Kerana Lumpuh Sikecil Ini Berjalan Dengan Tangan.Sedihnya

Kerana Lumpuh Sikecil Ini Berjalan Dengan Tangan.Sedihnya

Loading...

Anak kecil dari China ini walaupun kakinya lumpuh namun tidak  putus asa malah dirinya  berjalan ke sekolah ia menggunakan kedua tanganya untuk berjalan.

Berjalan menggunakan dua kaki mungkin sudah umum dilakukan orang namun bagaimana jika berjalan menggunakan kedua tangan pastinya nampak aneh dan jarang sekali terjadi namun di China ada seorang budak bernama Yan Yuhong yang berasal dari Desa Jiaba, Yibin, Provinsi Hubei, China ia menderita kelumpuhan pada kedua kakinya sehinggakan untuk bejalan ke sekolah dia terpaksa menggunakan kedua tangannya.



Berjalan menggunakan kedua tangan telah dilakukan Yan Yuhong 4 tahun lalu seblum ini dia berusaha untuk merangkak atau mengunakan tongkat untuk berjalan namun dirasakan lebih lambat dan menyulitkan bagi dirinya dan akhirnya ia memutuskan untuk mencuba berjalan menggunakan kedua tanganya, ketika berjalan menggunakan kedua tanganya Yan Yuhong terpaksa berdiri terbalik dengan kepala berada di bawah.



Azamnya yang kuat untuk tetap sekolah inilah yang membuat dia berusaha untuk berjalan menggunakan tangan untuk kesekolah.
“Saya tidak ingin berhenti. Saya ingin belajar  sungguh-sungguh demi masa depan saya,” ujar Yan.



Catat Ulasan

2 Ulasan

jerit kat sini