Header Ads

Anak tak boleh tidur menangis ketakutan – ibu letak gambar hantu di telefon menyesal seumur hidup!

loading...
Anak tak boleh tidur menangis ketakutan – ibu letak gambar hantu di telefon menyesal seumur hidup!:

                     

Anak tak boleh tidur menangis ketakutan – ibu letak gambar hantu di telefon menyesal seumur hidup!
Anak tak boleh tidur menangis ketakutan – ibu letak gambar hantu di telefon menyesal seumur hidup!| Tular tentang cara mudah untuk tidak benarkan anak kecil ketagih bermain telefon pintar iaitu dengan meletakkan gambar wajah hantu yang menakutkan di skrin telefon. Mungkin ibu bapa yang melakukan itu sudah buntu memikirkan cara untuk menghilangkan ketagih anak-anaknya bermain telefon sehinggalah timbul idea yang menakutkan itu.

Ramai juga ibu bapa yang telah cuba meletakkan gambar wajah hodoh hantu yang ditular pada skrin telefon pintar masing-masing dan ada yang menganggap cara tersebut berkesan. Anak-anak mereka sudah tidak berani lagi memegang telefon pintar dan nampak begitu takut.

Bagaimanapun, lain pula jadinya apabila ada anak yang tidak kuat semangat sehingga menyebabkan dia tidak boleh tidur kerana asyik terkejut dan menangis ketakutan.

Seorang lelaki, Norazri Bin Medzlan menasihati netizen agar tidak menggunakan cara sebegitu untuk menakutkan anak-anak kecil mereka kerana ia berbahaya dan dan boleh melemahkan semangat anak-anak.

Ramai netizen yang bengang dengan sikap ibu bapa yang bertindak tanpa memikirkan kesan ke atas anak-anak kecil mereka. Anak-anak kecil itu jiwanya masih lemah dan tidak boleh ditakut-takutkan dengan perkara-perkara sebegitu. Tak kesian ke kat anak?

Anak-anak kecil yang ketagih gajet sememangnya salah ibu bapa itu sendiri. Banyak lagi cara yang boleh digunakan untuk kawal anak-anak kecil yang ketagih gajet. Pandai-pandailah fikirkan penyelesaian dengan cara yang bijak. Tak gitu?

Jadi, sebelum kita bertindak untuk menyelesaikan sesuatu masalah, kaji dulu apa kesannya. Mungkin betul dengan cara tersebut anak-anak sudah tidak mahu bermain telefon kerana takut melihat wajah hantu di skrin telefon, namun dari sudut lain, ia telah melemahkan semangat anak-anak dan kesannya anak-anak akan jadi fobia dan penakut sehingga mengigau semasa tidur.

Jom kongsi cara yang kalian gunakan untuk elak anak selalu bermain gajet di ruangan komen. –

CARI
MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA

Ada orang tunjuk cara viral nak stop anak main handphone. Letak gambar hantu sebagai wallpaper.
Terus saya cakap, tolong jangan buat begitu pada anak anak.Syeikh nasih ulwan ada pesan di dalam buku Tarbiyatul Aulad

Dalam proses besarkan anak, jangan suka menakutkan anak melalui apa cara sekalipun Kelak dia membesar menjadi anak yang lemah jiwanya. Kelak dia membesar menjadi orang yang berjiwa kecil Kelak dia membesar menjadi orang yang penakut.
.
Anak kecil itu jiwanya suci.Berkali saya katakan.Jangan keruhkan jiwa mereka Didik mereka dengan akidah yang betul dari kecil Takut hanya pada AllahJangan menakutkan mereka dengan makhluk lain selain dari Allah.
Ikat jiwa mereka betul betul.Percaya bahawa tiada sesiapa berkuasa selain Allah.
.
Niat mahu mengawal anak bermain telefon itu bagus.Tetapi cara nya jangan tersalah langkah!
Rosak jiwa anak nanti.#ibumenulis


Loading...

Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.