Ultah Puteri Diana Diperingati Penggemarnya

Ultah Puteri Diana Diperingati Penggemarnya

Loading...
Penggemar Puteri Diana (Gambar: AP)

LONDON - Pengagum Puteri Diana berkumpul di luar Istana Kensington, London, Inggeris. Mereka memperingati hari ulang tahun yang ke-50, bila dirinya hidup hingga hari ini.

Kehidupan putri yang dicintai dunia ini, terhenti pada tahun 1997 saat dirinya mengalami kemalangan di Paris, Perancis. Namun, Kharisma yang ia miliki terus tetap melekat di hati para pengagumnya. Demikian diberitakan Associated Press , Jumat (1/7/2011).

Perdana Menteri Inggeris ketika itu Tony Blair bahkan menyebutnya " People 's Princess " atau boleh dikatakan "Putri Rakyat" dalam bahasa Indonesia.

Merayakan hari ulang tahun yang ke-50 para pengaggum Diana tampak berkumpul di depan Istana Kensington, yang pernah ia tinggali. Tampak kad, gambar bahkan kuih yang berderet di depan gerbang Istan Kengsington.

Kathy Martin, seorang fans dari Puteri Diana berkata, "Diana akan selalu diingat pada saat dirinya masih muda, cantik dan seorang puteri yang menawan. Kami tidak pernah berkesempatan melihatnya menjadi tua".

Kehidupan Puteri Diana memang menarik perhatian dunia. Pernikahannya dengan Putera Charles yang diikuti dengan perceraiannya, kerap menghiasi surat khabar Inggeris dan dunia. Sifat kedermawanan Diana menjadi kharisma besar yang dikagumi oleh banyak pihak.

Kematiannya pada tahun 1997 saat di Paris, Perancis bersama pacarnya Dody Al-Fayed juga menggoncang seluruh dunia. Disaat pemakamannya, kelihatan kedua-dua puteranya Putera William dan Harry tidak dapat menyembunyikan rasa sedihnya di depan awam Inggeris.

Catat Ulasan

0 Ulasan