Header Ads

Wow!!...mesin pengatur bata yang unik

loading...
Untuk menghasilkan jalan dari bata yang rapi dan tentunya tahan lama memerlukan ketelitian dan masa yang cukup. sehingga jika ada mesin yang boleh dapat membantu maka akan baik. 

Tiger Stone adalah alat yang dapat menjawab keinginan tersebut, peranti yang menyusun bata dengan seketika dan rapih, membuat jalan yang instans dan cepat. Mesin ini dapat menyusun jalan bata dengan jarak hingga 400 meter. Tiger Stone mempunyai lebar maksimum seluas enam meter hal ini bahkan membolehkan untuk membuat pusat basikal yang ukurannya tidak terlalu lebar. 

Peletakan batu dalam mesin akan dilakukan secara manual dimana rak yang ergonomik yang berada di belakang menampung batu bata yang akan diatur dimana batu-batu melalui loader-mini yang ada di bawah mesin tersebut, 

Batu-bata tersebut secara automatik akan dikaitkan dengan jalur yang ada pada mesin tersebut. jalan dengan bata sebagai dasar telah ada sejak jaman dahulu dan semakin mengalami perubahan dan perkembangan sesuai dengan keinginan dan keperluan masing-masing. 

Batu bata mudah untuk dicetak dan juga, dapat bertahan dalam masa yang sangat lama serta mudah untuk diperbaiki dan diganti. Selain itu jalan dengan bahan dasar bata sangat tahap terhadap air dan sejuk yang juga memberikan keselesaan dan keindahan bagi lingkungan dimana jalan ini berada. 

Dengan menggunakan tenaga elektrik mesin ini boleh bekerja sekurang-kurangnya mencapai jarak hingga 300m2 per hari, dimana jik adibandingkan dengan cara konvensional yang hanya dapat mencapai jarang higga 75m2.




Loading...

6 ulasan:

  1. menarik teknologi nie..tapi rasanya belum masuk malaysia lagi kan???

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  2. Ini bari betul...Teknologi yg amat berguna, memudahkan dan mempercepatkan kerja. Boleh kurangkan tenaga kerja buruh asing, hehe

    BalasPadam
  3. Oooo ini caranya dia orang buat jalan ya..menarikkk..

    BalasPadam
  4. @Azlan Striderrasanya macam tu la,setakat ni blm pernah nampak lagi la

    BalasPadam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.