Fasha Oh Fasha,Jejai Oh Jejai...

Fasha Oh Fasha,Jejai Oh Jejai...

Loading...
Fasha-Jejai sah suami isteri
                       Fasha Sandha sah menjadi isteri Toh Muda Rizal Ashram Ramli atau Jejai.


DENGAN dua kali lafaz, pelakon sensasi, Fasha Sandha selamat menjadi isteri kepada Toh Muda Rizal Ashram Ramli atau Jejai tepat jam 9.45 malam tadi.

Jejai telah dinikahkan sendiri oleh bapa Fasha, Hassan Moiddeen .

Fasha yang cantik dalam persalinan kurung tradisional kontemporari rona putih hasil rekaan Rizman Ruzaini, dengan wajahnya dirias jurumekap terkenal,
Saidatulnisa sempat melahirkan rasa gembira dan terharunya.
"Alhamdulillah, majlis ini telah pun selamat disempurnakan. Terima kasih buat keluarga dan sahabat yang hadir memeriahkan majlis nikah kami," kata pelakon TV Wanita Popular 2011 ini dipetik MH Online.

Majlis pernikahan serba sederhana tetapi meriah itu diadakan di Tingkat 30, Windows on KL, Crowne Plaza Mutiara di sini dengan dihadiri lebih 300 tetamu.

Pada majlis yang bertemakan rona lavender ini, pihak pengantin lelaki telah menyerahkan tujuh dulang hantaran manakala pihak perempuan membalas dengan sembilan dulang.

Antara rakan artis yang sudi hadir ialah Isma AF, Faradhiya, Tomok, Rebecca Nur Islam dan suami serta Nor Aliah Lee.
                                 Majlis nikah Fasha Sandha dan Toh Muda Rizal Ashram Ramli


KRONOLOGI CINTA FASHA-JEJAI
- Fasha Sandha dikatakan penyebab penceraian aktres Nora Danish dan Jejai pada Julai 2008.

- Khabar angin Fasha dan Jejai bercinta dikuatkan lagi dengan kedatangan Jejai ke lokasi penggambaran drama lakonan Fasha menaiki helikopter.

- Biarpun sering menerima kejutan dan hadiah daripada Jejai, Fasha menyatakan mereka hanya berkawan.

- Setelah sering berdolak dalik mengenai hubungan mereka, akhirnya pada 18 Mei 2010 Fasha dan Jejai mengakui bercinta.


- Fasha beperang dengan Tiz Zaqyah di Twitter pada Jun 2010 gara-gara pelakon Nur Kasih itu dikatakan cuba menggoda Jejai.

- Pada Januari 2011, Fasha dikatakan membawa diri ke Bali, Indonesia setelah terkilan dengan tindakan Jejai yang bercuti ke Jepun bersama Nora dan anak mereka.

- Bulan yang sama, Jejai sendiri membuat kenyataan rasmi bahawa dia dan Fasha sudah berpisah, namun tiada kaitan dengan Nora.

- Nora pula memberi kenyataan bahawa Fasha dan Jejai sebenarnya sudah berpisah sejak Oktober 2010.

- Sekitar Mac dan Jun 2011, gosip Fasha dan Jejai sudah berbaik kembali tersebar tetapi Fasha dikatakan belum bersedia menerima Jejai walaupun dipujuk dengan hadiah mewah.

- Kelibat Jejai kelihatan di majlis rumah terbuka Fasha tetapi Fasha menyatakan kehadiran Jejai hanya sebagai teman biasa.

- Penghujung tahun 2011, Fasha akhirnya mengakui kembali bercinta dengan Jejai dan berharap hubungan mereka ke jenjang pelamin.

- Gambar Fasha dan Jejai menghadiri kursus kahwin pada awal Mac 2012 tersebar di internet, namun Fasha masih berahsia tarikh dan lokasi nikahnya.

- Awal April 2012, gambar kad kahwin mereka disebarkan di internet sekali gus mengesahkan tarikh nikah pasangan ini pada 27 April 2012.

- Fasha dan Jejai selamat dinikahkan di sebuah hotel terkemuka di ibu kota pada 27 April 2012.

sumber dari SH


‘Peristiwa paling indah’

                               SAAT BAHAGIA...Jejai mengucup Fasha selepas akad nikah.

KUALA LUMPUR: “Inilah peristiwa paling indah dan bahagia buat saya kerana kami akhirnya selamat disatukan. Saya amat bersyukur dan mengharapkan perkahwinan ini akan berkekalan hingga ke akhir hayat.”

Itu kata Toh Muda Rizal Ashram Ramli, 36, selepas diijabkabulkan dengan aktres jelita, Fasha Sandha atau nama sebenarnya, Nur Fasha Sandha Hassan, di Windows of KL, Hotel Crowne Plaza, di sini, jam 9.40 malam tadi. Rizal atau lebih mesra dengan panggilan Jejai, sah menjadi suami Fasha selepas dua kali lafaz di hadapan Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Mohd Sahirman Ahmad.


Fasha yang anggun dalam persalinan berona putih sentuhan pereka fesyen, Rizman Ruzaini diwalikan ayah kandungnya, Hassan Moideen, 60, dengan mas kahwin RM8,888.88.

Jejai berkata, kehadiran Fasha kini melengkapkan hidupnya dan perkahwinan mereka kemuncak kepada persefahaman yang disemai secara serius sejak tiga tahun lalu.


“Alhamdulillah, segala-galanya sudah selamat dan sekarang kami sah menjadi suami isteri. Saya gembira kerana apa yang kami impikan menjadi kenyataan. Ini berkat adalah doa kami sepanjang bercinta.


“Selama ini pelbagai dugaan dan kontroversi terpaksa kami tempuhi bersama. Macam-macam cerita pernah terpampang di media, namun semuanya tidak pernah menggugat hubungan kami. “Selepas ini kami akan mula menempuh fasa baru bersama-sama dan semoga saya akan dapat membahagiakan Fasha sebagaimana yang diimpikannya,” katanya yang merahsiakan jumlah hantaran buat isterinya.

Jejai juga akui tidak sabar untuk menimang cahaya mata lagi dan merancang membawa Fasha ke Pulau Redang sebagai destinasi bulan madu kerana baginya lokasi di Malaysia sudah cukup indah.


Sementara itu, Fasha berharap perkahwinannya dengan Jejai yang pertama dan terakhir kerana baginya suaminya itu memenuhi segala ciri lelaki idamannya.

“Dia seorang yang penyayang, matang dan menerima saya seadanya. Itulah yang membuatkan saya benar-benar jatuh cinta dengan Rizal dan menerima lamarannya,” kata Fasha. Majlis pernikahan yang berkonsepkan warna putih dan ungu ini hanya dihadiri kira-kira 300 tetamu, semuanya keluarga terdekat dan teman rapat saja. Pengantin lelaki menyerahkan hantaran, antaranya tepak sirih, beg tangan, sebentuk cincin, jubah dan tudung dari Makkah serta senaskah al-Quran dan sebentuk cincin Habib Jewels. Antara balasan hantaran daripada Fasha pula ialah sirih junjung, sehelai sejadah, buku Terima Kasih Tuhan Atas Cinta Ini dan sebentuk cincin.

sumber dari HM


Majlis itu dihadiri kira-kira 250 tetamu yang terdiri daripada bapa Jejai iaitu bekas Menteri Besar Perak, Tan Sri Ramli Ngah Talib, ibu kandung Fasha Hatijah Tehman dan bapa tirinya, Mohd Faisal, kaum keluarga, teman-teman rapat, rakan artis dan wakil media.

Fasha menerima mas kahwin sebanyak RM8888.88 tetapi enggan mendedahkan jumlah wang hantaran kepada umum.

Mengulas mengenai pemilihan jumlah tersebut sebagai mas kahwin, Fasha berkata angka lapan adalah kegemaran suaminya.

"Lapan adalah nombor kegemaran Jejai," katanya.

Diusik mengenai jumlah tersebut sehingga memaksa Jejai melakukan akad nikah sebanyak dua kali, lelaki itu mengakui kesukaran menyebut angka berkenaan.

"Saya juga terfikir akan kesukaran untuk menyebut angka itu selepas kami menetapkan jumlah mas kahwin.

"Namun ketika praktis nikah, saya boleh sebut angka itu dengan lancar," katanya.

Fasha menerima tujuh dulang hantaran daripada pengantin lelaki yang berupa beg tangan berjenama Louis Vuitton, senaskhah Al-Quran dan sejadah, sebentuk cincin, coklat, Samsung Galaxy Note, mas kahwin dan tepak sireh.

Sebagai balasan, Jejai pula menerima sembilan dulang hantaran iaitu sejadah, tepak sireh, sepasang kasut Salvatore Ferragamo, tali leher dan tali pinggang Louis Vuitton, sebuah buku motivasi, set penjagaan lelaki Dolce & Gabbana, coklat dan sebentuk cincin daripada pengantin perempuan.

Pada majlis berkenaan, Fasha tampil anggun mengenakan busana berona putih ungu rekaan Riezman Ruzaini dan dirias juru solek terkenal Saidatul Nisa.

Beberapa rakan artis turut menyerikan majlis seperti Maria Farida, Tomok, Didie Alias, Faradhiya, Nor Aliah Lee, Rebecca Nur Al Islam dan Nadia Mustafar.

Majlis diacarakan oleh penyampai radio popular Linda Onn.

Pemenang enam kali trofi Anugerah Bintang Popular Berita Harian itu mengenali Jejai sejak tujuh tahun lepas.

Hubungan mereka menjadi intim kira-kira empat tahun lalu selepas Jejai bercerai dengan bekas isterinya yang juga pelakon Nora Danish.

Ini merupakan perkahwinan pertama buat Fasha dan yang kedua buat Jejai.

Hasil perkahwinan Jejai dengan Nora Danish selama dua tahun, mereka dikurniakan seorang anak, Putra Rayqal Ramli, 3.

p/s..apa lagi yang harus diucapkan selain tahniah je la..
sekurang2nya mereka berdua........telah dapat......
.....menutupi.....pintu-pintu doasa......
selamat pengantin baru...

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini