Demam "Kuda" Landa P.Pinang?

Demam "Kuda" Landa P.Pinang?

Loading...
Wah...tajuk nampak teruk benor..
Tak kisah la..cuma satu yg akak pelik..apa yg istimewa sangat ttg tarian kuda ni...
Ni ha..kat umah akak pun sama2..rimas bila anak2 akak pun x habis2 ngan TV siaran Korea ni...tarian kuda juga la..
sibuk diorang suh tgk,adalah akak nengok skali...tapi pd akak biasa jew...
tarian apa tergedik2 nunjuk b*****t tu..pelik...


Aksi Psy memukau pengunjung


CUACA panas tidak menghalang Psy memberikan persembahan terbaik kepada peminat dan penonton yang datang berhimpun di padang Kolej Han Chiang, George Town.

GEORGE TOWN – Persembahan bertenaga bintang ternama Korea Selatan, Psy menggegarkan sambutan majlis Rumah Terbuka 1Malaysia Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional (BN) negeri yang turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan keluarganya di padang Kolej Han Chiang di sini semalam.

Kira-kira 80,000 pengunjung memenuhi kawasan kolej tersebut termasuk di hadapan pentas utama sejak pukul 7 pagi lagi.

Pengunjung termasuk kanak-kanak kecil melaung-laungkan nama Psy sebaik beliau muncul di pentas kira-kira pukul 12.15 tengah hari.

Psy yang mengenakan kot tanpa lengan dengan seluar serba putih memberitahu, dia teruja tiba di Malaysia dan mengucapkan selamat Tahun Baru Cina. Penyanyi itu berterima kasih kepada BN Pulau Pinang kerana menjemputnya membuat persembahan.

Sebaik muzik dimainkan, orang ramai menjerit-jerit nama Psy sebelum dia muncul diiringi 12 penari mempersembahkan lagu popularnya, Oppa Gangnam Style.

Psy atau nama sebenarnya Park Jae Sang mencipta nama apabila klip video Oppa Gangnam Style ditonton sebanyak 1.3 bilion kali dalam YouTube.

Sambil beraksi dengan muka bersahaja, Psy turut mengajak ribuan pengunjung menari tarian kuda bersamanya.

Selepas menamatkan persembahan, dia turun dari pentas tetapi sorakan para peminat memanggil-manggil namanya mendorong Psy kembali semula untuk nyanyian kali kedua lagu Oppa Gangnam Style.

Cuaca panas juga menyebabkan bintang berusia 35 tahun itu terpaksa menanggalkan cermin mata hitamnya untuk mengesat peluh beberapa kali ketika menyanyi.

PERSEMBAHAN Psy menerusi lagu Oppa Gangnam Style menghiburkan ribuan pengunjung pada majlis Rumah Terbuka 1Malaysia Tahun Baru Cina di George Town semalam.

Dia sempat berceloteh dengan berkata: “Saya faham cuaca panas di sini menyebabkan anda (penonton) juga nampak letih.”

Psy bersama rombongannya tiba dengan jet peribadi di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang kira-kira pukul 6 pagi semalam selepas mengadakan persembahan di Rio de Janeiro, Brazil.

Difahamkan, beliau menginap di sebuah hotel mewah di bandar raya ini selama dua hari dan dibawa melawat ke beberapa lokasi menarik sebelum pulang ke Korea Selatan.

Ini merupakan persembahan pertama Psy di Asia Tenggara yang didatangkan khas oleh sebuah syarikat pengurusan acara dari Kuala Lumpur, Mega Ultimate Sdn. Bhd. bagi memeriahkan sambutan Tahun Baru Cina.

Turut mengadakan persembahan ialah juara Asian Wave 2012 di Shanghai, China, Shila Amzah yang menghiburkan pengunjung dengan lagu Patah Seribu, Set Fire to the Rain dan dua lagu Mandarin, Zheng Fu dan Forever Love.

Kemunculannya turut mendapat tepukan gemuruh pengunjung yang menyanyi bersama-samanya.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Bertenaga la kuda tu kalau dah di bayar juta2 kuttt...Dari bagi kuda tu lebih afdal bagi kat saya kan..hehehe

    BalasPadam
  2. @Abil Fikri Ahmad
    hhmm..betul la..sayang duit juta2 tu lebur gitu je...panggil la artis yg murah sket..artis kita kan ramai..
    duk puja artis luar..pelik..pelik..

    Nasib baik Kak Mah kita x nari tarian kuda ngan Psy skali..kalau x pasti lebih gempak..

    Kalau nari skali pun apa salahnya,Psy ngan tarian dia,ak Mah ngan tarian kuda kepang...janji kuda...:)

    BalasPadam

jerit kat sini