan kumbahan dari tanah, dan ia berakhir dengan peniaga makanan menggunakannya di dalam masakan.

Eeeee...sabo je la..



sumber Wanista



Ulasan

  1. Ya Allah...Jgn ada yg buat kat sini sudah le...kalau dah di botol, mana boleh bezakan lagi...huhu

    BalasPadam
  2. euw yak yak!! geli gilo. kat china ni macam2 la ish

    BalasPadam
  3. sangat, sangat, sangat menjijikkan...

    BalasPadam
  4. Eeee... hati2 membeli barangan dari china terutamanya brg makan tu..

    BalasPadam
  5. MashaAllah...pengotornya dia orang ni...tak sanggup..jangan lah ada lagi yang buat macam ni!!!

    BalasPadam
  6. sungguh...takut kalau andai terbeli minyak ni,harap2 kat Malaysia x de la jual minyak masak dari China

    BalasPadam
  7. Astagfirullah.. sungguh menggelikan..

    BalasPadam
  8. eeeeee....xtau nk komen apa kak..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. x yah komen..tengok jer..wakaka :p

      Padam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!

Wahai Lelaki Bernama Suami...Bacalah!!