Kondom dan Coklat Dalam Bingkisan Valentine di Minimarket Bandung!

Kondom dan Coklat Dalam Bingkisan Valentine di Minimarket Bandung!

Loading...


Sebuah foto yang memaparkan pakej hadiah Valentine 's Day dijumpai redaksi Muslimdaily melalui twitter (9/2/12). Gambar tersebut memperlihatkan hadiah mengandungi coklat dan sebuah kondom berjenama tertentu.

Redaksi pertama kali menemukan gambar ini melalui akaun Felix Siauw . Ia mengesahkan bahawa foto itu diambil salah seorang Followernya. Ia juga mengesahkan kebenaran foto tersebut bukan diedit.

"Awalnya sy juga kira bgt, tp teman sy di bandung akhirnya pengesahan bahawa mereka saksi n lihat sendiri," tulisnya dalam akaun @ felixsiauw .

Gambar itu sendiri diambil di sebuah minimarket di Bandung. "Fotonya diambil di Bandung, salah satu minimarket terkenal :)," katanya melalui tulisan di akaun @ felixsiauw .

Ulama Aceh Tentang Valentine

Ketua Umum Pengurus Wilayah Nahdlatul Ulama (PW-NU) Aceh, Tgk H Faisal Ali, mengimbau kaum muslimin tidak merayakan "Valentine Days" atau Hari Kasih Sayang yang jatuh pada Selasa 14 Februari 2012 akan datang.

"Setiap tahun kami selalu meminta dan melarang masyarakat tidak merayakan Valentine. Itu bukan budaya Islam, "kata Tgk H Faisal Ali, yang juga merupakan Setiausaha jeneral Himpunan Ulama Dayah Kinabalu (Setiausaha Agung HUDA), kepada Rakyat, Ahad (5/2). (Muslimdaily)

Catat Ulasan

1 Ulasan

jerit kat sini