Skodeng Kedalam Beg Tangan Ratu Elizabeth...Apa Isinya??...Jom!!

Skodeng Kedalam Beg Tangan Ratu Elizabeth...Apa Isinya??...Jom!!

Loading...

                                         Misteri Isi Tas Tangan Ratu Inggeris
Tas tangan Launer klasik selalu menggelayut setia di tangan kiri sang Ratu. Apa isi kandungannya?

Ratu Elizabeth dan tas tangannya tidak dapat dipisahkan
              Kebiasaan Ratu Elizabeth II memegang tas tangan mengundang spekulasi mengenai isi kandungannya. Apakah sang ratu membawa wang tunai atau tidak selalu telah menjadi salah satu pembahasan menarik selama bertahun-tahun. Sally Bedell Smith, penulis biografi kerajaan, menjawab penasaran awam lewat karya terbarunya berjudul 'Elizabeth the Queen: The Woman Behind The Throne', seperti ditulis Telegraph.

       Dengan kekayaan yang tak diragukan lagi, sang Ratu rupanya tak pernah membawa wang tunai atau alat pembayaran bernilai besar. Hanya ada wang sekecil £ 5 atau maksimum £ 10 untuk persembahan di gereja setiap hari Ahad.

       Tak hanya wang receh, sejumlah benda-benda khas perempuan seperti lipstik dan cermin yang menyatu dengan bedak padat juga memenuhi tas tangan Launer klasik yang selalu menggelayut di tangan kirinya . "Setiap selesai makan tengah hari atau makan malam, bahkan saat jamuan formal, ia mempunyai kebiasaan yang mungkin kurang patut, membuka begnya lalu mengeluarkan bedak padat dan mengoleskan lipstik ke bibirnya, ratu merasa hak untuknya melakukannya," kata Bedell Smith, kepada Majalah 'The Lady '.

       Setiap ke gereja, ia juga membawa gantungan mudah alih yang akan ditampal di bawah bangku untuk menaruh tas, selama berdoa. Di sejumlah kesempatan, ia juga membawa kacamata baca, pena dan gula-gula.

p/s   laaaa...tu je ker??
sorry..link exchange akak hilang masa duk godek-godek blog tadi..frust r...tak tahu canne nak dapatkan balik...uhuk..uhuk

Catat Ulasan

4 Ulasan

jerit kat sini