BONGKAR!!! Punca Sebenar Anak Tokoh Korporat Yang Mati Terbakar

BONGKAR!!! Punca Sebenar Anak Tokoh Korporat Yang Mati Terbakar

Loading...

BONGKAR!!! Punca Sebenar Anak Tokoh Korporat Yang Mati Terbakar [SAKSIKAN...] 

Maklumat Pertama
TTDI rpt: 3751/13
Pengadu: RF138322 Zaharah Bt. Moksin

Pd 23/11/13 jm l/krg 0510 hrs, pgadu terima pangilan tel. 0127872692 Nama Norliza beritahu anaknya telah bakar diri di balkoni beralmt no.3-19-3 The Residen Jln Wan Kadir 5 TTDI K.L.

Tindakan awal.
SIO dan AIO bertugas mghala ke tmpat kejadian. Sjn aktiviti, Sjn kamarudin juga dimklumkn dan arahkan hubungi Forensik. 

Perkembangan siasatan.

butir2 mangsa
Khaled bin Muhammad Ali Kpt no: 930702 01 5073
Umur: 20 thn
Status: Pelajar tahun 1 Universiti Otago, New Zealand. Jurusan Ekonomi dan politik. Balik bercuti pd 9/11/13.

Butir2 bapa:

Tan Sri Muhammad bin Hashim
Kpt no: 470419 01 5233
Pesara Ketua Eksekutif Johor Corporation lebih kurg 3 tahun lalu.

Hasil temubual saksi2 tempat kejadian.

Pd 23/11/2013 jm l/kurg 0130 hrs ibu mangsa, Datin Norliza telah buka pintu utk melihat mangsa yg bru balik berjumpa dgn rakannya nama shanker. Ibu mangsa terus masuk ke dlm bilik. 

Pd jam l/kurg 0400 
hrs, ibu mangsa telah bangun dari tidur dan telah melihat jelaga api di luar balkoni. Ibu mangsa telah pergi ke arah balkoni tetapi pintu grill berkunci dan berjaya membuka pintu gril balkoni dan melihat anaknya telah mati rentung dgn keadaan tertiarap. Ibu mangsa tidak ada mendengar apa2 dr mangsa.

Hasil temubual rakan mangsa nama Shankar. Saksi memberitahu seblum ini mangsa ada kirim was up semasa berada di New Zealand memberitahu mangsa telah terlanjur melakukan hubungan seks dgn penari di sebuah kelab di sana nama 'Cherry'. Akibat ketelanjuran, perempuan tsbt telah mengandung tetapi enggan menggugurkan anak. Mangsa telah memberikan sejumlah wang yg besar kpd pihak hospital di New Zealand utk tampung kos biaya pengguran bayi tetapi tidak tahu sama ada pihak hosp. ada melakukan pengguguran atau sebaliknya.

Ayah mangsa juga ada nampak dua tin minyak dipercayai petrol diletakkan berhampiran dgn pintu grill atas alasan hendak guna petrol utk isi minyak m/sikalnya. Ayah mangsa tidak mengesyaki apa2 tentang minyak petrol tsbt.

Mangsa tidak menunjukkan sebarang perlakuan bermasalah kepada keluarga sehingga kejadian tsbt berlaku dan masalah sebenar diketahui oleh ibunya dr rakannya setelah kematian mangsa.

Eksibit tmpt kejadian.
1) 2 tin minyak disyaki minyak petrol.

2) bbrapa cebisan daging mangsa yg telah hangus.

3) Sebuah jenis hndphone yg dijumpai berhampiran mangsa.

Lain2 penemuan.
1) sekeping nota sajak dlm bhsa inggeris dan melayu dlm pendrive milik mangsa memberitahu secara tersirat akan pemergian mangsa spt 'kembali pada tanah'

2) Mesej pd rakan2 mangsa menyebut 'see you in other side, dlm telefon bimbit rakan mangsa nama Shanker

Mayat dibawa ke PPUM utk bedah siasat dan dikendali oleh Sjn Aktiviti B.Polis TTDI, Sjn Kamarudin. Dicadangkan kes diklasifikasi SDR. Tq tn



Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Harap padamkann gambar sebelum terlambat...

    "Meanwhile, it was learnt that Bukit Aman was probing the leak of the deceased's picture on cyberspace, which had since yesterday seen on several blogs and websites."

    Read more: VIP's son torches himself: Cops record parents' statement - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/latest/vip-s-son-torches-himself-cops-record-parents-statement-1.411799?localLinksEnabled=false#ixzz2lfqc6P5a

    BalasPadam
  2. kenapalah dia sanggup bunuh diri? Nauzubillah..

    BalasPadam

jerit kat sini