Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei, 2013

Ikuti Luahan Hati Khir Toyo Berikutan 'Istana gaya Bali' nya yang mencetus kontroversi

Imej
Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo di luar Mahkamah Rayuan di Istana Kehakiman di Putrajaya, semalam

Berikut adalah petikan dari blog bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo.

Putus Sudah Harapan?
1. Semalam, Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan telah membuat keputusan sebulat suara menolak rayuan saya.

2. Saya akan merayu di Mahkamah Persekutuan terhadap keputusan ini tapi saya tidak mengharapkan peluang untuk dibebaskan secerah semasa kes ini di Mahkamah Rayuan.

3. Saya hadir ke Mahkamah Rayuan dengan harapan yang tinggi kerana saya percaya saya tidak melakukan apa-apa kesalahan rasuah mahu pun pecah amanah.

4. Saya membeli rumah dengan harga pasaran. Saya tidak memberi apa-apa keistimewaan kepada Shamsudin Haryoni berbanding syarikat-syarikat lain yang melakukan usahasama dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor.

5. Saya dimaklumkan bahawa tuduhan ke atas saya di bawah Perkara 165 Kanun Keseksaan tidak memerlukan sebarang bukti ada keistimewaan diberikan ke…

Misteri Orang Hilang diGunung Hitam Belum Terungkai

Imej
Kisah pada kali ini bukanlah berlaku di Malaysia atau di negara jiran. Tetapi kisah misteri ini berlaku di Black Mountain atau Gunung Hitam yang terletak di Bandar Cooktown, Queensland, Australia, bukan sekadar nama sahaja. Tetapi ianya memang kelihatan berwarna hitam apabila dilihat dari jauh dan ternyata kewujudannya penuh dengan misteri. Sekali pandang, ia hanyalah gunung biasa, dipenuhi batu granit yang membentuk gua-gua kecil yang menjadi habitat bagi pelbagai jenis hidupan liar seperti katak bukit, walabi, ular, kelawar dan sebagainya.



Namun disebalik zahirnya yang kelihatan biasa itu, tersimpan pelbagai peristiwa yang masih belum terungkai sehingga kini.Sayang sekali kerana belum ada individu yang dapat menceritakan rahsia Gunung Hitam secara jelas. Ini kerana, setiap yang melangkah masuk ke kawasan Gunung Hitam akan hilang tanpa meninggalkan kesan atau hilang akal jika terselamat.

Pada Tahun 1877, seorang pengembara yang menaiki kereta kuda telah melalui kawasan gunung terseb…

Wow,,Gaun Pengantin Dibuat Ini dari 9,999 bunga rose

Imej
Wanita ini sangat bertuah kerana teman lelakinya telah melamarnya dengan sepersalinan gaun yang diperbuat daripada 9999 bunga mawar...aku ulang..sembilan ribu sembilan ratus sembilan puluh sembilan!!..

Menurut budaya kaum cina..angka 9 membawa mangsud yang baik iaitu "tahan lama" dan bagus untuk majlis perkahwinan.Menurut legenda, bilangan 10000 dikhaskan hanya untuk dewa-dewa. 

Maharaja istana empayar di Beijing Forbidden City dikatakan telah meminta 9999 bilik, mempercayai bahawa nombor membawa dia paling dekat dengan syurga.











Pemuda hidup bersama pensel di kepala selama 15 tahun

Imej
GAMBAR yang didedahkan Hospital Universiti Aachen di Aachen, Jerman menunjukkan pensel yang dikeluarkan daripada kepala seorang pemuda Afghanistan.

BERLIN - Sebatang pensel yang terdapat di dalam kepala seorang pemuda selama 15 tahun telah berjaya dikeluarkan, kata beberapa doktor Jerman, lapor agensi berita AFP kelmarin.


Pemuda berusia 24 tahun dari Afghanistan itu sebelum ini mengadu mengalami masalah penglihatan di mata kanan, sakit kepala dan selesema.

Pihak Universiti Aachen di Aachen menyatakan, lelaki tersebut kemudian meminta pertolongan berhubung masalah tersebut pada tahun 2011.

Ketika ditanya, punca pensel itu boleh tertusuk ke dalam kepalanya, pemuda tersebut hanya mengingati kejadian yang berlaku 15 tahun lalu apabila dia terjatuh dan hidungnya berdarah.

Beberapa doktor mengesan pensel sepanjang tujuh sentimeter itu berada di antara rongga dalam tulang tengkorak ke bahagian farinks.

Pensel itu juga turut mencederakan lesung matanya.

Pemuda itu dirawat di Hospital Univers…

22 sifat buruk bangsa Yahudi seperti yang disebut di dalam Al-Quran:

Imej
1.Keras hati dan zalim (Al-Baqarah:75,91,93,120,145,170; An-Nisa:160; Al-Maidah:41)


2.Kebanyakan fasik dan sedikit beriman kepada Allah SWT (Ali Imran:110; An-Nisa:55)


3.Musuh yang paling bahaya bagi orang-orang Islam (Al-Maidah:82)


4.Amat mengetahui kekuatan dan kelemahan orang-orang Islam seperti mereka mengenal anak mereka sendiri (Al-An’am:20)


5.Mengubah dan memutarbelitkan kebenaran (Al-Baqarah:75,91,101,140,145,211; Ali Imran:71,78; An-Nisa:46; Al-Maidah:41)


6.Menyembunyikan bukti kebenaran (Al-Baqarah:76,101,120,146; Ali Imran:71)


7.Hanya menerima perkara-perkara atau kebenaran yang dapat memenuhi cita rasa atau nafsu mereka (Al-Baqarah:87,101,120,146; Al-Maidah:41)


8.Ingkar dan tidak dapat menerima keterangan dan kebenaran Al-Quran (Al-Baqarah:91,99; Ali Imran:70)


9.Memekakkan telinga kepada seruan kebenaran, membisukan diri untuk mengucapkan perkara yang benar, membutakan mata terhadap bukti kebenaran dan tidak menggunakan akal untuk menimbangkan kebenaran (Al-Baqarah:171)


1…

Ssshhh...Lipstik Siapa DiKemeja Obama?

Imej
Bekas lipstik perempuan boleh menjadi masalah bagi seorang lelaki ataupun suami, apalagi jika bekas lipstik itu melekat di kemeja Presiden Amerika Syarikat Barack Obama.

Dalam jamuan makan malam di Rumah Putih, bekas lipstik berwarna merah kelihatan jelas di kolar kemeja Presiden Obama. Bekas bibir perempuan ini tentu sangat berpotensi mencetuskan skandal untuk orang nombor satu di AS ini. 

Namun, dengan gaya khasnya yang santai, Obama mengulas mengenai bekas lipstik itu. "Saya tak mau ada masalah dengan Michelle," kata Obama sambil tersenyum saat menyebut nama isterinya itu . 

Insiden ini muncul dalam Bulan Peringatan Warisan Warga Asia dan Pasifik di Amerika yang dihadiri juara kedua American Idol , Jessica Sanchez, dan ibu saudaranya. Menurut Obama, kedua tamunya itulah yang berbuat "kejahatan" yang berbekas di kolar kemejanya. 

"Bekas lipstik ini adalah tanda kehangatan. Saya harus katakan, saya tahu pelakunya, "tambah Obama masih  bergurau. "Jessi…

Giliran Nurul Izzah Pula tidak dibenar masuk Sabah

Imej
Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar telah tidak dibenarkan oleh pihak imigresen Sabah memasuki negeri ini.

Menurut ahli Parlimen (MP) Lembah Pantai itu, pegawai imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu sedang mengatur untuk menghantarnya pulang.

"Saya ditahan oleh imigresen Sabah dan diarah pulang oleh pejabat ketua menteri Sabah. Beginilah nasib demokrasi pasca-PRU13. Just you wait BN" tulis Nurul dalam twitter pada kira-kira jam 7.30 petang ini.

Katanya, beliau tidak dibenarkan berjumpa MP Penampang, Darell Leiking yang bertindak sebagai peguamnya.

Nurul Izzah adalah naib presiden PKR yang kedua tidak dibenarkan masuk ke Sabah. Sebelum ini, naib presiden PKR yang juga MP Batu Tian Chua disenaraihitam oleh imigresen Sabah tidak lama selepas kejadian Lahad Datu berlaku pada bulan Februari.

"Terdapat MP lain yang tidak akan dibenarkan masuk ke Sabah. Apabila ditanya nama (mereka yang tidak akan) dibenar masuk, (pihak imigresen berkata ia) dianggap rahsia…

Etnik Tercantik Didunia Namun Bukan Sebarangan Orang Boleh Melihatnya

Imej
Sibi Mela juga menjadi momen yang dimanfaatkan etnik setempat untuk menggelar pernikahan. Selama minggu penyelenggaraan Sibi Mela, banyak keluarga-keluarga Pushtun yang menikahkan anak-anak perempuan mereka.
Sibi Mela adalah festival yang sudah berlangsung ratusan tahun di Sibi, wilayah Balochistan, 160 km dari lembah Quetta.


Jangan hairan jika ketika berada di Sibi pada saat festival, pelancong boleh melihat keramaian keluarga-keluarga yang menikahkan anak gadis mereka. Cuba saja bersikap ramah dan berkenalan, siapa tahu anda boleh ikut diundang dalam meriahnya pesta pernikahan Pushtun. Namun, hormati budaya mereka ya.

Jangan sembarangan memfoto gadis-gadis Pushtun yang cantik jelita. Adat istiadat setempat cukup tegas melarang foto tanpa izin pihak keluarga. Mereka biasanya bimbang fotonya disebarluaskan.

Kalau memang demikian, ya tidak apa-apa. Kagumi saja kecantikan gadis-gadis Pushtun ini dengan pandangan mata, dan biarkan jadi kenangan indah saat traveling di Pakistan.

Konflik be…

Wow..Bibir Siapakah Ini?Seksi Giler...

Imej
Bunga ini yang juga dikenali sebagai Psychotria Elata. Ia adalah bunga yang sangat terkenal dan kelihatan menarik di Amerika Tengah serta Selatan. Ia tidak ubah seperti bibir manusia kan?











                                      seksi kan??

Di Polahi, Ibu Boleh KAWINI Anaknya

Imej
Bagi masyarakat umum, kawin dengan saudara kandung merupakan sebuah pantangan, dan bahkan tidak boleh dibiarkan. Namun, hal itu tidak berlaku bagi suku Polahi di pedalaman Gorontalo.

Mereka hingga saat ini justru hanya kawin dengan sesama saudara mereka. "Tidak ada pilihan lain. Kalau di kampung banyak orang, di sini hanya kami.

 Jadi kawin saja dengan saudara," ujar Mama Tanio, salah satu perempuan Suku Polahi yang ditemui di Hutan Humohulo , Gunung Boliyohuto, Kecamatan Paguyaman, Kabupaten Boalemo, minggu lalu. 

Suku Polahi merupakan suku yang masih hidup di pedalaman hutan Gorontalo dengan beberapa kebiasaan yang primitif. Mereka tidak mengenal agama dan pendidikan, serta cenderung tidak mau hidup bersosial dengan warga lain. 

Walau beberapa keluarga Polahi sudah mula membina tempat tinggal tetap, tetapi kebiasaan nomaden mereka masih ada. Polahi akan berpindah tempat, jika salah satu dari keluarga mereka meninggal.

Hal biasa bagi mereka ketika seorang ayah mengahwini anak…

Salah Satu Tanda Kiamat Ada Disini,Ditanah Orang Arab Ini.Lihat...

Imej
Dashyat sungguh ciptaan Allah S.W.T, Di Maghribi terdapat sebuah hutan di bawah tanah tengah padang pasir. Bayangkan di bawah tanah lubang padang pasir yang gersang wujudnya hutan yang subur tumbuh didalam kegelapan.

Salah satu tanda Kiamat adalah bahawa “tanah orang Arab” sekali lagi menjadi padang rumput dan sungai-sungai selepas menjadi padang pasir untuk sekian masa yang lama .




Telah diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.A.W pernah bersabda : “Kiamat tidak akan bermula sehingga tanah Arab sekali lagi akan menjadi padang rumput dan sungai.”
[Diriwayatkan oleh Muslim (157)]

PPsstt...UAI Dah Mula Bersuara Dah Ni

Imej
Perkahwinan ke tiga UAI ini telah memberikan banyak persepsi masyarakat dan pandangan orang ramai terhadapnya. Jesteru itu, menerusi laman sosial fanpage di facebooknya, Ustaz Azhar Idrus (Original) menjelaskan kedudukan sebenar beberapa persoalan tentang majlis perkahwinannya yang ke tiga itu.

Lihat kat bawah yer...



                                          klik gambar utk lebih jelas

Baby Dalam Paip Kumbahan Mula Menyusu

Imej
The baby who was plucked ALIVE from a toilet pipe after being flushed away, is safe and warm










                                     Safe and warm: Baby being nursed back to health


Teringin nak sekeh2 kepala mak dia kalo jumpa...geram...gggrrr

Jawapan balas dari sepupu sebelah pihak bini ke3 UAI.

Imej
klik gambar utk lebih jelas

dan ini adalah satu komen yg menarik yg sempat saya copy

Arisandro Del Piero :
ustaz ckp haram isteri makeup utk tontonan umum...apetah lg kalu bentuk kening dgn makeup utk tontonan umum..

ustaz ckp mkn beradap bkn ajaran/cara islam..nabi xjar..xpayah buat...tp.....
hukum tetap hukum..bkn ustat ckp..tp itu dalil Allah..dan nabi pon dah pesan...kpd sepupu pengantin pompuan..matlamat tidak menghalalkan cara..wallahualam

p/s Bersangka baik ya.. Jgn rosakkan pagi yg indah yang Allah bagi ini dengan cacian dan makian.. Takut merebak hingga ke mati...

Ini Adalah Senarai Sosej Yang Haram Dimakan

Imej
Anda penggemar sosej??
Apa itu sosej?

Sosej ialah produk makanan yang disedia biasanya diperbuat daripada daging kisar, lemak haiwan, garam, dan rempah, dan adakalanya ramaun lain seperti herba, dan biasanya dibungkuskan dalam selongsong. Pembuatan sosej ialah sejenis teknik pengawetan makanan yang amat lama.

Berikut adalah senarai brand sosej yg tidak halal.

 6 jenama sosej yang telah dikenalpasti disalut dalam usus babi adalah
Gourmessa
• Muller’s Haus
• Dew Fresh
• Puteri
• Miami Butcher House
• Maspac


Pengilang yang mengeluarkan produk sosej yang menggunakan usus babi dan memasarkan di pasaran tempatan adalah;
• Deluxe Food Services Sdn Bhd di Shah Alam (Gourmessa)
• German Delicatessen – Subang (Muller’s Haus dan Dew Fresh)
• Puteri Pan Pacific (Puteri)
• MiamiButcher House – Batu Feringgi (MiamiButcher House)
• Omcorp Sdn Bhd – Bukit Angkat Kajang (Dew Fresh)
• Pacific Refgerating Sdn Bhd (Maspac)


Sila pastikan dulu jenama sosej sebelum membelinya


Siti Nordiana temui pengganti Achik Spin.

Imej
SUATU ketika dahulu, nama Siti Nordiana,29, atau lebih dikenali sebagai Nana sangat sinonim bersama pasangan duetnya, Allahyarham Achik Spin.


                                   Siti Nordiana dan Alan

Gandingan mereka begitu memukau sehingga mendapat jolokan pasangan duet paling popular pada 2000.

Namun di saat mereka kembali untuk bekerjasama, Nana terpaksa menerima hakikat bahawa dia telah kehilangan Achik selama-lamanya apabila rakan duetnya itu terlibat dalam kemalangan jalan raya pada 2010.

Biarpun ketiadaan Achik, namun lagu-lagu duet mereka; Gurauan Berkasih, Memori Berkasih, Mainan Cinta dan Resipi Berkasih, sentiasa segar di ingatan.

Menurut Nana, kenangan manis bersama arwah juga sememangnya sukar untuk dilupakan bahkan dia berasa janggal apabila terpaksa menyanyikan lagu duet mereka secara solo.

"Saya dan Achik mula terkenal apabila kami digandingkan bersama, pastinya kenangan bersama Achik sukar untuk dilupakan kerana dia seorang kawan yang baik.

"Selama 13 ta…

Begini Rupa Keadaan Bayi Ketika Berada Dalam Paip Kumbahan

Imej
Jinhua: Seorang bayi baru lahir diselamatkan anggota bomba selepas dia dibuang tersumbat dalam paip kumbahan di sebuah rumah di China.

Bayi berkenaan diselamatkan dari dalam paip selebar 10 sentimeter yang terletak betul-betul di bawah sebuah tandas selepas beberapa pejalan kaki mendengar dia menangis.

Polis menyiasat kes itu sebagai cubaan membunuh dan melancarkan gerakan menjejaki ibu bapanya. Rangkaian televisyen China, CCTV melaporkan, bayi itu ditemui di bawah sebuah kediaman di Jinhua, di kawasan mewah Zhejiang.

Pasukan penyelamat terpaksa memotong paip berkenaan dan membawanya bersama-sama bayi itu ke hospital berhampiran.


Doktor dengan berhati-hati memotong paip itu, kerja yang dilakukan hampir sejam, sebelum dapat menyelamatkan bayi lelaki seberat 2.3 kilogram itu.


Media China melaporkan, kanak-kanak itu yang dinamakan Bayi Nombor 59 sempena nombor inkubatornya, selamat dan stabil.


                        BAYI itu akhirnya diselamatkan oleh anggota bomba.

Rakaman video mengen…