Breaking News

"Saya Uji Dia" BONDA ROZITA IBRAHIM DEDAH MENGAPA DIA PILIH SHAHIDA JADI ISTERI ALIF SYUKRI

Loading...
loading...
"Saya Uji Dia"BONDA ROZITA IBRAHIM DEDAH MENGAPA DIA PILIH SHAHIDA JADI ISTERI ALIF SYUKRI
Ramai yang senang dan suka dengan sikap mudah mesra Puan Rozita Ibrahim , Pengasas Sendayu Tinggi dan juga ibu kepada Dato Alif Syukri. Orang nya sangat baik hati dan suka berkongsi ilmu.


Bagi yang mengikuti Puan Rozita Ibrahim atau lebih mesra dikenali sebagai Bonda pasti terhibur dengan video-video yang dikongsikan nya.

Baru-baru ini bonda telah mendedahkan mengapa beliau memilih Nur Shahida Mohd Rashid sebagai menantunya. Bukan sahaja kerana cantik tapi kerana beberapa sebab lain yang kita sendiri tidak menyangka nya.

"Bagaimana Ida menjadi menantu sy..?..Sy uji dia semasa dia mejadi staf sy lagi



.



Masa interview staff HR bagitahu dia ni adalah model syampoo yg terkenal..(sy x kenal artis sgt ) sy agak tekejut kerana seorg model yg income byk blh bekerja sbgai CS..??
.
Disini sy akui sy tidak mahu org yg dlm dunia glamer jadi ahli keluarga sy.. !! Tetapi sy xprajudis.. sy sentiasa memerhatikan dia sbb sy melihat akhlaknya seindah rupa parasnya yg cantik ..sgt baik..
.
Dia x sombong dn x kekok mengangkat kotak dn menyapu sampah walaupun dia seorg model yg terkenal.. ini sgt mengejutkn sy..
.
Sy risik dn intai setiap kli waktu solat.. dia akan berhenti utk solat.. dn sewaktu berenang di kolam renang dia tetap menjaga auratnya..Masa baru kerja setiap hari peminat2 lelakinya hantar bunga..kasi jam mahal ..Ida bukan murah dn senang nak dapatkan..Bila kri ngorat dia pun xnak..woww hebat budak ni..
.
Sepanjang sy melihatkn anak sy sukakan dia.. dn sy masih menguji sejauh mana kekuatan anak sy dn kekuatan jiwa Ida adakah memilih anak sy adakah sebab harta..Bila sy bagi zakat pd fakir mskin ida sebagai staf pling suka bantu uruskan ..Sy simpan dihati " nak sgt budak ni.."..Yg pinang dia ialah abg ady dn kak yatienya..
.
Kri mmg hensem dn ramai peminat
tp bab dosa besar dia xkan buat sy puji kri bab ni..Nk kawin pun dia serahkan pd sy ..Bila dia kata nak ida..Sy kata xpayah lama.. kawin je terus..Mak yakin kri pandai urua perkahwinan sbb dia jaga anak2 sy waktu sy kerja masa miskin..
.
Kri ni bab baiknya lah ya..puasa xpernah tinggal sehari pun..xmerokok dn sayang sy sgt2 (sampai nama ank dia pun dia nak sy kasi nama semuanya)..sy akui susah hati didik kri ..!!Ms dia remaja bini org , mak cik2 suka dn sayang dia..utk elak zina Ida terbaik utk sy..antara lain sy x melihat Ida seperti gadis lain yg tergedik2 utk mengoda org kaya .. ciri2 murni pada Ida ini mmg menjadi idaman sy..(Sy sgt memilih nasab )..
.
1 paling sy xlupa.. pd awal perkahwinannya.. dia menjaga arwah ayah sy sakit sama2 dgn sy ..dia sayang anak2 sy yg msih kecik2 dan begitu bersemangat xmengeluh walaupun baru berkahwin
.
cuba bayangkan dihati anda adakah Ida ini patut sy sia2kn di dalam keluarga sy...??" - Bonda Rozita Ibrahim-





Pada 25/6/2018 Shahida selamat melahirkan cahaya mata ke 4. Bayi comel ini dinamakan Yusoff Al Qardawi.Shahida menyucapkan terima kasih kepada Ibu mertua nya yang menemani dan menguruskan dirinya .

Bonda Rozita Ibrahim turut berkongsi video memasak rendag iuntuk menantunya yang sedang berpantang.

Semalam sy sibuk sgt balik ofc dekat maghrib terus masak 3 resepi sekali utk menantu sy.. Nasib baik ada ayam kampung tu yg dibekalkan utk ida mkn di hospital atau stok spnjang sy xdpt nk jaga dia dlm 3 hari nanti..esok sy update lagi menu berpantang..(asam jawa jgn lupa letak byk kebaikan drnya bantu luka sembuh dn xbagi gila meroyan dan pening masa dlm pantang) . Mudahan Allah izinkan ini bermenafaat pd wanita2 lain jaga diri lepas bersalin.. . Kali ni " Masak rendang berpantang " .kurus sihat dn segarkan badan wanita lepas bersalin . Tp shhhhhh plez Abaikan muka bonda kali ni ..macam Mak limah pulak.. . .bahan2 masak rendang berpantang.. Bahan2nya ialah Ayam kampung (rebus) Buah keras Bawang putih Serai Bawamg besar Lada hitam Kunyit Ketumbar putih Garam..pati ayam kalau nak letak Blend kesemua bahan ..masuk dlm rebusan ayam dan masak kan di atas api sehingga kering..(ayam kampung sgt bagus dn organik) #resepiberpantangbondarozita #resepiberpantang #dapurbonda
A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on


sekian..

sumber gambar dan video: Instagram

Tiada ulasan

jerit kat sini