Header Ads

Ambil Gambar Kemalangan Sebelum Menolong Mangsa.Ikhlaskah?

loading...
                                        
ZAMAN sekarang, menolong orang juga perlu hati-hati. Contohnya dalam kemalangan lalu lintas.

Ramai orang enggan menolong kerana seringkali dianggap penyebab kemalangan tersebut. Sedangkan maksud hati hanya ingin menolong saja.




ZAMAN sekarang, menolong orang juga perlu hati-hati. Contohnya dalam kemalangan lalu lintas. Ramai orang enggan menolong kerana seringkali dianggap penyebab kemalangan tersebut. Sedangkan maksud hati hanya ingin menolong saja.

                                      

Wanita yang ditolongnya jatuh akibat himpit kenderaan lain yang memandu dengan kelajuan tinggi dan meninggalkan wanita itu sendirian.

Rupanya ini adalah helah lelaki tersebut agar kebaikannya tak disalah ertikan dan dimanfaatkan oleh orang yang kurang bertanggung jawab. Dengan mengambil gambar kejadian itu, Zhao ada bukti bahawa bukan dirinya yang melanggar wanita tersebut.

                                   

Zhao mengakui bahawa tindakannya adalah untuk melindungi dirinya sendiri sebelum ia menolong orang lain. Walaupun sedikit terasa janggal, namun ramai rakyat China yang memuji kewaspadaannya. kebelakangan ini menolong orang di jalanan malah boleh membahayakan diri sendiri.


2 ulasan:

  1. ooo camtu ke...tapi kita kat sini kalau ade accident xde nyempatnye nak ambik gambar.. melainkan keluarkan hp utk call pihak bertanggungjawab,

    BalasPadam
    Balasan
    1. berbezakan orng kita ngan orng sana

      Padam

jerit kat sini

Dikuasakan oleh Blogger.