Kepala Mc Donald Dipenggal.Lihat!!

Sebuah kumpulan aneh yang menamakan diri FLA, 'Food Liberation Army' (Tentara Pembebas Makanan ?) telah menculik patung ikon Mc Donald di sebuah restoran cepat saji di Helsinki, Finland dan mengancam akan memenggal kepalanya.

Beberapa hari kemudian mereka membuat video dengan segala tuntutan yang harus ditebus oleh pihak Mc Donald dan menguploadnya di Youtube. Video yang mungkin terinspirasi dari gerakan teroris ini membuat banyak pihak terkejut di Helsinki.

Berikut ini potongan gambar dari video yang mereka upload disertai dengan tuntutan tertulis di bahagian bawah.






Seorang juru cakapMc Donald berkata, "Kami selalu melayani pertanyaan para pelanggan dan media tentang standard pengolahan makanan. Tapi tidak dengan cara yang seperti ini." Dia juga membantah telah menutup-nutupi rincian tentang kualiti makanan dan proses manufakturnya.

Beberapa hari kemudian pihak polis menangkap Leinonen Jani, salah satu anggota FLA, dan memaksanya untuk menunjukkan tempat di mana Mc Donald disekap. Akhirnya patung ditemukan di sebuah apartment kosong dengan keadaan kepala yang sudah terpenggal pisau guillotine (pisau pemenggal kepala yang digunakan pada zaman Napoleon).



http://www.borakkosong.com/2011/02/pelik-patung-mc-donald-diculik-dan.html

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!