Paksu Pesan Jangan Kacau Ude Yang Tengah Kemaruk Berseronok Dan Berbahagia Tu

Paksu Pesan Jangan Kacau Ude Yang Tengah Kemaruk Berseronok Dan Berbahagia Tu

Loading...
Paksu Pesan Jangan Kacau Ude Yang Tengah Kemaruk Berseronok Dan Berbahagia Tu

Coretan hati buat Ude.
Pertama sekali, tahniah atas perkahwinan baharu dan kedua untukmu de. Kedua, takziah atas penceraian yang berlaku dalam perkahwinan pertama.
Ok.
Seboleh mungkin paksu tak nak mencampuri urusan de dan keluarga. Abang dan kakak paksu pun dah “warning” awal-awal jangan nak kacau Ude yang tengah kemaruk berseronok dan berbahagia. Tapi paksu x kuat de, paksu rasa macam ada sesuatu yang paksu boleh belajar dan kongsi dari kisah korang bertiga.
Ya betul de paksu single, xpernah kahwin.....paksu tak tahu apa-apa. Paksu tak pernah rasa macam mana syoknya orang berumahtangga. Tak pernah bau kentut isteri yang dulu pernah dicinta. (Ya la bila masa pulak paksu kahwin ya ðŸ˜œðŸ”«).

Tak pernah dapat rasa dibelai-belai dan dimanja-manja. Paksu x pernah rasa itu semua de, tapi paksu syukur juga. Setidak-tidaknya paksu x sakitkan hati sesiapa. Tak layan anak gadis orang seperti kain buruk yang dah x berguna. Teruk dan terhinanya rasa. I cant imagine how her feeling when orang yang pernah dicinta, disayang, ditatang lukakan hati sebegini rupa. Sakitnya de.....sakit gila!!!
Ude,
Kalau paksu ni jenis x takut dosa, paksu boleh je ngorat isteri-isteri kamu tu semua. Paksu yakin dengan rupa paras persis “beruk makyeh” ni, depa akan jatuh cinta punya. Masa tu de bayangkan lah perasaannya macam mana. Bayangkan sakitnya diduakan tu dasyatnya lagumana. Masa tu baru padan muka!!! Samalah apa yang Liana (bekas isteri pertama) rasa sekarang.....kesian dia!!!
Paksu x boleh tengok air mata. Apatah air mata dari perempuan yang disakiti hatinya. Rasa macam nak pergi jer peluk dia. (Astaghfirullahalazim.....x baik, dosa). Tapi itulah perasaan paksu (orang lelaki) ni ya. Mudah kesian dan mudah jatuh cinta. Even dah ada, tapi nak lagi kasih sayang dari orang lain ya. Pelahapnya kita!!! Moga Allah ampunkan dosa.
Kesilapan terbesar ialah mudah memberi ruang untuk tidak setia. Memilih untuk mencari bala. Dan mencipta alasan gila yakni dah hilang rasa cinta. Habis 5 tahun kahwin, henjut sampai keluar anak dua tu apa??? Suka-suka??? ðŸ¤£ðŸ”«
Paksu kesian kat “janda”. Hanya sebab korang berdua, tittle “janda” yang tidak berdosa tu pun terkena tempiasnya. Kejam gila!!! Baik korang merangkak buat road show mintak maaf kat semua janda di seluruh negara.
Inilah bahana bila iman senipis kulit bawang, kahwin cerai dah jadi macam xda apa-apa. Anak-anak jadi mangsa kebodohan ayah/bapa. Si mak struggle just untuk tunjuk dia OK di depan semua. Sedang air mata yang tumpah tu x boleh selindung sakit yang disembunyikannya. Kahwin ni memang pertaruhan terbesar dalam hidup kita. Moga kisah korang bertiga ni jadi guide line untuk paksu di hari muka. Bukan niat paksu untuk mengata kamu de (paksu sendiri pun tak tahu perjalanan hidup paksu macam mana). Sekadar panduan dan teguran untuk paksu dan kita semua.
Pesan paksu pada semua lelaki kat luar sana, rajin-rajinlah selidik iman kita. Hargai dan sayangi orang yang hadir dalam hidup kita. Belajar untuk setia. Dan cuba untuk jadi ketua/suami/ayah/bapa yang terbaik untuk keluarga.
Pesan paksu untuk semua wanita yang bergelar isteri pula, jagalah rumahtangga. Jaga suami-suami hangpa semua. Jaga keterbukaan korang (jangan nak openminded sangat) dan pasang sedikit kecurigaan pada suami even itu boleh menghakis rasa percaya. Perangai tu janganlah jadi seperti babi yang suka menyondol atau jadi beruk yang suka menggigit sebab sakitnya tu yang rasa kaum sejenis hangpa juga. Ingat, nak berkongsi-berkongsilah tapi jangan sampai bercerai berai.....kesian yang tua!!! Paksu x sanggah poligami, paksu cuma sanggah orang2 yang bodoh dalam berpoligami (jangan twist ayat paksu ya).
Buat Ude dan Izreen, selamat berbahagia atas kesakitan yang dicipta. Dan buat Intan Liana, selamat menjadi janda hot lepas ni ya!!! Buktikan “janda” pun boleh hidup bahagia dan gembira. Kalau rasa nak pinjam bahu, bagitau jer paksu sudi tumpangkan......percuma!!! 

Nukilan

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Ditamatkan dengan tidak disambung rasa ada perbezaan sedikit, jangan cuba keliru masyarakat kita tak suka jangan menghina.

    BalasPadam

jerit kat sini