Wanita Ini Melukis Dengan Muntahnya Sendiri;...Yakkss...

Wanita Ini Melukis Dengan Muntahnya Sendiri;...Yakkss...

Loading...
Bagi seorang seniman, khususnya pelukis, agaknya menjadi penting memperhatikan proses berkreasinya.  Pelbagai cara dilakukan demi menghasilkan karya seni yang menawan dan merampas perhatian.
Hal tersebut pun disedari oleh Millie Brown . Artis cantik ini punya cara yang cukup kontroversi untuk menghasilkan karya-karya lukisnya yang abstrak.   
Seberapa kontroversialnya cara Millie Brown tersebut? Yuk simak senarai berikut selengkap-lengkapnya!    

1. Melukis Dengan Muntah


Inilah seniman 'gila' tersebut,  Millie Brown . Wanita berusia 27 tahun ini punya cara aneh dalam menghasikan karya lukisnya yang terkesan abstrak.  Millie  meminum jenis minuman tertentu yang berwarna-warni untuk ia muntahkan lagi ke atas kanvas putih.     
Ia pun mengakui, kala beraksi untuk difilemkan, Millie bahkan sempat mengalami migrain.  Pasalnya, ia harus muntah sepanjang penggambaran yang dilakukan selama berjam-jam.  Walaupun demikian, ia tetap merasa baik baik saja.
"Pada masa penggambaran adalah yang paling menguras tenaga. Kamu harus muntah seharian penuh yang pada akhirnya membuatmu migrain, tapi aku selalu merasa baik-baik saja selepas perform, ini seperti pembersihan tubuh dan fikiran," jelas   Millie   seperti yang dipetik dari laman web DailyMail. 

2. Sejak Tahun 2005


Cara 'gila' ini rupanya telah dilakukan Millie Brown sejak tahun 2005 silam. Banyak orang pun mengaitkannya dengan seniman bernama Jackie Pollock , yang terkenal dengan gaya melukisnya bernama 'drip painting'.     
Millie pun tak menafikan jika dirinya memang terpengaruh dari seniman Jackie Pollock . Namun Millie lebih selesa jika gaya berkaryanya ini disebut lebih orisinil.     

3. Inilah Yang Dia Minum!


Jenis minuman yang Millie minum ternyata adalah susu soya yang telah dicampur bahan pewarna. Tapi tenang saja, susu ini sama sekali selamat untuk tubuhnya kerana dibuat dengan bahan-bahan alami.  
Diakui oleh Millie , ia boleh saja menghabiskan empat liter susu soya ini dalam satu pertunjukkan. "Aku boleh minum segelas hingga empat liter, bergantung apa yang akan aku lakukan di atas kanvasnya," tutur Millie    

4. Ada Ritual Khusus!


Sebelum beraksi, Millie Brown punya ritual tersendiri. Demi kelancaran aksi dan menjaga keadaan tubuhnya tetap baik, Millie rela berpuasa dua hari sebelum melukis untuk membersihkan isi perutnya.     
"Aku tak makan selama dua hari sebelum melukis, jadi aku boleh membersihkan perutku dari semua makanan, agar warna-warnanya tetap cantik," katanya

5. Kerjasama Dengan Lady Gaga


Keunikan cara berkarya Millie Brown ini rupanya menarik perhatian Lady Gaga . Penyanyi berjuluk Mother Monster itu pun mengajak Millie untuk bekerjasama dalam video berjudul Exorcist Interlude .          
Di video ini, tampak Millie Brown muntah di atas fesyen Lady Gaga    
Rupanya aksi ini sengaja dibuat sedemikian rupa.   Kanvas putih yang biasanya digunakan oleh  Millie  , berganti dengan pakaian yang dikenakan oleh si  Mother Monster  .    

Inilah Hasil Karyanya!


Dan pada akhirnya, inilah beberapa karya lukisan yang telah diciptkan oleh sang seniman 'gila' Millie Brown . Tentu kalian ingat, warna-warna cantik itu merupakan susu soya yang dimuntahkan dari perutnya. 
Nah, bagaimana kalian menyikapi cara berkarya Millie yang tak biasa ini? Adakah anda merasa ini menjijikkan? Atau justru membuatmu kagum?  
.  .

kapanlagi

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. saya rasa dah nak loya....macam macam ada perangai manusia.


    Sehingga jumpa lagi dan jemput baca Entri Popular Blog Saya

    BalasPadam

jerit kat sini