CERAI PUN SAMPAI SANGGUP BERBUNUHAN

CERAI PUN SAMPAI SANGGUP BERBUNUHAN

Loading...

Isteri Minta Cerai, Suami Buat Kursi Listrik
LANCASHIRE -
Seorang lelaki berusia 61 tahun Andrew Castle sangat marah ketika isteri yang sudah dinikahinya selama 18 tahun meminta bercerai. Andrew langsung menyiapkan kerusi elektrik buatan di garasinya dan cuba membunuh isterinya. Setelah dirinya mengetahui bahawa isterinya menuntut cerai, Castle memasang kerusi besi tersebut di garasi rumahnya yang terletak di Lancashire, Inggeris.
Lelaki itu pun memasang kabel, serta mengajak si isteri duduk di kerusi tersebut. Isteri Castel, Margaret cuba untuk melawannya ketika dia duduk di kerusi tersebut. Namun Andrew berhasil memukulnya hingga hampir tak sedarkan diri, demikian dilansir emirates 24 / 7 , Kamis (7/7/2011). Sebelum suaminya berjaya menekan butang kerusi elektrik, Margaret pun terus melakukan perlawan dan akhirnya cuba lari.
Disaat pergaduhan itu berpindah keluar rumah , tetangga yang melihat pertengkaran ini akhirnya memanggil pegawai polis. Margaret mengalami kecederaan di kepalanya dan dirawat di rumah sakit. Sementara Suaminya dilaporkan mengalami luka pada bahagian pergelangan tangannya. Castle pun mengakui dirinya melakukan percubaan pembunuhan berencana dan divonis 10 tahun penjara. Castle menyatakan, dirinya tidak dapat mengatasi perceraian.
Saat diselidiki, Castle ternyata menderita gangguan kompulsif obsesif, yakni penyakit kejiwaan yang membuat penderita menjadi cemas akan sesuatu dan melakukan sesuatu secara berlebihan. Sementara itu, Margaret mendeskripsikan suaminya selalu mendominasi dan juga sangat menetapkan.

SUMBER DARI AULIA

Catat Ulasan

0 Ulasan