Selepas Ayah Di Dakwa Anak Najib Terus Terbang Jumpa Model di Taiwan

Selepas Ayah Di Dakwa Anak Najib Terus Terbang Jumpa Model di Taiwan

Loading...
Selepas Ayah Di Dakwa Anak Najib Terus Terbang Jumpa Model Di Taiwan

Gambar & video Anak Najib Razak  dengan awek Taiwan | Tarikh : 2018.07.05
Lokasi : Taiwan

Insiden : Anak kepada Dato Seri Najib Razak, Mohd Nazifuddin Najib kelihatan terus menuju ke Taiwan keesokan harinya untuk menemui model Taiwan setelah menghadiri pendakwaan ayahnya.

Pergerakannya bersama model di Taiwan telah dirakam sepenuhnya tanpa disedari oleh mereka berdua yang kelihatan sedang bercinta.

p/s : Please share because we care

Credit : Apple Daily Taiwan



                       Image may contain: 14 people
PETALING JAYA: Datuk Mohd Nazifuddin Najib, anak lelaki bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, dilihat bersama seorang pelakon Taiwan di Taipei, lapor Taiwan News.

Portal dalam talian Taiwan itu menyebut Mohd Nazifuddin keluar bersama Celia Chang selepas Najib dibebaskan dengan ikat jamin susulan penahanannya pada 3 Julai lalu atas dakwaan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).


                             Image may contain: 2 people, people smiling
Laporan yang memetik Apple Daily menyebut Mohd Nazifuddin dilihat makan di sebuah restoran stik dan mengambil khidmat urut di sebuah kawasan membeli-belah mewah dekat Taipei 101 pada Khamis.
Memetik laporan berkenaan, pasangan itu dilihat menghabiskan masa lebih tiga jam di restoran tersebut dan menikmati makanan bersama.
                          Image may contain: one or more people and closeup
Laporan tersebut turut menyebut pasangan itu kemudian bersantai di sebuah pub selama dua jam sebelum ke hotel Grand Hyatt Taipei pada pukul 1 pagi.
Bagaimanapun, menurut laporan tersebut, jurucakap Chang telah menjelaskan bahawa Mohd Nazifuddin hanya 'rakan kepada Chang' dan wanita itu membawanya keluar sepanjang lawatannya ke Taipei.
Mohd Nazifuddin dilaporkan pulang ke Malaysia pada Jumaat. - HK.News Apple Daily

SELEBUM INI ANAK NAJIB RAZAK TELAH MENGECAM KERAJAAN PAKATAN IKUTI ARTIKEL PENUH DIBAWAH

PETALING JAYA: Anak bekas perdana menteri, Datuk Nazifuddin Najib berkata “Malaysia Baru” tidak matang dari segi politik dan masih mengamalkan politik “feudal” yang penuh dendam.

Video sekadar hiasan baca artikel penuh dibawah

Mengulas layanan terhadap bapanya, Datuk Seri Najib Razak, sejak siasatan hingga ke hari ini, Nazifuddin berkata “Malaysia Baru” nampaknya tidak jauh berbeza dengan “Malaysia Lama” hampir 30 tahun lalu.

“Pendakwaan secara berat sebelah yang berlaku hari ini serupa dengan yang dahulu, cuma orangnya sahaja yang berbeza, kebetulan perdana menteri yang masih sama,” katanya di Facebook.

Beliau membidas serbuan terancang, dengan anggota pihak berkuasa datang beramai-ramai dan trak polis menyerbu rumah keluarga ketika waktu sahur di bulan Ramadan lepas.
Beliau juga menghentam sidang-sidang akhbar yang dibuat “tidak putus-putus” untuk menimbulkan kemarahan orang ramai.


Gambar & video Anak Najib Razak  dengan awek Taiwan

“Bukankah ia prosedur am untuk tidak berkongsi butiran semasa siasatan sedang dijalankan, atau adakah ia dibuat semata-mata untuk mengaibkan lagi ayah saya?” katanya.
“Semalam saya berada di mahkamah, hanya untuk mengetahui bahawa semua itu tidak penting pun; malah apa didakwa hari ini adalah tuduhan pecah amanah dan menyalahguna jawatan berjumlah RM42 juta.”
Semalam Najib didakwa dengan 3 pertuduhan pecah amanah jenayah (CBT) dan 1 pertuduhan salah guna kuasa.

Bagi pertuduhan CBT pertama, Najib selaku perdana menteri, menteri kewangan dan penasihat kepada SRC International, dituduh memindahkan RM27 juta dari syarikat itu kepada akau bank peribadi di AmIslamic Bank Bhd di Kuala Lumpur.

Bagi pertuduhan CBT kedua, Najib dituduh memindahkan RM5 juta dari SRC International ke akaun bank miliknya dalam tempoh yang sama.

Bagi pertuduhan CBT ketiga, Najib dituduh memindahkan RM10 juta dari SRC International ke akaunnya.

Bagi pertuduhan salah guna kuasa, Najib dituduh menggunakan kedudukannya untuk menyalurkan RM42 juta, sambil memberi jaminan kerajaan ke atas pinjaman SRC bernilai RM4 bilion dari Kumpulan Wang Persaraan (KWAP).

Sementara itu, Nazifuddin berkata jika setiap kes pecah amanah, salah guna kuasa dan rasuah boleh dikaitkan dengan seorang perdana menteri, maka Najib dan semua bekas perdana menteri harus bertanggungjawab terhadap semua kerugian yang dialami sepanjang kepimpinan mereka.

“Inilah yang mereka (Pakatan Harapan) janjikan, dalam apa jua cara sekalipun, mereka mesti tunaikan janji mereka secepat mungkin,” katanya.

Catat Ulasan

0 Ulasan