KENALI CHETZ PELATIH ANJING YANG MENGHINA ISLAM.MELAYUKAH DIA?

KENALI CHETZ PELATIH ANJING YANG MENGHINA ISLAM.MELAYUKAH DIA?

Loading...
Isu kontroversi yang ditimbulkan oleh pelatih anjing wanita iaitu Chetz Togom yang dikatakan menghina Islam melalui video ucapan selamat hari raya Aidilfitri masih lagi hangat diperkatakan! Siapa Chetz Togom atau Chetz Yusof?

 Nama sebenarnya ialah Maznah Mohd Yusof yang membela dan melatih anjing sebagai pekerjaan utamanya. Hebat tak? Sebelum ini ada lagi hebat, keluarga Islam membela anjing sampai penuh 1 rumah untuk kebajikan tetapi tidaklah membuat video seperti Chetz yang majoritinya terasa terhina kerana parodinya yang tidak dapat diterima masyarakat Islam.

 Ops...perempuan rupanya!!...Hebat perempuan sekarang

Video Chetz Hina Islam

Wanita yang mencetuskan kontroversi menerusi video sambutan Aidilfitri bersama tiga anjing peliharaannya ditahan polis bagi membantu siasatan. Peguamnya, Latheefa Koya berkata, (Gambar) Maznah Mohd Yusof, 38 tahun, disiasat di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan kerana disyaki melakukan kesalahan atas alasan agama yang boleh menyebabkan suasana tidak harmoni, perpecahan, kebencian sehingga memudaratkan perpaduan.


Chetz Tidak Mengaku Bersalah Latheefa bagaimanapun berkata, beliau tidak mengetahui kesalahan yang dilakukan Maznah iaitu seorang pelatih anjing. 

Adakah Chetz bangsa Melayu Islam? Maznah, yang juga dikenali sebagai Chetz, mencetuskan kontroversi apabila video yang memaparkan aksinya tiga tahun lalu menyambut Aidilfitri bersama tiga anjingnya dimuat naik ke malam YouTube pada Isnin.


Video Kontroversi Chetz Bersama Anjing-Anjingnya 

 Video itu menunjukkan Chetz membawa tiga ekor anjingnya bersiar-siar dekat pekarangan masjid dengan suara latar takbir raya. Rakaman berdurasi 1 minit 44 saat itu turut menunjukkan Chetz memakai baju Melayu hitam membasuh kaki anjingnya, kemudian seolah-olah mengambil wuduk dengan membasuh kakinya pula dan mengelap anjingnya sebelum menyediakan kuih raya untuk tiga ekor anjing itu.


Chetz Hina Islam Bersama Anjing Sempena Ucapan Aidilfitri Video itu juga menyiarkan kata-kata: "Raikanlah Aidilfitri bersama-sama, tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul (dengan menunjukkan gambar tiga ekor anjing itu)." Video itu turut memuatkan ucapan "Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin daripada Chetz sekeluarga" dengan gambar lelaki duduk bersama tiga ekor ekor anjing di atas sofa. -. 

BIODATA CHETZ PROFILE PELATIH ANJING
http://www.youtube.com/user/ChetzTV




BEGITULAH HEBATNYA PEREMPUAN MELAYU SEKARANG


Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. ooo perempuan rupanya..tak tau apa masalah dia orang ni...kenapalah tak beraya dengan kucing..kenapa perlu anjing ya..hmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. mulanya akak ingat kan lelaki,tapi pompuan rupanya..subhanallah..jauhnya tersasar dia ni..kesian..moga terbuka kembali pintu hidayah buatnya

      Padam
  2. Memang dh sesat jauh dah pompuan ni.kalo suruh mengucap dua khalimah syahadat ntah boleh ke x.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya allah..minta dijauhkan x boleh mengucap dua kalimah syahadah...

      Padam

jerit kat sini