Gadis cantik ini tidak pernah cuci make-up selama 2 tahun

Gadis cantik ini tidak pernah cuci make-up selama 2 tahun

Loading...

Apa yang terjadi ketika seseorang mengenakan make-upnya terus menerus selama 2 tahun? Gadis dari korea ini sempat hadir di acara televisyen hingga kemudian ditangani oleh doktor.


Namanya, Bae-Dal-mi. Seorang gadis berusia 20 tahun berasal korea. "Saya ingin tampil sempurna bila-bila masa, bahkan saya tetap menggunakan make-up ketika tidur," katanya.

Kebiasaan ini bermula ketika dirinya jatuh cinta dengan make-up pada usia 14 tahun. Semenjak itu, dari masa ke semasa make-up yang digunakannya semakin tebal.

Dia mengatakan bahawa benda yang paling penting dalam hidupnya adalah cermin. "Saya selalu melihat ke dalam cermin dan membawanya setiap masa," ujarnya pada sebuah acara variety show di korea. Walaupun dirinya termasuk cantik tanpa make-up, ia tetap tidak berpuas hati dengan penampilannya "Saya ingin melakukan operasi plastik di 10 tempat," katanya.

Ibunya yang putus asa atas perilaku Bae-Dal-mi menghubungi sebuah program televisyen di korea dan menceritakan kisah putrinya yang aneh.

Ketika tampil di acara itulah seorang doktor ahli kecantikan berjaya memujuk gadis ini untuk menghapuskan make-upnya. Dan setelah pemeriksaan khusus, diketahui bahawa kulitnya kelihatan berumur dua kali ganda dari usia gadis itu sekarang

p/s  kita ni kalo satu hari x cuci muka pun dah rasa lain...inikan pula 2 tahun..

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. jimat kosmetik lah camni.. bahaya kalau banyak kimia, boleh jadi kanser kulit.

    BalasPadam
  2. uishhh... biar betul sampai 2 thn tak cuci mekap. tak gatal2 ke mukanya...?

    BalasPadam
  3. xder plak tumbuh jerawat erk.... tahan betol....

    BalasPadam
  4. heeheh dasyatnye.. don't do dis at home (^-^) heheh

    BalasPadam

jerit kat sini