Peliknya Restoran-restoran Ini

Peliknya Restoran-restoran Ini

Loading...
1.Miracle of Science, (Cambridge, Massachusetts)


restoran yang dibuka sejak tahun 1991 ini mengambil konsep ilmu pengetahuan, seperti dapat dilihat di dinding foto diatas, kelihatan seperti huraian huraian jadual berkala. Di restoran ini tetamu yang menempah makanan harus menuliskan pesanannya dalam medan yang disediakan pada dinding restoran tersebut.


2. Hajime (Thailand)


Restoran Hajime merupakan restoran pertama yang menggunakan robot untuk melakukan tugas sebagai pelayan. Pelanggan memesan makanan melalui skrin sentuh dan robot pelayan tersebut akan melakukan tugasnya. Robot pelayan ini juga boleh menari untuk menghibur tetamu.


3. mojo iCuisine (Taiwan)

Direstoran ini pengunjung tidak perlu bimbang menunggu makanan datang kerana tetamu boleh bermain dahulu dengan meja touch screen canggih. Di meja tersebut pengunjung boleh bermain game atau memilih milih paparan meja sesuai keinginan, jelas tidak akan membuat tetamu bosan.


4. World of Warcraft (China)

Restoran yang terinspirasi dari Warcraft, reka bentuk restoran ini juga hampir semuanya diambil dari Warcraft, dan yang membuat restoran ini lebih unik adalah tetamu tidak akan tahu terlebih dahulu mengenai maklumat makanan kerana dibuat seakan akan sebuah misteri, untuk mengetahui maklumat tentang makanan tersebut tetamu harus menterjemahkannya terlebih dahulu.


5. Mundo Tapas Bar (Sydney)


Restoran ini mungkin merupakan restoran yang mempunyai senarai menu termahal, mengapa demikian? betapa tidak, restoran ini menggunakan Ipad sebagai alat bagi pengunjung untuk melihat menu-menu yang ada.

p/s  restoran kat Malaysia??


Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini