Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2013

Ini Bukan Ilusi,Ini Bukan Imaginasi.......

Imej
Ini bukan ilusi,ini bukan imaginasi namun ianya adalah sebuah lukisan yg membuatkan mata kita tertipu..
Cantik kan??hhuurrmm...boleh juga cuba buat sendiri kat rumah korang...

Wow!!...Atuk...atuk..sign autograf tokkk.....!!

And Times Goes By..

Peerrghh...tabik la tok...tua bukan sebarang tua tau

ppowerrrrrrr laaaaa atok...atok....atok...sign autograph tokkkkk.....




p/s...rumah dah mula sunyi bila semua anak2 kembali ketempat masing2...rutin kembali spt biasa...kerja3....

Sikiiitttttt Je Lagi Nak Mati!!

Imej
Lelaki ini hampir dilanggar oleh keretapi yang bergerak dengan pantas.Nasibnya agak baik kerana dia tidak terperanjat atau jatuh

.Lelaki ini sebenarnya tidak sedar bahawa keretapi sedang bergerak dibelakangnya kerana leka mengambil gambar dan hanya menyedari selepas keretapi itu melintasinya.


Wajah bayi diperut ibu.Lihat!

Imej
KILWINNING - Seorang perempuan hamil terkejut melihat wajah bayinya yang muncul tiba-tiba di perutnya. Hal itu tiba-tiba membuatnya khuatir akan keadaan bayinya itu.

Karen McMartin dan suaminya David tidak percaya apabila melihat bentuk wajah yang menonjol dari dalam perut Karen yang sedang hamil. 

Kejadian itu berlaku pada Sabtu 7 Mac pukul 5.30 petang waktu tempatan. Demikian diberitakan Mirror , Jumat (8/3/2013). 

Pasangan suami isteri ini bimbang kalau kejadian aneh itu seperti yang berlaku dalam filem fiksyen horror Alien yang terkenal pada 1979. 

Seperti diketahui, ada adegan di mana terdapat telur alien dalam perut pelakon utamanya. Namun, beruntungnya bentuk wajah yang muncul itu hanyalah bentuk dari pusat Karen dan tanda parut di perutnya yang ketika itu kelihatan seperti hidung dan mulut ketika bayinya sedang bergerak.

Sayang SiBawang......

Imej
Bertan-tan bawang merah dimusnahkan di Belawan


SEBUAH jentera penggelek memusnahkan bawang merah dan putih seberat sembilan tan di Belawan semalam.

BELAWAN, Sumatera Utara – Sebuah jentera penggelek digunakan untuk memusnahkan bawang merah dan putih di sini semalam.


Bawang-bawang itu dirampas daripada para penyeludup oleh pihak berkuasa pada awal bulan ini.

Sebanyak sembilan tan bawang merah dan putih yang diimport secara haram dari Malaysia dimusnahkan dalam operasi pemusnahan itu. – AP

Ternyata Jin dari Gua Hira Bukanlah Jin Atau Setan,Tetapi............

Imej
Baru-baru ini beredar kembali sebuah foto yang sering disebut foto setan dari Mekkah. Pemotretnya mengaku sedang berziarah bersama istrinya di Arab Saudi. Ketika sedang mengunjungi sebuah gua, mereka mulai memotret sekeliling gua. Ketika hasil jepretannya diproses, mereka mendapatkan foto setan yang sedang bergantung di dinding gua.

Kadang-kadang, foto ini juga sering disebut foto jin gua hira. Inilah foto tersebut :



Saya yakin, banyak dari anda yang percaya bahwa foto diatas adalah hoax. Ya, anda tidak salah ! Foto ini pertama kali beredar pada tahun 1990 dan sempat menjadi headline di Inggris. Beginilah kisah awal foto ini :

Pemilik foto ini hanya menyebut namanya sebagai John dan berumur 33 tahun. John sedang mengunjungi Saudi Arabia dan ia kemudian mendengar cerita tentang sebuah foto yang diambil seseorang di sebuah gua disitu. Pemotretnya mengaku mendengar suara aneh, lalu mengambil kamera dan memotret arah suara itu. Dan hasilnya adalah foto diatas. John mendapat kopi foto ter…

IBU MAMPUS! IBU MAMPUS! IBU MAMPUS!

Imej
Saya ada sebuah kisah yang mahu dikongsikan dengan semua. Mari baca, semoga timbul insaf dalam diri ini.

Pernah, saya menyertai satu operasi di Muar, dan kami bertolak dari Johor Bahru kira-kira jam 10 malam dan operasi selesai jam 6 pagi. Kami terus pulang ke Johor Bahru. Sepanjang perjalanan, saya yang memandu sendiri berhenti hampir tujuh kali kerana terlalu mengantuk.

Pulang ke Johor Bahru, biar bantal memanggil, terpaksa diketepikan. Perlu disiapkan berita yang operasi itu untuk siaran berita tengahari. Bukan mudah. Selesai segalanya, jam sudah hampir 11 pagi. Jam dua pula ada satu lagi tugasan. Begitulah kehidupan. Kais pagi makan petang, jika tak dikais, memang tak makanlah.

Saya lebih cenderung kepada kisah human interest seperti satu operasi yang saya ikuti bersama sahabat sahabat baik di Cawangan Trafik Johor Bahru Selatan yang bersengkang mata tanpa mengira masa membanteras kegiatan lumba haram.

Antaranya termasuk kisah seorang budak lelaki berusia 13 tahun yang pada mula…

Ronaldo Dan Islam

Imej
"Saya sudah mula menghafal Al-Fatihah..mungkin nanti saya akan meminta dia(Özil) untuk ajarkan saya berwudhuk."
-Cristiano Ronaldo-

"Ronaldo selalu menunggu saya selesai solat di bilik rehat..saya tahu dia
ingin mendengar saya mengaji."
-Mesut Özil-

Sumber berita bernama dan reuters

Perkongsian hebat dari seorang warga Kelantan

Imej
Ma Sha Allah!! Perkongsian hebat dari seorang warga Kelantan,

Suatu hari ketika saya di tingkatan tiga, saya ke Masjid Muhammadi, Kota Bharu untuk mendirikan solat Jumaat.

Di dalam masjid, saya berasa hairan kerana para jemaah tidak berani menduduki beberapa helai sejadah kuning yang dihamparkan di belakang sejadah imam.

Tanpa mempedulikan orang lain, saya terus bersolat tahiyyatul masjid di atas sehelai sejadah kuning bersebelahan sehelai sejadah kuning empuk yang paling istimewa.

Ketika beri'tikaf, saya mula menyedari bahawa diri saya sedang diperhatikan oleh orang ramai termasuk tuan imam.

Tidak lama kemudian, beberapa individu berbaju Melayu kuning bersamping datang ke arah saya lalu duduk di atas sejadah-sejadah kuning berkenaan.

Baru saya menyedari bahawa Sultan Kelantan (Sultan Ismail Petra) duduk betul-betul di sebelah kiri saya di atas sejadah empuk tadi.

Ketika itu, saya mula rasa bersalah dan bertekad hendak mundur ke saf belakang kerana menyedari bahawa sejadah yang s…

Misteri Hantu Ambulance Di Bandung

Imej
Dan berikut adalah sedikit sejarah dari hantu ambulance ini :

Tepatnya di jalan Bahureksa di Bandung, ada salah satu rumah disitu terknal dengan keseramannya.Peninggalan zaman kolonial. Konon pernah tinggal sekeluarga Belanda disana.

Hingga akhirnya sekeluarga Belanda itu mengalami kecelakaan,sampai mereka semua menemui ajal.Konon mereka dibawa oleh ambulance dari tempat kecelakaan.

Rumah mereka kosong untuk sementara. Tapi, esoknya ambulance itu balik lagi ke rumah mereka tanpa ada pemandunyanya. 

Pihak rumah iaitu penjaga rumah bingung bukan kepalang. Akhirnya dia memutuskan mengembalikan ambulance itu ke rumah sakit. Tetapi, malam berikutnya ambulance itu balik lagi juga tanpa pemandu. 

Kejadian itu terus berulang-ulang sampai akhirnya diputuskan ambulance itu tidak pernah dibalikkan lagi. Sampai sekarang masih ada di halaman depan rumah itu.


semenjak ambulance tersebut disimpan di Jl. Bahureksa, enjin kenderaan selalu tiba2 hidup sendiri, dan ianya  mengganggu para tetangga, kemudian…

Kisah Benar Blogger Ini Digigit Langsuir

Imej
Seperti biasa admin akan terima log call untuk sesuatu kawasan, petang ni admin ada installation di Bera, Pahang, tepat jam 11pagi admin gerak ke bera, Pahang. Memandangkan admin tinggal di raub, admin jarang lalu di kawasan lanchang – temerloh – bera.


Kerana jalan tidak berapa elok. Seingat admin hanya 2 kali sahaja ikut lanchang ke temerloh. Sampai di bera 1.30 petang. Ehm tempat yang baru di buka, kerana sebelum beroperasi sesuatu bangunan, admin orang pertama kena ada di sana. Untuk installation router network. Setibanya di sana pakcik tu hanya bagi kunci dan dia mengatakan selepas siap call pakcik,ehmm.

Kerana dia ada tugas lain di tempat lama. Agak menyeramkan kerana tiada seorang pun yang ada disitu kecuali admin.admin perlu selesai segera kerana risau balik keadaan gelap dengan bangunan yang baru dan tiada penghuni. Dengan bangunan yang agak besar..setelah selesai tepat jam 6.30 petang, admin pun bergegas pulang. Setiba di temerloh jam 7.30 petang admin singgah solat di mas…

Antara Rosmah Dan Wan Azizah.............

Imej
Rosmah dan Azizah - Ini Fakta dan Realiti



Cerita-cerita seperti Rosmah kawal Najib, Rosmah PM dibelakang tabir, apa yang Najib nak buat semuanya kena dapat kelulusan Rosmah. Sekarang pula bila masuk musim pilihan raya timbul pula cerita Najib tidak bubarkan parlimen kerana Rosmah halang. Semua nama-nama calon ditentukan oleh Rosmah. Dipendekkan cerita, maksudkan mereka cuba memberitahu rakyat Malaysia bahawa Rosmah berkuasa dalam segala hal dan PM akan ikut apa yang Rosmah kata.

Rosmah dibandingkan dengan Wan Azizah kononnya Wan Azizah seorang isteri yang baik, isteri yang zuhud, isteri yang beriman.

Sedar atau tidak rakyat Malaysia bahawa apa tuduhan yang dilemparkan kepada Rosmah selama ini adalah menjadi amalan Wan Azizah ?

Rosmah yang tak pegang apa-apa jawatan dalam politik dilemparkan dengan pelbagai tuduhan. Wan Azizah yang paling berkuasa dalam PKR mereka pejamkan mata.

Isteri Najib yang tiada kuasa membuat sesuatu keputusan dalam Umno dituduh paling berkuasa, manakala bin…

Hasnal Jamil Mula Bercerita,Kisah malam yang panjang di kampung Simunal

Imej
Mohd Hasnal Jamil adalah saksi hidup tentang kekejaman pengganas Kiram yang berlaku di Kampung Sri Jaya, atau dikenali juga kampung Simunal Semporna Sabah pada malam Sabtu 2 Mac baru-baru ini.

Simunal adalah nama pulau di Tawi-Tawi, Selatan Filipina, tempat asal rata-rata orang Sulu yang berhijrah ke Sabah atau dalam kata lain, padang permainan mereka.

Enam anggota polis berbagai pangkat terkorban dalam serang hendap tersebut dan Inspektor Hasnal sendiri cedera dengan tiga tembakan; satu diperut, dua di tangan, bersama-sama enam tetakan, tiga di kepala dan tiga ditangan kanannya.

Hari ini, genap 25 hari selepas kejadian tersebut, kali pertama Inspektor Hasnal bertemu media, dalam satu majlis bertempat di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi & Kepenggunaa (KPDNKK) Putrajaya.



Majlis pada asalnya hanya sekadar penyerahan sumbangan kepada balu, ahli keluarga serta anggota yang cedera sahaja.

Wartawan yang menunggu telah dimaklumkan tidak ada temubual tapi selepas dipujuk-p…

Jacel Kiram,Pembohong Besar

Imej
Ketua gerombolan pengganas Sulu di Sabah, Azzimuddie Kiram didakwa masih berada di Sabah, walaupun pihak media Malaysia melaporkan dia telah melarikan diri dan kembali ke negara ini, dakwa anak pemimpin pengganas Sulu, Jacel Kiram semalam.

“Kami bercakap dengannya (Azzimuddie) melalui telefon pagi tadi (semalam),” kata Jacel kepada akhbar dalam talian Rappler.com

Katanya, perbualan rutin selama 30 saat setiap hari itu membuktikan Azzimuddie masih berada di Sabah.

Pihak berkuasa Malaysia sebelum ini menyatakan bahawa Azzimuddie, 72, telah meninggalkan orang-orangnya di Lahad Datu dan kini sedang bersembunyi untuk mengelak daripada ditangkap pihak berkuasa negara tersebut.

Jacel menegaskan, bapa saudaranya itu dan beberapa pengikutnya sedang menyembunyikan diri di Sabah.

Dia juga menafikan Datu Amirbahar Hushin Kiram, 40 yang ditahan pihak berkuasa Malaysia berpangkat jeneral dalam tentera Kesultanan Sulu.

Katanya, Amirbahar telah menjadi penduduk tetap Sabah sejak empat tahun lalu.

“D…

Info dari "Orang Rapat" Pengganas Sulu

Imej
Sedikit info dari "Orang Rapat" Pengganas Sulu !!

"PALAUK" yang sememangnya sourse Pasukan Keselamatan kita itu telah membuat pendedahan bahawa mereka sekarang sedang menuntut bayaran dari sesaorang individu dari Malaysia .... yg masih belum ada nampak bayang seperti yg dijanjikan.



Ceritanya begini ... dia ini seorang palauk yang mahir di laut antara laluan pulau-pulau Jolo, Indanan, Talipao, Zamboanga, Tawi-Tawi dengan pusat pertukaran barang di Tunku Lahad Datu, Tg. Labian, Kunak dan sekitar 50 pulau-pulau kecil di sekitar Semporna.

Palauk ini sangat mahir dalam bahasa Tausuq atau bahasa Bajau, dan bahasa Melayu pelat Sabah. Ketangkasannya menyelam dalam laut sangat mengujakan kami, orangnya kurus namun tenaganya amat luar biasa. Dia hanya menghisap rokok daun kadangkala Gudang Garam.

Mereka akan sihat jika duduk di laut, sebaliknya kurang sihat jika duduk di darat

Kami cuba makan "Puttu" dan ikan "Kinnilao" dicampur limau dan cuka, boleh t…

Kisah malam Anwar dipecat dari UMNO dan kabinet

Imej
Pada malam itu Che Det yang mempengerusikan mesyuarat kelihatan tenang. Bercakap pun dengan nada perlahan.

Beliau menyatakan tujuan mesyuarat MT malam itu adalah untuk membincangkan mengenai Anwar Bin Ibrahim. Che Det pun menceritakan serba ringkas mengenai kisah kemasukan Anwar ke dalam Umno.

Che Det memberi alasan mengapa beliau sanggup memberi laluan dan menonjolkan Anwar dalam Umno dan kerajaan kerana berharap Anwar akan mengambil alih pemerintahan negara ini daripada dia.

Che Det memaklumkan bahawa semenjak kebelakangan ini dia sedar bahawa antara dia dengan Anwar sudah tidak ngam lagi. Banyak perkara yang beliau tidak sekata, baik dalam perihal ekonomi mahupun politik.

Kemudian Che Det memaklumkan bahawa dia mendapat tahu berkenaan hasrat Anwar untuk mencabarnya bagi jawatan Presiden pada pemilihan akan datang. Namun Che Det menegaskan dia bersedia bertanding dengan Anwar pada bila-bila masa kerana yakin dapat mempertahankan dirinya.

Selesai Che Det bercerita tentang semua itu,…

Akibat Susu Tepung,Bayi Ini Mempunyai Payudara

Imej
Terdapat laporan sejumlah bayi-bayi di China mengalami pembesaran payudara.Beberapa kes telah dilihat dalam beberapa wilayah, antara lain, Wuhan, Guangdong, Shandong, Anhui, Jiangxi, dan Beijing. Susu tepung disyaki mengawal pembiakan hormon-hormon seks menjadi punca pertumbuhan dada yang dilaporkan sejak Ogos lalu.

Namun begitu menteri kesihatan China menolak desas-desus itu tetapi baru-baru ini ditemui sejumlah bayi yang mengalami pertumbuhan ini yang terjadi pada bayi berumur enam bulan dan kanak-kanak perempuan berumur dua tahun. Hormon-hormon ini ialah gonadotropins dan testosteron.

Beberapa pakar mengatakan bahawa ini ialah satu perkara normal yang berlaku pada bayi dan keadaan ini akan kembali apabila bayi itu berusia dua tahun. Pengumpulan gejala-gejala ini, antara lain, memberi kesan satu antara 5000-10000 bayi berunsur pertumbuhan rambut di bawah ketiak dan bulu kemaluan serta pertumbuhan yang cepat.

Satu kajian dikeluarkan oleh University of North Carolina dalam 2010 menge…

Menteri Pertahanan Sulu, AmirBahar yang dicekup 23 Mac masih main facebook 15 Mac...

Imej
LAGI GAMBAR-GAMBAR DI DALAM Mengejutkan...dalam dok godek-godek facebook cari cerita mengenai Jamalul Kiram, Agendadaily terjumpa satu profail dengan nama Datu Amirbahar Hushin Kiram

Orang yang sama ditangkap dalam hutan paya bakau di Semporna pagi Sabtu 23 Mac lalu.

Yang lawak adalah orang yang disifatkan sebagai 'Menteri Pertahanan Sulu' ini masih lagi main facebook sehingga 15 Mac lalu.

Dengan tertangkapnya Amirbahar ia merupakan satu kejayaan besar bagi pasukan kita dalam Ops Daulat.

Dipercayai selama ini dia bersembunyi di Semporna dan tidak berada di Kampong Tandou dimana berlaku pertempuran berdarah 1 Mac.



Manakala kejadian serang hendap yang akibatkan enam anggota polis terbunuh di Kampong Sri Jaya Siminul,Semporna pada 2 Mac dikatakan ada kaitan dengannya.

Dari facebooknya dipercayai Amirbahar mengikuti perkembangan isu pencerobohan mereka dan Ops Daulat menerusi internet.

Pada posting terakhir 15 Mac dia mengkongsikan sebuah pautan dalam satu portal berita yang men…

Proses merebus dan mengecilkan Kepala manusia

Imej
Difilm-film keluaran Hollywood mungkin kita mungkin pernah melihat adegan suku Indian di rimba belantara Amazon yang menguliti kepala manusia dan kemudian mengecilkan kepala tersebut.

Baru-baru ini sebuah kofirmasi sebuah video lama dari National Geographic juga menampilkan sebuah upacara dari ritual pengecilan kepala manusia...!!




Satu-satunya rekaman sebenarnya dari upacara pengecilan kepala manusia di Amerika Selatan,yang menunjukkan kepala direbus dan dikeringkan, mungkin nyata, kata seorang penjelajah dalam film dokumentari dari National Geographic.


Dalam sebuah ekspedisi khusus, penulis dan penjelajah Piers Gibbon berangkat untuk mencari tahu apakah film dokumenter ini benar-benar asli.



Film ini dibuat pada tahun 1961 oleh Explorer Polandia Edmundo Bielawski, yang dengan sebuah team terdiri dari tujuh orang, berangkat untuk menjelajahi dan mendokumentasikan hutan hujan terbesar di dunia, Amazon.




Gibbon menjelaskan proses pengecilan kepala dengan melakukan rekonstruksi kembali.
Me…

Tutup mulut anak kecil lari dari pengganas

Imej
LAHAD DATU - Sepasang suami isteri terpaksa meredah hutan dan kegelapan malam sambil mendukung dua anak kecil ketika lari menyelamatkan diri daripada serangan militan yang menceroboh kampung mereka di Tanjung Labian, di sini 1 Mac lepas.

Malah, keluarga berkenaan tersesat lebih dua jam dalam ladang kelapa sawit di gugusan Felda Sabahat itu, sebelum tiba di rumah kenalannya di Kampung Lok Buani, kira-kira tiga kilometer dari rumah mereka.

Malangnya belum sempat melepaskan lelah di rumah kawannya itu, Mohd Asri Aliudin dan keluarga sekali lagi terpaksa meredah kegelapan malam melarikan diri ke dalam ladang kelapa sawit apabila mereka mendengar bunyi tembakan kira-kira tengah malam.

Menceritakan kembali detik paling menakutkan bagi beliau dan keluarga, Mohd Asri, 33, berkata ketika itu beliau hanya fikir untuk lari dan menyelamatkan keluarganya.

"Kami pasti mati jika tidak lari. Saya dukung anak perempuan saya berusia dua dan empat tahun dan lari bersama ke dalam ladang sawit...…