Saya dianiayai oleh pejual lembu dari Endau Mersing.

Saya dianiayai oleh pejual lembu dari Endau Mersing.

Loading...
AWAS!
Saya dianiayai oleh Mohd Izzat Shah dari Endau Mersing.


Saya order seekor lembu untok Aqiqah di Johor Baru.

Saya diberi gambar seekor lembu yg kelihatan sihat dan perlu bayar deposit 1000RM balance bayar apabila lembu dihantar.

Tetapi sehari sebelom tarikh yang dijanji, lembu yang sepatutnye dihantar, Izzat cakap bunting lalu saya akan diberi lembu lain. Dia juga menyuruh saya buat bayaran balance. Kalau tak bayar, lembu tak akan bergerak dari ladangnya di Endau. Saya pun bank in duit yang sepatutnye. Dia WhatsApp berat lembu adalah 225kg.

Apa bila sampai lembu sampai saya on the way ke tempat perjanjian. Apa bila saya sampai lembu pun sudah diikat dan driver tidak ada lagi.
Lembu kelihatan kurus, sakit dan tempang! Saya diberitahu oleh Izzat lembu nye sesuai untok Aqiqah dan boleh jalan cuma kakinye bengkak. Dia tidak mahu mengganti lembu tersebut.

Saya berasa amat malu untok serahkan lembu tersebut kepada pelanggan. Lembu yang dibeli khas untok majlis Aqiqah dan kenduri kesyukuran. Customer saya pun complain tentang lembu tersebut.

Saya terpaksa membeli seekor lembu sihat yang berat nye 230kg. Jauh berbeza bila lembu kedua tiba!

Cuba kamu lihat lembu yang dihantar oleh Izzat dari Endau Mersing! Adakah ini berat nye 225kg? Adakah lembu tersebut sesuai untok pelanggan mana2 pun? Adakah lembu tersebut kelihatan sihat? Adakah lembu tersebut sesuai untok majlis Aqiqah?

Jika kamu berbuat business dengan Izzat daripada Endau Mersing, berhati-hati la.

Adakah agama Islam ajarkan kita buat business sedemikian?

perkongsian dari FB 
Bani Raizan

bukan nak menghukum bukan nak menghina, harap semua bertenang. kita nak minta tuan punya badan Tuan mohd izzat shah @ Syafiq Sabriperjelaskan situasi ini. Tuan2 yang lain Tolong la jangan cepat menghukum dan menghina. Siapa kita untuk jatuhkan hukuman dan menghina sesama manusia. 

Catat Ulasan

0 Ulasan