Sandy Mengganas,Obama Pun Lemas..

Sandy Mengganas,Obama Pun Lemas..

Loading...
Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama mengisytiharkan bencana besar di New York ekoran taufan Sandy yang menyebabkan banyak kemusnahan.

Obama mengisytiharkan bencana besar itu di negeri New York dan New Jersey.
Pastinya Obama tidak senang duduk mengenangkan bencana alam yg menimpa negaranya...


IMEJ satelit yang dirakamkan kelmarin menunjukkan taufan Sandy di luar pantai timur Amerika Syarikat.

Sandy menghantam kota-kota besar di koridor Timur Laut, mulai dari Washington dan Baltimore ke Philadelphia, New York dan Boston, dengan hujan deras dan hembusan angin berkecepatan 85mph. Badai itu telah menyebabkan 16 orang tewas di New Jersey, New York, Maryland, North Carolina, West Virginia, Pennsylvania dan Connecticut.


Banjir: Air bergegas ke Terowongan Carey (sebelumnya Terowongan Baterai Brooklyn), yang disebabkan oleh Sandy pada Senin malam di distrik keuangan New York











PENDUDUK melihat rumah yang musnah terbakar akibat Taufan Sandy yang melanda Pantai Timur Amerika Syarikat pada Isnin lalu. Dapatkan naskhah BH hari ini atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my untuk berita lanjut dan gambar-gambar bencana akibat Taufan Sandy. -

BANGUNAN pencakar langit di Manhattan dalam kegelapan selepas Taufan Sandy melanda New York, Amerika Syarikat


Taufan terbesar dalam sejarah AS dan selebar 1,600 km dijangka jejas 50 juta orang

Sebanyak sembilan wilayah Amerika mengisytiharkan keadaan darurat dan Presiden Amerika, Barack Obama, memberi amaran kepada penduduk negara itu supaya bersedia menghadapinya.

"Ini taufan yang besar dan serius. Kita masih belum tahu di mana ia akan melanda, di mana kita akan lihat kesan terbesar," kata beliau setelah mendengar taklimat di pusat respons taufan negara di Washington.

p/s..harap2 akibat taufan terburuk yg melanda negaranya,Obama tidak akan 'lemas' didalamnya....satu pengajaran juga buat beliau..supaya jgn zalim sangat...balasan tuhan mmg cepat sekarang...!

Catat Ulasan

3 Ulasan

jerit kat sini