Guru-guru Hulu Terengganu Lapar Kek?

                             

Guru banyak berjasa kepada kita. Kita muliakan guru2 kita.

Ramai Guru2 berkorban wang poket sendiri fotostat bahan2 pelajaran sbb peruntukan tak cukup. Ada yg tolong bayarkan yuran peperiksaan anak murid yg tak mampu.

Berkorban masa tok sah cakap lah.

Kadang2 terpaksa tebalkan telinga bila sesetengah ibubapa cuma tahu cari kesalahan guru sahaja. Sikit2 menang kan anak.

Mereka tak harap balasan yg pelik2. Cuma sedikit penghargaan dan pengertian.

Tetapi bila tengok surat seperti ini yg seolah2 guru2 'lapar' sangat kepada kek sumbangan org politik sehingga disuruh ambil sendiri, saya yg bukan guru pun rasa malu dan terhina.


                                        

Itu antara petikan dalam facebok Ahmad Amzad Hashim yang tak puas hati dengan cara UMNO Hulu Terengganu melayan guru-guru. Mereka buat guru-guru macam penerima BR1M yang akan "sembah sujud" kepada UMNO untuk dapatkan sedikit habuan.

Cara dan tindakan kurang ajer UMNO Hulu Terengganu sepatutnya dijara supaya mereka kenal siapa sebenarnya golongan guru.


...
Kangkung
http://tokeikangkung.blogspot.com/

Ulasan

  1. small matter yang sengaja di besar-besarkan. Motip? sebab pemerintah bukan dikalangan berkopiah? itu sahaja?

    BalasPadam

Catat Ulasan

jerit kat sini

Catatan popular daripada blog ini

Suami Isteri...Kena Baca Ni..(Sorry..ada unsur2 18sx sikit...sikit jer tau...)

Bila Bersalin,Kena B***l Juga Ke?

Misteri Apa Yang Ada DiBukit Hantu?Lihat!!