Apa Rahsia Adi Putra-Zuhaida Simpan?

Apa Rahsia Adi Putra-Zuhaida Simpan?

Loading...


Tatkala industri hiburan tanah air masih belum reda dengan pergolakan rumah tangga yang menimpa pelakon cantik, RitaRudaini, kini masyarakat sekali lagi dikhabarkan dengan kes pemfailan cerai aktor, Adi Putra, pada 11 Mei lalu.

Perumpamaan ‘disangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari’, begitu sinonim dengan situasi pergolakan rumah tangga yang berakhir dengan penceraian.

Adi (kanan) disamping isterinya Zuhaida

Namun, berlainan pula dengan pergolakan rumah tangga Adi atau Mohamed Hadi Putera, 31, bersama isterinya, Zuhaida Yusof, 37, yang akhirnya menemui jalan penyelesaian dengan menarik semula kes itu Isnin lalu.

Kelmarin, Adi dan Zuhaida mengadakan sidang media di sebuah kafe, Hotel Park Royal bagi menjelaskan mengenai status mereka selepas timbul kontroversi kedua-duanya dikatakan sudah lagi tidak sehaluan.

“Saya bersyukur kerana diberi kesedaran menarik semula kes ini sekali gus menyelamatkan hubungan kami sebagai suami isteri.

“Apa yang berlaku sehingga saya ambil keputusan menarik semula kes penceraian terhadap isteri, saya anggap ia satu keajaiban,” jelas Adi.

Menurut Adi, keputusan untuk memfailkan penceraian tidak semestinya berakhir dengan perpisahan, malah apa yang berlaku juga menjadi iktibar buat dirinya untuk lebih hargai rumah tangga yang telah dibina selama enam tahun itu.

“Setelah memfailkan kes ini, pihak mahkamah beri saya dan isteri masa selama sembilan hari untuk berfi kir panjang tentang masalah ini.



“Alhamdulillah, berkat usaha kami untuk menyelamatkan rumah tangga ini, akhirnya termakbul dan kami bersetuju untuk tarik semula fail penceraian supaya dapat meneruskan kehidupan sebagai suami isteri,” katanya.


Ada orang ketiga ?

SEAKAN satu kebiasaan, apabila sesuatu masalah menimpa seseorang artis pasti tidak terlepas daripada pelbagai spekulasi yang mengeruhkan lagi keadaan.

Adi yang tidak terlepas daripada perkara yang sama menegaskan bahawa setiap spekulasi daripada pelbagai pihak yang mengaitkan orang ketiga dan isu anak dalam pergolakan rumah tangganya adalah tidak benar sama sekali.

“Saya akui, sebagai manusia biasa, saya tidak boleh menghentikan spekulasi yang dilemparkan.

“Tetapi, di sini saya mahu mengatakan apa yang berlaku tidak ada kena mengena langsung dengan pihak ketiga dan isu anak yang di gembar gemburkan sesetengah pihak,” katanya.

Tambahnya, punca utama yang menyebabkan tercetusnya pemfailan
penceraian adalah disebabkan kurang persefahaman antara dirinya dan isteri, bukannya seperti yang di sebarkan.

“Mana-mana rumah tangga pun pasti ada pergolakan dan ia seakan lumrah hidup dan wujud sejak awal perkahwinan.

Kami juga sama seperti pasangan lain yang tidak terlepas daripada perkara yang sama.

“Bagaimanapun, saya tidak menyesal memfailkan penceraian itu, malah apa yang berlaku menjadi satu pengajaran yang bermakna buat saya dan menganggapnya sebagai realiti kehidupan yang sebenar,” ujarnya.


Masih percay a suam i

TURUT bersyukur dengan keputusan yang diambil Adi, Zuhaida mengatakan pergolakan yang berlaku dalam rumah tangganya tidak sedikit pun menjejaskan kepercayaan dirinya terhadap suami.

Malah, Zuhaida yang kelihatan tenang sepanjang musibah yang melanda rumah tangganya mengakui telah bersedia dan reda dengan segala kemungkinan yang berlaku.

“Sebelum ini, saya pernah mengalami penceraian yang pertama dan segala kekuatan yang ada pada diri saya untuk berdepan dengan masalah ini sudah cukup buat saya laluinya dengan tenang.

“Saya bersyukur kerana tempoh yang diberikan pihak mahkamah benar-benar membantu. Tempoh sembilan hari itu kami manfaatkan dengan sebaik mungkin dengan meluahkan perasaan masingmasing sehingga bersetuju menarik semula kes tersebut,” katanya.

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Pelik..
    Bahagia, tapi tiba2 ada terfikir nak bercerai pula..
    Hmm..
    harap hubungan mrk berkekalan la...

    BalasPadam

jerit kat sini