Header Ads

Pesawat MH370 di Lokasi yang Berbeza dijumpai

loading...
                            
Michael Hoebel mengaku mencari lokasi MH370 di sebelah timur laut pesisir Malaysia, barat Songkhla, Thailand - (Foto: dailymail.co.uk)


Carian pesawat Malaysia Airlines MH 370 masih dipusatkan di Lautan Hindi dengan mengerahkan puluhan kapal, pesawat bahkan alat-alat super canggih yang dapat mengesan benda-benda di dasar laut.

Namun sebuah penemuan mengejutkan baru-baru ini disampaikan oleh seorang pilot, dimana lokasi yang dikenalpasti sebagai bangkai pesawat MH370 bukan di Lautan Hindi.

Seorang pilot di New York, Amerika Syarikat, mengaku mencari pesawat Boeing 777-200 itu.



Lelaki bernama Michael Hoebel ini mengaku menangkap imej satelit yang memaparkan MH370 dari laman TomNod.com, seperti diberitakan Daily Mail, Isnin 28 April 2014

Dalam sebuah citra satelit yang didapatkan Hoebel, kelihatan di dasar laut ada bayangan putih menyerupai pesawat. Lokasi sebelah timur laut pesisir Malaysia, barat Songkhla, Thailand, berhampiran lokasi pertama kali pesawat hilang dua bulan lalu.

Penampakan ini ditemukannya setelah berjam-jam menyisir tangkapan satelit.

Lelaki 60 tahun ini cuba mengukur skala gambar dan pesawat Boeing. Hasilnya, ukurannya sesuai dengan pesawat yang hilang. Dia lantas memberitahu pada stesen televisyen WIVB yang pertama kali menayangkannya.

"Kulit yang lebih terang seperti sayap yang bersambung ke badan kapal. Saya tidak percaya mencari ini, "kata juruterbang pesawat peribadi ini.

Ketika ditanya oleh WIVB apakah ada kemungkinan bahawa itu adalah bayangan yu, Hoebel menjawab: "Bermakna itu adalah yu dengan panjang 64 meter."

Belum ada pengesahan apapun dari pihak berkuasa berkaitan penemuan ini. Sebelumnya, carian di wilayah itu tidak membuahkan hasil.

 Namun jika benar pesawat jatuh tidak jauh dari lokasi hilang, bermakna carian di Lautan Hindi saat ini sia-sia.


Tiada ulasan

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.