Nasib Si Anjing Lumpuh Bila Dapat 'Kaki' Baru

Anjing ini bernama Abayed, peluru yang menembus punggungnya dua tahun yang lalu telah membuatnya mengalami kelumpuhan

Nama Abayed sendiri berasal dari bahasa Arab yang bererti putih, anjing ini milik seorang penternak biri-biri di Amman. 

Setelah terkena peluru sesat dua tahun yang lalu, pemiliknya membawa anjing ini ke rumah sakit haiwan yang akhirnya dipasang roda pada bahagian belakang tubuhnya untuk membantunya melakukan aktivitinya menunggu biri-biri  milik majikannya








Percayalah,anjing adalah antara haiwan yg amat setia pada tuannya.....
ngeh..ngeh..ngeh....tapi siyes cakapla...akak mmg takut ngan anjing,

pernah sekali ada anjing lalu kat tepi keter akak,akak tak sempat masuk lam keter,akak panjat keter duk atas bumbung....sampai la anjing tu lari....hihi...nostalgia tu







Ulasan

  1. Saya lak, masa kena kejar jerit kat kawan, JANGAN LARIIIIIII, NANTI ANJING TU KEJAR!!!!..Tapi saya lari yang paling depan dan paling laju..mana org lain tak panik, pas tu diorg berbulu jer...hehehehe

    BalasPadam
  2. ye ke..hahha..mmg lucu,tapi dulu masa akak duk Sabah..sana mmg banyak anjing...bila nampak anjing je,akak terus duk mencangkung...susup sasap anjing tu lari..takut rupanya

    BalasPadam
  3. Kak Tie.. saye bela kucing.. ade kawan pejabat saye, non muslim cakap, bela anjing best sebab anjing boleh senyum... hihihi.. ciptaan Allah, semuanya hebat2 kan.. Subhanallah..

    BalasPadam
  4. ye ke boleh senyum,setahu akak hanya dalam citer2 katun je anjing boleh senyum..:)

    BalasPadam
  5. kesian tgk..first time tgk anjing lumpuh ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak pun sama..mula rasa sayu..kesian makhluk Allah yg satu ni

      Padam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!