Subhanallah....Inilah rupanya rahsia disebalik nama Muhammmad

Rahsia di sebalik nama Muhammad, di mana banyak makna yang tersirat dalam kebesaran nama yang sederhana itu. entah apakah ini merupakan salah satu mukjizat atau sekadar kebetulan saja, bahawa ada fakta menarik di abjad / huruf-huruf yang tersusun dari nama itu:

1. Kata Muhammad , jika kita gabungkan dalam bentuk normal mim ha mim dal, maka akan menjadi sebuah sekesta seorang manusia. sudah maklum adanya bahawa sebaik-baik makhluk / ciptaan yang pernah dicipta oleh Tuhan di alam semesta ini adalah manusia dengan kelebihan aqal mereka, sementara makhluk hanyalah hayawan dan planet-planet yang penuh rahsia.

Manusia Sempurna:

2. kata Ahmad , jika kita cermati satu-persatu hurufnya maksud huruf-huruf itu akan mennggambarkan sosok orang yang sedang melakukan solat, tahukah kita bahawa solat merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya.

Ahmad Terpisah:

3. Kata Muhammad jika digabungkan huruf-hurufnya maka akan berbentuk layaknya manusia yang sedang sujud dalam solat. dalam ritual solat Sujud merupakan inti dari semua rukun-rukunnya, kerana pada saat sujud manusia menundukkan 8 bahagian tubuhnya di bumi bukti kepasrahan total kepada sang pencipta. hmmm betapa rahsia Tuhan sangat menggetarkan hati, saya yakin masih banyak tersirat rahsia-rahaisa lain di sebalik sosok, nama dan semua yang berkaitan dengan sang kekasih sejati ' Habibullah: Muhammad '.




http://www.woamu.mangaku.net/2011/05/rahasia-nama-muhammad-dalam-gambar.html

Ulasan

  1. masih teringat kata2 Zizan Razak dalam filem baru dia..

    #sigh

    BalasPadam
  2. wahh.. allohu akbar.. nama saya muhammad.. syukur..

    BalasPadam
  3. satu informasi yang menarik kan?

    BalasPadam
  4. nak minta share..jemput snggah ke blog naa.. ^_^

    BalasPadam
  5. betul2, dulu ustazah pon ade bgtau pasal ni kak, hehe :) Tq

    BalasPadam
  6. ustaz saya pulak cakap, jangan dikaji sampai ke peringkat macam ni, elok kaji ajaran dia dan manfaat kepada kehidupan kita..

    BalasPadam
  7. subhanallah.. mohon share ya di fb :)

    BalasPadam
  8. jangan dikaji sampai ke peringkat macam ni, elok kaji ajaran dia dan manfaat kepada kehidupan kita..
    nanti menjadi bahan sendaan musuh Islam.

    BalasPadam
  9. Subhanallah ......
    Itu je ke ? Baru sekadar kulitnye je ... Kajilah lebih jauh sikit lagi ... di sana akan ditemui keindahan yang di namakan ISLAM .....
    SESAT hanya bagi yang tidak tahu JALAN dan SOMBONG ....

    BalasPadam
  10. nama yang indah & sempurna.Subhanallah..

    BalasPadam
  11. nice info. sy mintak izin utk copy entry ni ke blog sy ya?...

    http://skuterlady.blogspot.com/

    BalasPadam
  12. subhanallah..indahnya disebalik nama Muhamad yang terpuji

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!