Kenali Personaliti Seseorang Dari Gambar Profil Facebook

Kenali Personaliti Seseorang Dari Gambar Profil Facebook

Loading...
                          
Dengan mempunyai dan menggunakan akaun facebook kita boleh berhubung dengan rakan kita baik jaraknya dekat maupun jauh, di penjuru dunia, kerana facebook tidak mengenal batasan apapun, kerana tidak ada batasan itulah kita boleh berkomunikasi dengan dunia.

Tips Trik Facebook Terbaru 2013, Melihat Personaliti Dengan foto Profil Facebook,

Dan ternyata facebook juga boleh menggambarkan keperibadian seseorang walaupun itu hanya dilihat dari foto profil yang di gunakan.

Berikut ini adalah Cara Melihat Personaliti Seseorang Dari Gambar Profil Facebook.

1. Sering Ganti-ganti Gambar Profil 


Orang yang sering menukar imej profil di jejaring sosial cenderung merasa tidak selamat, kurang percaya diri dan sangat sembrono dalam mengambil keputusan.

 Orang seperti ini mudah curiga dan sukar percaya orang lain, ujar psikologi Amool Ranjan, dikutip dari Times of India. 

Ia menambahkan, beberapa individu dengan jenis ini bahkan punya keperibadian ganda dan selalu tidak puas dengan keputusan yang diambilnya sendiri. Ciri ini menunjukkan seseorang yang mengalami krisis identiti dan ingin tahu pandangan orang lain terhadap dirinya (dengan cara menukar foto profile setiap satu atau dua jam sekali). 

2. Serinag memuat naik Foto Selebriti

 Menunjukkan seseorang yang suka mengidolakan orang lain kerana merasa kehidupannya sendiri tidak terlalu berjaya. Jenis ini cenderung kurang percaya diri dan sering meminta pendapat orang lain.Dia termasuk orang yang tertutup dan enggan membincangkan masalah peribadi,

 Selain itu , orang dengan watak ini punya dunia yang agak terbatas; tidak banyak bertemu orang dan kehidupan sehariannya membosankan. Dia lebih suka memendam hasrat dan impiannya. 

Meng-upload foto orang lain adalah salah satu cara untuk merefleksikan dirinya. Mereka adalah pemimpi dan senang berada di dunia fantasi, . 3

. Foto Seksi 

Ada sejumlah orang yang tak henti2 mempamerkan foto seksi atau menunjukkan keintiman bersama pasangan di jejaring sosial. , jenis orang seperti ini biasanya suka mencari perhatian dan bimbang dengan hubungan asmaranya. 

Biasanya mereka mempunyai sifat rendah diri yang kompleks. Maka untuk menutupnya, mereka cuba tampil lebih ekspresif,. Sementara itu , perilaku ini menunjukkan sifat kebudak-budakan dan obsesi menjadi pusat perhatian. Biasanya, jenis ini kurang boleh dipercayai dalam menjalin hubungan asmara. 

4. Foto Bernuansa Gothic 

Menggambarkan orang dengan keperibadian kompleks dan misteri., cukup sukar memahami jenis ini dan itu yang memang dia inginkan. Mereka biasanya tidak suka berkongsi terlalu banyak dengan orang lain dan lebih memilih menyelesaikan masalahnya sendiri.  Walaupun kelihatannya baik-baik saja, tapi mereka selalu merasa sebaliknya.

 Orang-orang seperti ini biasanya sangat memerhatikan penampilan fizikal.

 5. Pasang Wajah dengan Bibir yang dibuat seksi

 Menurut ahli psikologi Dr Asi Sharabi seperti dikutip dari Cosmopolitan, gaya ini menunjukkan sifat provokatif dan simbol sensual. 

Menunjukkan seseorang yang ingin kelihatan seksi, mendambakan keintiman atau pasangan. Boleh juga menunjukkan kalau dia seseorang yang suka bersentuhan fizikal.

 6. Bersama Haiwan Kesayangan

 Jenis ini biasanya penyayang dan berharap bisa jadi pengasuh yang baik bagi keluarganya kelak. Memasang foto bersama haiwan kesayangan boleh juga menunjukkan dia orang yang family oriented. 

7. Sedang Menari 

Dia ingin 'mengundang' orang untuk melihatnya. Seseorang yang menunjukkan dirinya sedang pose berdansa biasanya bersifat terbuka, bebas, pencari kenikmatan hidup dan cenderung bergaya hidup hedonis. 

8. Melakukan Aktiviti 

Dia suka memajang foto dirinya sedang bersenam, bekerja, membaca buku atau berkebun. Ini menandakan, orang tersebut ingin dikenali kerana kemampuan dan pengalaman hidupnya. Biasanya dia jarang membicarakan hubungan asmara atau sesuatu yang berkaitan dengan emosi. Hal ini juga menandakan keengganan untuk komited dalam hubungan. 

9. Memalingkan Wajah dari Digital Pose ala 'candid' ini menggambarkan seseorang yang tegas, teguh berpendirian dan cenderung keras kepala. Tapi dia juga jenis yang sangat percaya diri dalam menjalani hidup. 

10. Mengenakan Busana Pesta 

Jenis ini suka bersosial dan hobi ikut dalam berbagai pertemuan seperti arisan atau pesta. Pemilik keperibadian yang ekstrovert atau terbuka. Mereka sangat mengutamakan kepercayaan diri dan mendapat perhatian dari orang sekitar.

hhmm..anda berada dlm kategori mana?

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Sy suka upload pic kartun dlm watak2 boboboy la akak.sy ni jenis cmner erk? tapi umur dh cecah 30 dah.tolonglh akak di balik pintu jendela hehe

    BalasPadam

jerit kat sini